2020-05-27, 21:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Varför blunda för det uppenbara? Som du säger följer han snällt med och sätts i handbojor vid väggen. Därefter saknas plötsligt all dokumentation. Vad hände?

Inga rörliga bilder, ingenting, nada.

I nästa stund ligger han på marken och flämtar för sitt liv nedtryckt från sidan av en polismans knä som knappast kan hindra flödet i vare sig halspulsådern, venen från huvudet eller luftstrupen.

Århundradens cirkustrick eller ett tämligen gement försök till historieförfalskning?
Men googla själv så kanske du också hittar en annan ö-kamera?

Nu är del 1 kartlagd. Lugn person, bojad.

Oavsett vad som än sker i del 2 är det liksom del 3 som är problemet.

Varav det du skriver är direkt fel.
Det kan mycket väl orsaka kvävning.
Citat:
I nästa stund ligger han på marken och flämtar för sitt liv nedtryckt från sidan av en polismans knä som knappast kan hindra flödet i vare sig halspulsådern, venen från huvudet eller luftstrupen.
Citera
2020-05-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Uppvisning? Det är en träning. Det där är vad dom får lära sig. Det duger som material så länge för jag orkar inte sitta och leta upp skiten åt han ikväll. Det där är skit han själv kan googla sig till.

Det där är vad dom får lära sig att göra.

Visst men du missar ju att det inte alls sätts ett knä på samma sätt som man gjorde när denna mannen avled. Är det svårt? I din video på huvudet alltså skallen inte halsen där man stryper blodtillflödet. Är du också lite ?
Citera
2020-05-27, 21:27
Medlem
Angelripper4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Allt finns på film dom tar ut honom från hans bil från början sedan sitter han vid väggen med handbojor och ingenstans framgår det något om att han gör motstånd. Polisen eller sjukvårdaren känner också på hans puls vid ett tillfälle och inser att mannen redan är död. Men han sitter kvar. Röster höjs och systern till offret kräver åtal för mord.

Det jag menar är att av någon anledning fattas flera minuter av filmen. Om han nu är så from som du vill påskina skulle nog denna delen vara till hans fördel. Jag försvarar inte polisen men av erfarenhet brukar det vara lite cherry picking i sådana videos beroende vad uppladdaren har för agenda.
Citera
2020-05-27, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Thx.
Lägger med aktuell tweet.

"Security cameras captured moments before the murder of #GeorgeFloyd. He was clearly NOT RESISTING arrest... So WHY did Minneapolis Police officers use excessive force that ultimately resulted in his death?! WE DEMAND ANSWERS. #JusticeForFloyd #SayHisName"

Märkligt att de bara släpper korta snuttar, som passar agendan.

Man ska alltså tro att poliserna, out of the blue, brottar ned och håller fast en högst samarbetsvillig gentleman?
Citera
2020-05-27, 21:30
Medlem
Citat:
Thx.
Lägger med aktuell tweet.

"Security cameras captured moments before the murder of #GeorgeFloyd. He was clearly NOT RESISTING arrest... So WHY did Minneapolis Police officers use excessive force that ultimately resulted in his death?! WE DEMAND ANSWERS. #JusticeForFloyd #SayHisName"

Här ser man mer. Kolla slutet det är ju ingenting som stämmer i polisens sk uppgifter.
https://www.youtube.com/watch?v=DIq1W2a1wPk

Dom har kroppskameror som man kommer få se så småningom. Det kommer krävas ut.
Senast redigerad av Browser 2020-05-27 kl. 21:33.
Citera
2020-05-27, 21:32
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Jo det gör jag. Är det svårt för dig att inse att misstag lätt kan ske?
Som jag skrev tidigare i tråden så tror jag inte att polisen förstod faran med tekniken han använde. Men skillnaden mellan tekniken som du länkade till, som till största del byggde på själva armlåset, och tekniken som polisen använde är alldeles för stor för att vara ett litet misstag i en intränad teknik.
Citera
2020-05-27, 21:34
Medlem
Wheeler88s avatar
Liknande situation hände ju i Sverige med. Den stackars killen med epilepsi, som blev nedtryck i nylagd asfalt i flera minuter. Samtidigt som polisen säger att det var en kort stund fanns det filmer som visar att han låg där i minuter nedtryckt på nylagd varm bädd av sten. Det var så illa att poliserna fick gå undan efter ett tag då deras skor smälte. Vilka hjältar det finns alltså.

