2020-05-28, 03:23
Medlem
Rosamunds avatar
De två polismännen har en historik av våld och brutalitet tydligen. Märkligt att de inte redan hade blivit avstängda. Då hade George Floyd levt idag.

"According to The Associated Press, Chauvin, the officer who put his knee of Floyd's neck, was one of six officers who fired their weapons in the 2006 death of Wayne Reyes, who police said pointed a sawed-off shotgun at officers after stabbing two people. Chauvin also shot and wounded a man in 2008 in a struggle after Chauvin and his partner responded to a reported domestic assault.

In 2011, Chauvin was one of several officers put on temporary leave after a police shooting in a residential community, according to local newsreports.

Thao was sued for excessive use of force in 2017, according to the Star-Tribune.

Several complaints have been filed against both officers, according to Communities United Against Police Brutality, a Twin-Cities based organization. Chauvin received three oral reprimands as well as seven other closed complaints for which he was not disciplined. Thao was not disciplined in five closed complaints. One case remains open."

https://eu.usatoday.com/story/news/n...eo/5264887002/
Senast redigerad av Rosamund 2020-05-28 kl. 03:30.
Citera
2020-05-28, 03:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ett råd till er alla när ni är i USA. Om polisen dyker upp så följer ni instruktionerna o framförallt inte tjaffsar emot.

Är ni dåliga på engelska så förklara vänligt o lugnt att ni är turister från Sverige eller Europa, för att undvika missförstånd.

Polisen där är inte som polisen i Sverige.

O är man förgad så är situationen alltid mycket farlig då polisen per automatik ser er som en troligen beväpnad påtänd krackmissbrukare.
Citera
2020-05-28, 04:22
Medlem
Custom_mades avatar
Att vara modig handlar om att ha nått att förlora.

Gör du något utan risk att förlora något är du inte modig.

Svårare än så är det inte.

Vi har alla varit delaktiga mer eller mindre att ge befogenhet för liknande beteende såvida man ser till åskådarna eller poliserna.
Citera
2020-05-28, 05:26
Medlem
AN68s avatar
Det här har säkert varit uppe tidigare men somnar man verkligen in sådär om man blir kvävd till döds? Även om man är fasthållen så borde hjärnan och kroppen reagera genom att göra allt som går för att få luft och mannen borde börja vrida sig t.ex. Varför är sjukvårdaren så lugn efter att han tagit pulsen, det borde ha blivit full fart?!
Senast redigerad av AN68 2020-05-28 kl. 05:28.
Citera
2020-05-28, 05:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN68
Det här har säkert varit uppe tidigare men somnar man verkligen in sådär om man blir kvävd till döds? Även om man är fasthållen så borde hjärnan och kroppen reagera genom att göra allt som går för att få luft och mannen borde börja vrida sig t.ex. Varför är sjukvårdaren så lugn efter att han tagit pulsen, det borde ha blivit full fart?!
Därför sjukvårdaren vågade väl inte säga till polisen?
Sen visste väl inte han heller hur länge polismännen hållit fast mannen? Sen är det är inte lätt och sprattla när 3 poliser håller i kroppen, benen och trycker ner nacken, samt att han har handbojor. Mannen återfick aldrig medvetande i ambulansen, så han lär knappast ha känt någon puls på mannen?
Citera
2020-05-28, 06:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag uppfattade det som att polismannen tryckte till hårdare på nacken när han försökte vrida på sig och sa "I can't breathe". Till slut slutade offret röra på sig och blev tyst i hopp om att polisen då skulle "våga" släppa honom, tror jag. Det var något av det sorgligaste jag sett. Önskar jag inte sett det.
Citera
2020-05-28, 06:30
Medlem
TuffRobbans avatar
Polisen MENADE ju inte att döda honom. Rättfärdigar det alla upplopp och plundringar?
Dessutom har ju polisen vant sig att alla skriker "Jag kan inte andas". De lyssnar inte längre.
Citera
2020-05-28, 06:33
Bannlyst
Varför ligger negern överhuvudtaget ner på marken? Det måste finnas en orsak till ingripande. Det är troligen kriminell varsel som sätter sej till motvärn. Vet man vad negern hade för "brottskarriär"?
Senast redigerad av Niggers 2020-05-28 kl. 06:40.
Citera
2020-05-28, 06:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Polisen MENADE ju inte att döda honom. Rättfärdigar det alla upplopp och plundringar?
Dessutom har ju polisen vant sig att alla skriker "Jag kan inte andas". De lyssnar inte längre.

Det är lag på att man slutar när någon säger "I can"t breathe" OM personen redan är immobiliserad vilket George Floyd var p g a handfängslet.

Polisen handlade olagligt och troligtvis väntar någon form av åtal. De har redan fått sparken.
Citera
2020-05-28, 06:40
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag hoppas dessa poliser blir fällda för vållande till annans död.
Men jag kan ändå inte låta bli att undra var alla filmklipp på svarta poliser som har ihjäl vita män är?
Varför har Aftonbladet aldrig publicerat ett klipp där en svart polis misshandlar en vit man?
... Eller alla klipp där negrer överfaller vita. Svarta begår brott mot vita bra mycket oftare än tvärtom, framförallt sexual- och våldsbrott. Vi snackar helt morbida proportioner.

Vad är de, 14% av befolkningen? Trots det begår de upp mot hälften av vissa brottskategorier. Antalet mord och våldtäkter är helt absurd, framförallt om man tittar hur många de är i USA.

Statistiken ser densamma ut i Sverige och England. I Sverige är det nog ännu värre. För något år sedan tittade man på alla gruppvåldtäkter och kom fram till att typ 98% var begångna av utlänningar, varav majoriteten afrikaner.

Anledningen till varför du inte kommer se svarta polismän ha ihjäl vita människor är för att vita inte har en kultur av att göra motstånd, bråka och hata polisen i USA. I regel följer de order och gör som de blir tillsagda. Givetvis finns det undantag. Svarta människor gör inte det, vilket också är anledningen till varför sånt här händer.
Citera
2020-05-28, 06:40
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är lag på att man slutar när någon säger "I can"t breathe" OM personen redan är immobiliserad vilket George Floyd var p g a handfängslet.

Polisen handlade olagligt och troligtvis väntar någon form av åtal. De har redan fått sparken.

Hade han gjort våldsamt motstånd för att hamna på marken?
Citera
2020-05-28, 06:41
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Det här har säkert varit uppe tidigare men somnar man verkligen in sådär om man blir kvävd till döds? Även om man är fasthållen så borde hjärnan och kroppen reagera genom att göra allt som går för att få luft och mannen borde börja vrida sig t.ex.
Om det är blodtillförseln till hjärnan som stryps, vilket jag tror handlar om i det aktuella fallet, så känns det som att all energi plötsligt lämnar kroppen. Jag skulle gissa att effekten av en utdragen kvävning är liknande; kroppen förlorar energi och slutar att kämpa emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in