Citat:
Ursprungligen postat av
Smushkush
Varför skulle det va en jippogrej?
Vasaloppet är otroligt stort bland norska åkare också. Bland det bästa du kan vinna utöver de uppenbara som os och vm.
Eeh... Jag skrev varför jag såg det som en jippogrej. Återigen: För att kunna vinna Vasaloppet måste man satsa riktigt hårt och träna väldigt mycket. Jag har svårt att se att Björgen skulle lägga ner all denna tid och energi efter avslutad elitkarriär för ett enda lopp (för det var ju bara Vasaloppet som hon skulle åka, som det framstod).
För en åkare av Björgens kaliber är det bara vinna som gäller, och det kommer hon inte att kunna göra utan att satsa (minst) lika hårt som konkurrenterna. Om hon bara kör för en "bra placering", säg topp-tio, så är det en pr- och jippogrej utifrån hennes status som skidåkare.
Inget fel i det, det är bra marknadsföring för loppet och Björgen får en massa uppmärksamhet som hon säkert saknat sen hon slutade. Men som åskådare ska man nog inte ha så stora förväntningar. Och som sagt, om det bara gäller ett enda lopp så tycker jag inte att man kan kalla det "comeback".