2011-04-16, 03:05
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazer92
Jag brukar oftast se filmer på datorn hos morsan. Hon är mega kristen så hon är väldigt skeptisk till att kolla på skräckfilm. Jag har härmat flicka i exorcisten några gånger, då blir hon vansinnig, hehe.

Farsan däremot är en storbrännare! Han har alltid de senaste filmerna på dvd med stor tv o bra ljud. Fast han rör inte en fena när han ser på film, spelar inte roll hur läskig filmen ens är. Han är en psykopat när det gäller filmer

Om du rotera huvudet 360 grader så kan jag fullt förstå
Citera
2011-04-16, 03:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
När vi ändå var inne på det med blod, kommer det ens vara något blod i Scream? Var stensäker att den var ifrån 11år i Sverige.

Nu har jag inte koll på var Statens biografbyrå har lagt ribban men däremot behöver ju en skräckfilm inte alltid innehålla blod för att vara bra. Däremot är ju ingredienserna i just en slasher blod och sex, oftast i form av djupa knivhugg och nakna bröst. Om det nu är en 11-årsgräns så spelar det ingen större roll för mig, filmen kan fortfarande leva upp till förväntningarna och tror att den mest kommer vara komisk.
Citera
2011-04-16, 03:11
Bannlyst
Citat:
Om du rotera huvudet 360 grader så kan jag fullt förstå

Nja, jag sa "Let jesus fuck you!" och "Lick me!"

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om det nu är en 11-årsgräns så spelar det ingen större roll för mig, filmen kan fortfarande leva upp till förväntningarna och tror att den mest kommer vara komisk.

Scream skulle kunna vara en mycket bra skräckfilm. Själva idén med filmerna tycker jag är bra. Om dom skulle ändra så att "gärningsmännen" var lite mer galna + att våldet var lite grövre som tex i Saw, då skulle de kunna bli en grym rulle!
Citera
2011-04-16, 03:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazer92
Scream skulle kunna vara en mycket bra skräckfilm. Själva idén med filmerna tycker jag är bra. Om dom skulle ändra så att "gärningsmännen" var lite mer galna + att våldet var lite grövre som tex i Saw, då skulle de kunna bli en grym rulle!

Hade man rubbat hela grundprincipen med just filmerna hade det inte varit Scream i slutändan, en slasherfilm kan inte vara lika våldsam som Saw i mina ögon. Det är därför som det finns tortyrporr och slashers i separata fack.
Citera
2011-04-16, 03:21
Medlem
Citat:
Nu har jag inte koll på var Statens biografbyrå har lagt ribban men däremot behöver ju en skräckfilm inte alltid innehålla blod för att vara bra. Däremot är ju ingredienserna i just en slasher blod och sex, oftast i form av djupa knivhugg och nakna bröst. Om det nu är en 11-årsgräns så spelar det ingen större roll för mig, filmen kan fortfarande leva upp till förväntningarna och tror att den mest kommer vara komisk.

Nej absolut inte, men jag ogillar när man sätter filmer från 11år bara för att dra in mera pengar och sen så kommer det inget blod när man ser mördaren hugga någon. Eller så är det inget blod på kniven.
Citera
2011-04-16, 03:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nej absolut inte, men jag ogillar när man sätter filmer från 11år bara för att dra in mera pengar och sen så kommer det inget blod när man ser mördaren hugga någon. Eller så är det inget blod på kniven.

Kollade upp hur det låg till och filmen har en åldersgräns på 15 år, så vi kan vara lugna.
Citera
2011-04-16, 03:28
Bannlyst
Citat:
Kollade upp hur det låg till och filmen har en åldersgräns på 15 år, så vi kan vara lugna.

gud va skönt, då kan tom jag se den...
Citera
2011-04-16, 03:29
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Hade man rubbat hela grundprincipen med just filmerna hade det inte varit Scream i slutändan, en slasherfilm kan inte vara lika våldsam som Saw i mina ögon. Det är därför som det finns tortyrporr och slashers i separata fack.
Väl sagt. Scream är en väldigt bra form av satir-slashser. Förväntar man sig en renodlad skräckfilm så ... ja, sorry.
Citera
2011-04-16, 03:29
Medlem
Citat:

Mycket bra.

Nu har jag en fråga till dig Rakii, har du sett Triangle? Den verkar vara hur bra som helst men måste få en professionell åsikt om den.
Citera
2011-04-16, 03:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nu har jag en fråga till dig Rakii, har du sett Triangle? Den verkar vara hur bra som helst men måste få en professionell åsikt om den.

Nej, men har hört en del blandade åsikter om den. Jag borde se den i och med att regissörens film Black Death var bra.
Citera
2011-04-16, 03:35
Bannlyst
Citat:
Mycket bra.

Den verkar rätt bra... kommentarer från Tankafett:

Citat:
rekommenderar den stark för filosofi och psykologi intresserade.
Dock tappade jag livslusten när jag kollade denna, men ändå så gillade jag den starkt.

Citat:
fick en riktigt skum panikkänsla när ja kolla på denna dels i början men det blev ju värre och värre.. haha
Grym film iaf, ett måste!

Citat:
varning för mindfucking film! jag säger inte att den är dålig men det tog tydligen 2 år för regissören att fastställa manuset så att det blir så förvirrande och konstigt som möjligt. så man kan lugnt säga att den är välgjord, och ganska bra.
Citera
2011-04-16, 04:10
Medlem
Nähä, kunde inte kolla på den i vilket fall. Vägrar spela upp sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in