Killen blev kvar med 3:e gradens brännskador.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...alt-av-polisen
Senast redigerad av Wheeler88 2020-05-27 kl. 21:37.
Citera
2020-05-27, 21:34
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
My bad.
Jag kan ha mer erfarenhet än dig beträffande att se skillnaden på medvetslösa, döende och döda.
Jag skrev nyss ett signifikant tecken. Även till dig dess innan.

Då fienden lägger pussel tänker jag inte redogöra för mina erfarenheter, men vad ser du som gör att du konstaterar att GM är död eller medvetslös under tiden mellan att han blir stilla och att ambulans anländer? Allt som syns är att han ligger stilla, men det går inte precis att sluta sig till en RLS-siffra från det... Att konstatera både död och dödsorsak utifrån vad som syns i videon är dock vad massmedia och flera i tråden gör anspråk på att kunna göra.

Citat:
Minst 8 minuter kvävningssituation.

Nej, det går inte att konstatera någon kvävningssituation alls i videon, och rakt inte i några 8 minuter. GM både talar och ropar i 4 minuter och har tillräcklig rörelsefrihet för att lyfta på huvud och hals några centimeter, och polismannens knä är inte ens i konstant kontakt med GM:s nacke, långt mindre med sådant tryck att luftstrupen skulle kunna påverkas nämnvärt - denna befinner sig ju inte ens i ett klämbart läge mellan knä och asfalt.
Citera
2020-05-27, 21:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Saken kan vara sähär. Polisen tröck sitt knä mot mannens nacke/hals. Som gjorde att han hade svårigheter att andas. Men han kunde prata, så det betyder att han kunde andas någorlunda. Kan det vara så att att när polisen tröck med sitt knä mot mannens hals så länge, så vart blodtillförseln sämre till hjärnan. Och till slut tuppade han ur.

Och för att han hade svårigheter att andas från början pga. polisen höll sitt knä mot mannen. Så efter han tuppat ur efter för lite blod i hjärnan så slutade han andas pga. han hade svårt att andas från första början?
Enklast är att se det som en långsam strypning. Länge Plågsamt. För att han bibehålla medvetandet.

1. Kan vädja att de ska sluta.
2. Blir medvetslös, blodtillförsel försämrats.
3. Kvävs och dör för att kompression bibehålls.

Trots påtalat med varsel från omgivningen.
Citera
2020-05-27, 21:36
Medlem
F.Hansens avatar
Ser inte ut som annat än ett mord.

Om mannen varit en våldtäktsman, mördare eller pedofil hade det varit en bra gärning. Dock verkar det inte vara så.
Citera
2020-05-27, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Som jag skrev tidigare i tråden så tror jag inte att polisen förstod faran med tekniken han använde. Men skillnaden mellan tekniken som du länkade till, som till största del byggde på själva armlåset, och tekniken som polisen använde är alldeles för stor för att vara ett litet misstag i en intränad teknik.

Det är några centimeter som skiljer. Du har skallen sen kommer nacken direkt under den. Det är bara att dra ett finger på dig själv från skallen och neråt och någon cm ner kan man trycka för att du inte ska få luft.
Citera
2020-05-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Det jag menar är att av någon anledning fattas flera minuter av filmen. Om han nu är så from som du vill påskina skulle nog denna delen vara till hans fördel. Jag försvarar inte polisen men av erfarenhet brukar det vara lite cherry picking i sådana videos beroende vad uppladdaren har för agenda.

Att polisen inte har släppt deras egen film då polisernas kroppskamera har varit aktiverad indikerar på att dom inte har något motstånd att tala om utan dom sparkar 4 poliser omedelbart. Men man brukar få loss filmerna så vi kan avvakta. Men tekniken i sig kan inte försvaras utan det är normalt att inse att man inte kan täppa till blodtillförseln på en person i 8 minuter. Det är efterblivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in