Citat:
Ursprungligen postat av
retina
Du verkar insatt. Vilka kliniker i Sverige skulle du rekommendera? Akacia uppe i Sthlm verkar prisvärda och har relativt goda omdömen?
Funderar på Bisanga i Bryssel, men lååång väntetid.
Eftersom en hårtransplantation är ett irreversibelt ingrepp så är det viktigt att man så gott som möjligt försöker estimera sin egen genetik. Det jag menar är att hur ditt framtida hår kommer att se ut finns programmerat i ditt DNA. I de flesta fall så finns det en naturlighet i det. Gör man en transplantation så sätter man sig över detta och därav anser jag att man bör hålla sig till mindre ingrepp. Är du t ex >35-40år och har ett friskt och förhållande vis tjockt hår men kanske fått (eller kanske alltid haft) lite höga vikar. Då kan du vara en lämplig kandidat. Behöver du göra större ingrepp så var beredd på att det kan börja se tokigt ut längre fram, tänk >8-10 år. Beroende på ditt donatorområde och hur stort uttag du tidigare gjort så begränsar det dina framtida möjligheter till att korrigera i. Ett för stort uttag gör att det kommer att se tufsigt ut. Inte säkert att det blir bra att helraka heller då det kan resultera i att dina tusentals små ärr i nacken kommer synas.
Fundera igenom det här noggrant innan du går vidare med att välja klinik. Där kan jag inte hjälpa dig utan tycker i så fall att du ska kontakta flera för att på så sätt få en samlad bedömning och bilda dig en egen uppfattning och få ett förtroende. Viktigt är att du ser bortom deras sälj. De visar dig gärna före/efter bilder med ett år emellan. Då ser det antagligen som bäst ut. Kolla gärna upp vilken bakgrund de har. Läs på, googla, kolla youtubes etc.
Tänk även på att för många män så kan dermarollers, Minoxidil och en kort frisyr funka. Bra mycket billigare