2020-05-28, 13:22
Medlem
NaZdravis avatar
Givetvis ska de svagbegåvade svarta/bruna/vänstervita plundra och förstöra städer.
USA är väl ändå världens största bevis på att multikultisörjan/smältdegeln inte fungerar och är onaturlig.
Citera
2020-05-28, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jaha så fick vi veta det. Afroamerikanernas groteska överrepresentation vad gäller begångna brott beror inte på att de är mer kriminella utan på..tada!..ett rasistsikt rättsväsende.

Om polisvåldet i Uganda funnits på video så hade du, eller TS, ändå inte pratat om det.

Herregud, du är så otroligt löjlig.
Om du hade kunnat engelska så hade du även förstått dig på studier som har gjorts där det klart visar att svarta döms till hårdare och längre straff i i USA i jämförelse med vita, även om brotten är nästintill identiska. Om du inte förstår dig på varför det är fel, då är du ju löjligt korkad.

USA är en självutnämnd världpolis och de klassar sig själva som en demokrati, Uganda är ett U-land utan någon fungerande demokrati och ett land som vi i Sverige har noll kontakt med. USA har stor påverkan på svensk kultur.
Citera
2020-05-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det har du väl du har skrivit rasist i var o varnat inlägg din inavlade fjant... stå för vad du och alla andra säger...

Att en idiot till polis som är vit dödar en svart man = rasist direkt jag frågar återigen vad baserar du ni det på... pga hudfärg eller något polisen sa?

https://www.channel4.com/news/factch...the-same-crime debunka fina "källor" ganska hårt.

Jag har kommenterat hyckleriet från en användare som vänder kappan efter vinden när etniciteten och hudfärg ändras på offret, jag har ingenstans skrivit att polismannen är rasist. Att du har uppenbara lässvårigheter är ditt problem, inte mitt.

Du är dessutom helt orimligt korkad, hur "debunkar" du mina källor när jag diskuterar USA:s rättsystem och du skickar en länk som berör rättsväseendet i Storbritannien? Tror du att USA och Storbritannien är samma land? Idiot.
Senast redigerad av babymamacita 2020-05-28 kl. 13:27.
Citera
2020-05-28, 13:25
Medlem
Gronladans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag sa stå för vad du ni säger läsa är inte din starka sida va? Du tillhör väl mongona som lever på staten och anser att alla vita är rasister... om vi nu ska gissa.

Ja, gissa verkar vara det enda du gör. Vad jag tror och inte tror har du inte en aning om. Du verkar rejält virrig och blandar ihop det ena med det andra. Varför ska jag eller någon annan stå för annat än det vi har skrivit? Om du inte kan komma med något annat än antaganden och vilda gissningar vore det nog bäst för diskussionen om du bara håller käften.
Citera
2020-05-28, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det komiska är att du fortsätter försvara agerandet trots att otaligt många experter i USA har klargjort att polisens agerande var helt fel.

Källa: https://www.fox9.com/news/use-of-for...ne-incorrectly

Komiska är att du försöker rättfärdiga något du inte har en aning om trots att folk som besitter expertis säger att agerandet var helt fel och inte okej någonstans. Men visst, ett fullblodsrasist på Flashback besitter mer kunskap om hur amerikansk polis är tränade än yrkeskunniga i just USA.

Den jag kommenterade visade ett klipp där en person låg på rygg med ett knä mot struphuvudet och jämförde det med Floyd, som låg på mage och kunde röra huvudet upp och ned.

Helt olika fall alltså.

Men jag har förstått att du är en svagbegåvad NPC. Det enda argumentet du har är att yla om rasism så fort en svart person är inblandad, trots att sakfrågan inte har någonting med rasism att göra.

Det blir därför meningslöst med vidare diskussioner med dig. Du får ha en otrevlig dag.
Citera
2020-05-28, 13:28
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Fattar inte detta.
En svart person blir dödad av poliser. BML-rörelsen ska döda den polisen genom att attackera hans hus. De hatar även ALLA poliser, inklusive svartapoliser. BML tänder eld på polisstationen. Sedan ska dom börja plundra affärer.

But.. why? Varför börja plundra?
Jävla avskum som tar vara på situationen.

Det är ju precis så det är, det är en liten del avskum som tar vara på situationen och plundrar affärer. Precis som i Ferguson. Det som är uppenbart är dock att det är en minoritet som gör det och som inte bör bli talande för hela rörelsen, att en/några affärer plundras väger inte mer än de hundratals fredliga protester som sker i hela landet. Man får inte heller glömma att vita människors upplopp i Nordamerika är betydligt mer kostsamma än svartas.

