2011-04-16, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Såg Screm 4 nu i kväll. Fy fan vilket skit. Å andra sidan är det väl en av de mest öppna dörrar man kan sparka in. Pure bajs...

Eyy! Vart såg du den?
Citera
2011-04-16, 01:54
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazer92
Eyy! Vart såg du den?

Ja inte på bio som tur var. Jag tror inte en stor högupplöst duk hade gjort det bättre tyvärr. Men egentligen är det löjligt av mig att ens gå in i denna tråd och tycka något. De tre filmerna innan var värdelösa, så det var föga överraskande att jag skulle tycka annat..
Citera
2011-04-16, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Ja inte på bio som tur var. Jag tror inte en stor högupplöst duk hade gjort det bättre tyvärr. Men egentligen är det löjligt av mig att ens gå in i denna tråd och tycka något. De tre filmerna innan var värdelösa, så det var föga överraskande att jag skulle tycka annat..

Jag håller med dig angående scream serien. Tycker att filmerna är mest töntiga och alldeles för oseriösa. När jag var mindre när scream filmerna var nya så tyckte jag däremot om dom. Ja brukade måla bilder i skolan som föreställde en man i scream mask. Jag brukade även rita nån blandning av jason voorhees och Leatherface Min lärare tyckte nog att jag var skum

Edit: Stänger av Mirrors nu efter 90 minuters tittande. Filmen gick att se ett tag men nu gick den bara utför, jag vill inte riskera att bli skadad så jag stängde av den

The Rite var bara nån bluff torrent Så nu ska jag tydligen titta på Skeleton Key från 2005
Senast redigerad av Fazer92 2011-04-16 kl. 02:14.
Citera
2011-04-16, 02:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Håller med dig om Mirrors, kollar på den just nu. Tycker konceptet med filmen är ganska löjligt men ändå spännande så jag vill se klart filmen. Blev mycket glad då jag såg att huvudrollen spelas av Kiefer Sutherland som är en mycket bra skådespelare enligt mig.

Jodå, Kiefer Sutherland är en bra skådespelare men han gör betydligt bättre ifrån sig i The Lost Boys som troligtvis är min favoritfilm med honom inblandad i. Längesedan som jag såg Flatliners där han medverka i, men det konceptet i just den filmen är ganska kul. Hur man leker med döden och så, av Joel Schumacher som även regisserade The Lost Boys.
Citera
2011-04-16, 02:33
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Jag håller med dig angående scream serien. Tycker att filmerna är mest töntiga och alldeles för oseriösa. När jag var mindre när scream filmerna var nya så tyckte jag däremot om dom. Ja brukade måla bilder i skolan som föreställde en man i scream mask. Jag brukade även rita nån blandning av jason voorhees och Leatherface Min lärare tyckte nog att jag var skum

Edit: Stänger av Mirrors nu efter 90 minuters tittande. Filmen gick att se ett tag men nu gick den bara utför, jag vill inte riskera att bli skadad så jag stängde av den

The Rite var bara nån bluff torrent Så nu ska jag tydligen titta på Skeleton Key från 2005

Det är väl hela poängen med filmerna?

Någon som sett Carny? Funderar på att spana in den, fast kanske inte för det brukar slutat med att jag har huvudet under täcket när jag kollar skräckfilm såhär sent
Citera
2011-04-16, 02:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Det är väl hela poängen med filmerna?

Ja, verkligen! Jag har då aldrig tagit första Scream på för stort allvar utan mera som en hyllning till det gamla gardet av slasherfilmer. Craven har väl också poängterat i intervjuer att man får ta filmerna med en nypa salt för just vad dom är, filmer med glimten i ögat.

Ska se Scream 4 efter helgen och jag är verkligen stenhårt peppad, inte varit såhär peppad på att se en film på biograferna på väldigt länge. I synnerhet med vad man som skräckfilmsfan vanligtvis får stå ut med som köps in och visas.
Citera
2011-04-16, 02:44
Bannlyst
Håller på och tankar Inside nu som jag har läst om tidigare och tänkt se. Det har dock aldrig blivit av, men nu är det dags! Ni som har sett den; Bra eller dålig?
Citera
2011-04-16, 02:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Håller på och tankar Inside nu som jag har läst om tidigare och tänkt se. Det har dock aldrig blivit av, men nu är det dags! Ni som har sett den; Bra eller dålig?

