2011-04-15, 17:00
Bannlyst
Har någon i denna tråd sett Rare Exports? Är det värd att tillägna fredagen åt tro?

http://www.youtube.com/watch?v=9RQlikX4vvw
Citera
2011-04-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazer92
The human centipede var en riktigt sjuk film. Dieter Laser spelar än en väldigt bra roll som en äkta psykopat. Har läst många som skrivit att filmen bara är äcklig och inte bra, men jag tyckte att den var bra. Rätt sjukt av Tom Six att ens komma på idén att göra en sån här film.

The concept of the film arose from a joke Tom Six made with friends about punishing child molesters by stitching their "mouth to the ass of a fat truck driver.
Citera
2011-04-15, 17:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
Har någon i denna tråd sett Rare Exports? Är det värd att tillägna fredagen åt tro?

http://www.youtube.com/watch?v=9RQlikX4vvw

Japp, jag såg den kring julas förra året och ja, den är ganska rolig men inte riktigt en skräckfilm i den bemärkelsen. Är man finsk (som jag är) blir det ganska charmfullt i vissa stunder och roligt samtidigt att jultomten är badguy i filmen. Kontentan av det hela är det en helt okej film, fast finns bättre val ifrån Finland som Sauna.
Citera
2011-04-15, 17:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazer92
Han passade utmärkt i den rollen. Har läst att Tom Six jobbar med en fortsättning. The Human Centipede II (Full Sequence)

Undra om det kanske blir för mycket?

Japp, en uppföljare har varit under utveckling ett tag nu. Med ettan som facit tror jag knappast att filmen kommer att övertyga på alla plan, men den som lever får se. Finns ju definitivt grövre filmer att tillgå om man blickar bakåt i filmhistorien, som samtidigt är kvalitativa och bra.
Citera
2011-04-15, 17:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Just ja "Mark of the Devil". Har imdb-fingrat på den tidigare, men har sån jävla agg mot Udo Kier sen jag försökte ge mig på "Blood for Dracula". Skall lägga det åt sidan och ta tjuren vid hornen och se "Mark of the Devil". Den har ju fått bra kritik.

Mark of the Devil måste jag genast ta och se, Udo Kier kombinerat med medeltiden kan fan inte vara dåligt! Sen att folk påpekar att musiken påminner om Riz Ortolanis i Cannibal Holocaust och att den ska vara fasansfullt grafisk och explicit gör det bara bättre.
Citera
2011-04-15, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Japp, jag såg den kring julas förra året och ja, den är ganska rolig men inte riktigt en skräckfilm i den bemärkelsen. Är man finsk (som jag är) blir det ganska charmfullt i vissa stunder och roligt samtidigt att jultomten är badguy i filmen. Kontentan av det hela är det en helt okej film, fast finns bättre val ifrån Finland som Sauna.

Okej får slänga på den och hoppas på det bästa då. Sauna har jag inte heller sett så "lånar" hem den nu. Tack för tipset!
Citera
2011-04-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foreverflawless
The concept of the film arose from a joke Tom Six made with friends about punishing child molesters by stitching their "mouth to the ass of a fat truck driver.

Haha, där ser man ^^
Citera
2011-04-15, 17:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppikatt
Okej får slänga på den och hoppas på det bästa då. Sauna har jag inte heller sett så "lånar" hem den nu. Tack för tipset!

Gör du det! Håll utkik också efter den gamla Jofa-hjälmen som väcker nostalgiska känslor.
Citera
2011-04-15, 17:37
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Inge bra med Sheri?
Är i regel tveksam till att regissörer har med sina fruar i sina filmer - speciellt som det här verkar röra sig om en huvudroll!

Sheri Moon är inte lika hemsk som Jennifer Schwalbach Smith dock.
Citera
2011-04-15, 17:47
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Är i regel tveksam till att regissörer har med sina fruar i sina filmer - speciellt som det här verkar röra sig om en huvudroll!
Ok, antog det. Har samma tveksamhet själv. Ett exempel är "Ninth Gate". Emanuelle (Polanskis brutta) känns ganska risig i vissa scener, dock även väldigt passande i andra. Polanski gjorde väl sitt yttersta med regin och fick till det i bästa möjliga format. En av mina favoritrullar, fast tvivlar inte alls på att den skulle kunna bli än bättre med en annan skådespelerska.
Citera
2011-04-15, 18:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ok, antog det. Har samma tveksamhet själv. Ett exempel är "Ninth Gate". Emanuelle (Polanskis brutta) känns ganska risig i vissa scener, dock även väldigt passande i andra.

Mjo, jag är beredd att hålla med dig om det även om Emanuelle Seigner överlag gjorde en helt okej rolltolkning. Filmen är samtidigt väldigt bra och fruktansvärt stämningsfull, en orgie i nörderi för oss som älskar litteratur. Sen hade jag ingen aning om att hon var Polanskis bättre hälft, men det förklarar ju hennes medverkar i diverse filmer han regisserat.
Citera
2011-04-16, 00:07
Medlem
dannywtfs avatar
Huuuua.. Såg The Rite nyss. Den var verkligen inget att ha. Visst är det alltid roligt att se Hopkins, men den här filmen var bara långsam och händelselös. Det var egentligen bara en sekvens som jag tycker var ganska okej:

Visst var filmen relativt snygg och välgjord, men det krävs mer för att jag ska bli intresserad. Jag gör mig av med filmen direkt efter att jag har sett den. Får se om The last exorcism är bättre. Men den får det bli imorrn. Nu ska jag däcka efter en tuff dag. God natt boys and ghouls..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in