Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-27, 12:50
Medlem
Hehe, den där snubben har jag träffat flera gånger. Åkande på landsbygden på Österlen skulle frugan prompt stanna när hon insåg att här fanns urnor, krukor, blommor och all sköns bråte. Eftersom man är gentleman följde jag med in i den då rätt nya affären på Eklaholm. Det var strax efter öppning så vi var ensamma i butiken. Kalle Fredde struttade runt och visade saker, doftade på blommor som var sååå ljuvliga, allt till Edith Piaf i högtalarna. Det var svårt att hålla sig för skratt för något bögigare får man leta efter, jag lovar. Men han har varit hovflorist vid norska kungahuset och är nog en kompetent herre på sitt område. Vid vårt senaste besök hörde vi ett par damer med elegant utstyrsel och stockholmsdialekt förklara att ordinarie personalen omedelbart skulle kontakta Karl Fredrik för det var ju honom de absolut måste tala med så han har börjat göra sig ett namn i rätt kretsar. Och nu TV på det.
Citera
2020-05-27, 23:46
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vem vänder sig program som detta till egentligen? Hur många har intresse av nån mullig blom snubbe?

Vi är nog rätt många som uppskattar denna typ av program med härliga miljöer, människor och tips. Denna serie hamnar ju i samma genre som Mandelmanns, Ernst, Husdrömmar, Kalle & Brita, Hemma hos Arkitekten.
Jag tittar mycket hellre på dessa livsstilsprogram än sång och dans dito som Lets dance och Så mycket bättre.

Tycker att Karl-Fredrik verksr vara en skön prick och älskar hans sinne för färg och form!
Citera
2020-05-28, 00:02
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Vi är nog rätt många som uppskattar denna typ av program med härliga miljöer, människor och tips. Denna serie hamnar ju i samma genre som Mandelmanns, Ernst, Husdrömmar, Kalle & Brita, Hemma hos Arkitekten.
Jag tittar mycket hellre på dessa livsstilsprogram än sång och dans dito som Lets dance och Så mycket bättre.

Tycker att Karl-Fredrik verksr vara en skön prick och älskar hans sinne för färg och form!

Min mamma gillar den typen av program. Personligen förstår jag mig inte på dem. Miljöerna är trevliga och titta på. Men resten. Njaa.
Citera
2020-06-01, 20:30
Medlem
DyslexiKungens avatar
Mandelmanns har fått konkurenter nu, TV4 lyckas hitta lite udda par jämnt
Citera
2020-06-01, 20:44
Medlem
Bavaros avatar
Fan entusiastiska människor är rätt härliga, bara kör, skön typ det där!
Citera
2020-06-01, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Mandelmanns har fått konkurenter nu, TV4 lyckas hitta lite udda par jämnt

Kommer nog bli en långkörare, precis som Mandelmanns.

Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Fan entusiastiska människor är rätt härliga, bara kör, skön typ det där!

Det är driv i bögen, det får man ju ge honom.
Citera
2020-06-02, 00:42
Medlem
Tittade av nyfikenhet för jag gillar blommor. Och blev fast. nya riksbögar inte mig emot! De nuvarande behöver bytas ut Jonas o Mark som exempel Och vissa har ju själva valt att kliva av Christer Björkman o Christer Lindarw fast den senare ör mer könd som vacker kvinna
så välkommen Karl Fredrik med Petter!
Citera
2020-06-04, 08:36
Medlem
musttomtes avatar
Fyran målade upp han som en karlakarl och sedan när programmet börja så kom hans pojkvän och Karl Fredrik var som en riktig fjolla. Kan tänka mig att det var en och annan som satte kaffet i halsen

Ungefär som att en nigger skulle köra nascar, det händer bara inte.
Citera
2020-06-05, 11:12
Medlem
Är äcklen Jonas Gardell eller Mark Levengood på TV byter jag kanal inom två sekunder. Min avsky för just dom två har inget att göra med att dom är bögar, dom är vidriga bara båda två. T ex Tony Irving och Jonas Hallberg kollar jag gärna på när dom visar sig på TV. Har inget emot bögarna i det här programmet egentligen och kommer följa programmet. Gillar att kolla den här typen av program. Och driv har dom onekligen. Eller Karl Fredrik i alla fall. Det jag har svårt för är alla dom här kyssarna/pussarna och att kalla varandra för älskling istället för namnen. Det är väl deras förspel antar jag... Men det sänker programmet en hel del. Vad har det med deras firma att göra!
Senast redigerad av Dormouse 2020-06-05 kl. 11:36.
Citera
2020-06-08, 20:57
Bannlyst
Pussarna, "älskling" och fokus på deras relation hela tiden är för mycket. Var kommer Petter ifrån? Han har en säregen skånsk dialekt. Låter som Kristianstad eller därikring.
Citera
2020-06-08, 21:23
Medlem
Jag gillar programmet. De verkar vara jättemysiga båda två. Karl-Fredrik är otroligt duktig på att binda kransar och göra vackra buketter.
Citera
2020-06-08, 22:03
Medlem
Ta av sig jobbläderförklädet när man åker till stranden för romantisk picknick är inte att tänka på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in