Bra film, helt klart!
Citera
2011-04-16, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, verkligen! Jag har då aldrig tagit första Scream på för stort allvar utan mera som en hyllning till det gamla gardet av slasherfilmer. Craven har väl också poängterat i intervjuer att man får ta filmerna med en nypa salt för just vad dom är, filmer med glimten i ögat.

Ska se Scream 4 efter helgen och jag är verkligen stenhårt peppad, inte varit såhär peppad på att se en film på biograferna på väldigt länge. I synnerhet med vad man som skräckfilmsfan vanligtvis får stå ut med som köps in och visas.
Tycker också att Scream 4 verkar vara lite småmysig, en sån där film man sätter på en regnig höstdag och myser till med godis och läsk

Citat:

Inside är skitbra i början, filmen leker med skuggor så var noga att leta efter allt i början! När jag tänker på det har inte jag personligen sett några andra filmer som gör det lika bra som Inside, jag tror inte ens jag har sett någon använda skrämseltaktiken som Inside använder. Ingen musik, inga zoomningar utan bara du som person som kan hitta det, och hittar man det är sprider sig en ryslig känsla igenom märgen. Fast jag tycker inte om hur den blir i slutet, att titta på filmen med sina föräldrar är inget jag kan rekommendera heller, det vet jag personligen, hehe
Senast redigerad av BizzareAdvokado1989 2011-04-16 kl. 03:04.
Citera
2011-04-16, 02:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tycker också att Scream 4 verkar vara lite småmysig, en sån där film man sätter på en regnig höstdag och myser till med godis och läsk

Mja, jag är inte den som brukar mysa till filmer. Oftast vill jag ha någonting känslomässigt i utbyte då jag ser en film, en turbulent berg-och-dalbana med känslor i filmer är väldigt fint tycker jag. Fast det händer väl ibland att jag myser till skräckfilm, just de gamla Hammer-produktionerna och Mario Bavas skräckfilmer myser man gärna till. Och för att knyta an till Scream 4 så är det väldigt välkomnat för min egen del med en slasher nu i modern tid som leker lite med skräckbegreppet. Man slänger in meta-aspekter och skojar till det friskt, utan litervis med blod och lösa lemmar. I korta drag blir det skönt att se skräckfilm på bio igen som inte är tortyrporr och dylikt.
Citera
2011-04-16, 02:56
Bannlyst
Citat:
att titta på filmen med sina föräldrar är inget jag kan rekommendera heller, det vet jag av personligen, hehe

Jag brukar oftast se filmer på datorn hos morsan. Hon är mega kristen så hon är väldigt skeptisk till att kolla på skräckfilm. Jag har härmat flicka i exorcisten några gånger, då blir hon vansinnig, hehe.

Farsan däremot är en storbrännare! Han har alltid de senaste filmerna på dvd med stor tv o bra ljud. Fast han rör inte en fena när han ser på film, spelar inte roll hur läskig filmen ens är. Han är en psykopat när det gäller filmer
Citera
2011-04-16, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Mja, jag är inte den som brukar mysa till filmer. Oftast vill jag ha någonting känslomässigt i utbyte då jag ser en film, en turbulent berg-och-dalbana med känslor i filmer är väldigt fint tycker jag. Fast det händer väl ibland att jag myser till skräckfilm, just de gamla Hammer-produktionerna och Mario Bavas skräckfilmer myser man gärna till. Och för att knyta an till Scream 4 så är det väldigt välkomnat för min egen del med en slasher nu i modern tid som leker lite med skräckbegreppet. Man slänger in meta-aspekter och skojar till det friskt, utan litervis med blod och lösa lemmar. I korta drag blir det skönt att se skräckfilm på bio igen som inte är tortyrporr och dylikt.

Du får mig alltid att känna mig som en amatör när du drar upp namn jag aldrig hört talas om tidigare Rakii När vi ändå var inne på det med blod, kommer det ens vara något blod i Scream? Var stensäker att den var ifrån 11år i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in