Det är dock helt korrekt att "attackera" (om man nu kan kalla detta för en attack) polismannens hus, han lär inte bli dömd för något och då måste pöbeln hålla honom ansvarig. Inte mer än rätt. Det ironiska är att vita konservativa som ständigt tjatar om hur de behöver sina vapen för att bekämpa en tyrannisk regering håller käften när staten på tyranniska vis tar livet av medborgare bara för att statens lakejer har en bricka på sig medan de gör det.
Citera
2020-05-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Givetvis ska de svagbegåvade svarta/bruna/vänstervita plundra och förstöra städer.
USA är väl ändå världens största bevis på att multikultisörjan/smältdegeln inte fungerar och är onaturlig.

Buhu, gråt ut lite mer.
Ett land där majoriteten av svarta befolkningen finns i landet på grund av slaveri-eran och där svarta aktivt har diskriminerats under århundraden. Ett land där svarta än idag får hårdare straff av rättsväseendet än vad vita får, trots samma typ av brott. Ta av dig offerkoftan, plutten.
Citera
2020-05-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du har säkert goda strypkunskaper, men hur är det med synen?

Du jämför alltså ett fall där personen ligger på rygg och får ett knä mot halsen/struphuvudet med Floyds fall, där han ligger på mage och får ett knä mot nacken från en vinkel som gör att han ändå kan lyfta huvudet uppåt?

Det är totalt irrelevant. Det är trycket mot sidan av nacken som utgör strypet genom att strypa blodtillförseln till hjärnan. Positionen i George Floyd är i skulle jag vilja påstå är än värre då han inte har något utrymme alls att lätta på trycket.

Kolla in Von Flue Choke som jag tipsade dig om, du behöver exakt 0 kontakt med struphuvudet för att det ska fungera. https://www.mmawiki.org/en/wp-conten...flue-choke.jpg

Ett ännu bättre exempel är t.ex en baseball choke, bara att googla upp..

Jag kan strypa ut en människa på 4 sekunder om jag får in en bra koppling. Hur länge kan en människa hålla andan utan att svimma?

Varsågod, här har du en till video på knee on neck choke där knät inte är på struphuvudet utan enbart på sidan av nacken (som jag skrev i mitt inlägg så är det vanligt att man attackerar struphuvudet OXÅ, men att det inte är nödvändigt för att släcka någon)
https://www.youtube.com/watch?v=FlT3sveyWlk
Senast redigerad av FlyingLegLock 2020-05-28 kl. 13:49.
Citera
2020-05-28, 13:32
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag har kommenterat hyckleriet från en användare som vänder kappan efter vinden när etniciteten och hudfärg ändras på offret, jag har ingenstans skrivit att polismannen är rasist. Att du har uppenbara lässvårigheter är ditt problem, inte mitt.

Jaså det har du?
Men då håller du alltså med att vi inte vet om detta övervåld mot mannen berodde på att polisen var rasist eller en sadist som älskar att dominera och förnedra folk eller en släng av båda?
Citera
2020-05-28, 13:33
Medlem
SvenEastmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du har säkert goda strypkunskaper, men hur är det med synen?

Du jämför alltså ett fall där personen ligger på rygg och får ett knä mot halsen/struphuvudet med Floyds fall, där han ligger på mage och får ett knä mot nacken från en vinkel som gör att han ändå kan lyfta huvudet uppåt?

Hur är det med förståelsen?

Knät stryper blodkärlen till och från hjärnan, halspulsådern - carotis och/eller jugularis-venen på ena sidan av Floyds nacke/hals. Att det stryps på endast ena sidan gör att förloppet blir utdraget.
Citera
2020-05-28, 13:35
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Kan ngn bekräfta? Ikväll kommer and massprotest inledas,, shit is about to hit the fan? Kan ngn bekräfta??? Är det här droppen som fick bägaren att rinna över för de svarta? Efter 400 års brutalisering och påstådd jämställdhet, kommer afroamerikanen att "flippa" ikväll?

Om negrerna tror att de blir mer omtyckta av att bränna, loota och slå sönder butiker så tror de helt fel.

Hur i helvete tänker dessa negrer egentligen? De vill bli behandlade på ett bättre sätt men springer samtidigt runt och slår sönder folks butiker och bränner bilar.

Snacka om att sabotera för sig själva.
Citera
2020-05-28, 13:36
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Buhu, gråt ut lite mer.
Ett land där majoriteten av svarta befolkningen finns i landet på grund av slaveri-eran och där svarta aktivt har diskriminerats under århundraden. Ett land där svarta än idag får hårdare straff av rättsväseendet än vad vita får, trots samma typ av brott. Ta av dig offerkoftan, plutten.
Jag har ingen offerkofta, jag bor inte ens i USA.
Konstaterar bara hur läget är, det är ju lika onaturligt i USA som i typ Brasilien, eller Sverige.. med denna blandade sörja.
Men inte i ditt kritvita radhusområde såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in