Vill inte vara taskig men det låter som att något saknas, eller att man tror att du kommer att fortsätta försämra din situation.
Med fast jobb och en lön på närmare 40 än 35 i månaden borde du kunna få ett lån på summan, givet att du inte har för stora månatliga kostnader.
Vad skall du då göra, mitt förslag är att ta kontakt igen med banken där du är kund, muntligen, gärna med "din" bankperson om du har en sådan och be om ett möte där du presenterar läget, ta då med dig underlag för skulderna med ränta, tider mm.
Går man inte med på ett totalt lån så plocka ut några av skulderna med högre ränta och se om inte de kan slås samman, du betalar antagligen redan idag en ganska stor summa per månad för dem, och om du lägger en del av den på ett hopbakningslån borde det fungera, men satsa kanske på att få bort din totala skuld på detta sätt i tre eller fyra steg.
Om du som du skriver inte har några anmärkningar så har du ju skött avbetalningar, och om du då slår samman för 200 000 kr och betalar till banken så borde det vara möjligt. Sköter du det under en tid kan du efter ett år ta nästa steg och slå samman fler.
Skulder är lite som övervikt, det går väldigt fort att skaffa sig, men tar oftast lång tid att bli av med.
Viktigast är ändå att du visar att du vill och kan göra rätt för dig, då kommer någon att nappa på dina önskemål inom en inte alltför lång tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snurre-78
Hej,
Jag har hamnat i en mycket knepig sits. Jag behöver inte gå in på varför men det är ett par olika faktorer som har spelat roll i det hela bland annat psykisk ohälsa och en trasig skillsmässa. Det har helt enkelt kört ihop sig och saker man har investerat i har tappat i värde där man nu bara får en bråkdel av det man kanske köpt något för.
Jag har varit en idiot och jag tar full konsekvens för det. Skuldsanering nekas jag då jag är ganska ung.
Min fråga är enkel.
Jag har fast jobb.
Jag har inga anmärkningar.
Jag har inga kreditkort.
Jag har en inkomst på ca 450.000 på ett år.
MEN (!!) jag har lån för kanske 700.000. Många av dessa vill jag samla till en normal ränta men ingen beviljar mig.
Vart kan man egentligen vända sig för att inte leva på bröd och vatten?
Hur ska man amortera sina skulder?