2011-04-29, 23:56
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
The New York Ripper måste väl ändå betraktas som en ganska bra slasher/giallo film?
Den filmen måste jag verkligen se om. Fan vilken fars den filmen resulterade i. Vi satt mest och skratta åt Kalle Anka-rösten och efteråt, i typ ett års tid, körde vi då och då med Kalle-Anka röst i telefon. "Brrr Brrrrrsch... supa ikväll? Brrrschhhh..."
Citera
2011-04-30, 00:00
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Den filmen måste jag verkligen se om. Fan vilken fars den filmen resulterade i. Vi satt mest och skratta åt Kalle Anka-rösten och efteråt, i typ ett års tid, körde vi då och då med Kalle-Anka röst i telefon. "Brrr Brrrrrsch... supa ikväll? Brrrschhhh..."

Om de hade putsat på manuset lite till hade det varit en klockren film. Nu är det en mycket bra giallo, en av de bättre så ge den en chans till.
Citera
2011-04-30, 00:00
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Fulcis största problem tycker jag är hans personregi när det gäller skådespelarna (som inte är bra i grunden heller) och den ofta usla dubbningen. Vet att nästan alla italienska filmer på den tiden var dubbade av tradition och praktiska skäl. Lille Bob i House by the cemetary förstörde den filmen för mig. Och då är jag verkligen inte kräsen och förstår vilka problem det finns under produktion. Det är priset man får betala när man satsar mycket på det visuella och har lite tid.
Däremot tycker jag att Fulci stundtals är bra när det gäller skådespelarnas rörelser men angående själva skådespelet håller jag helt med dig med några få undantag. De två filmer med bäst skådespel och skådespelsregi är för mig onekligen Beatrice Cenci och Devil's Honey. Lite intressant är det att ingen av dem är skräckfilmer eller giallos.
Citera
2011-04-30, 00:01
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon

I dagens mobila tider så blir det inte lika roligt. Så du kan lugnt se om filmen utan risk för att hamna i några skrattattacker, men visst, lite drar man på smilbanden. Jag tycker dock att det är ett angenämt inslag i filmen och den fyller sitt syfte vilket alla som sett filmen vet.
Citera
2011-04-30, 00:02
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Däremot tycker jag att Fulci stundtals är bra när det gäller skådespelarnas rörelser men angående själva skådespelet håller jag helt med dig med några få undantag. De två filmer med bäst skådespel och skådespelsregi är för mig onekligen Beatrice Cenci och Devil's Honey. Lite intressant är det att ingen av dem är skräckfilmer eller giallos.

Det har du rätt i, men det är de flesta italienska skräckregissörer mycket bra på tycker jag. Svårare än man tror.
Citera
2011-04-30, 00:06
Medlem
acurseds avatar
Bruno Mattei skare va!
Citera
2011-04-30, 00:09
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acursed
Bruno Mattei skare va!
Knappast. Några hyfsade filmer, annars katastrofer. Jag hoppas du inte har tänkt att lyfta Fragasso till skyarna?
Citera
2011-04-30, 00:15
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
I dagens mobila tider så blir det inte lika roligt. Så du kan lugnt se om filmen utan risk för att hamna i några skrattattacker, men visst, lite drar man på smilbanden. Jag tycker dock att det är ett angenämt inslag i filmen och den fyller sitt syfte vilket alla som sett filmen vet.
Menade inte alls att förlöjliga din post, inte alls. Det var drygt 15 år sen jag såg den, lade bara in mina första upplevelser av filmen (och anekdot om vad den resulterade i ).
Citera
2011-04-30, 00:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Knappast. Några hyfsade filmer, annars katastrofer. Jag hoppas du inte har tänkt att lyfta Fragasso till skyarna?

Skriver på det! Robowars, Strike Commando samt Hell of the Living Dead är väl hans bästa.
Citera
2011-04-30, 00:23
Medlem
acurseds avatar
Jag diggar honom. 11 sedda och inte en enda har varit kass.
Citera
2011-04-30, 00:34
Medlem
wernblom88s avatar
Dark Night of the Scarecrow värd att köpa om någon har sett?
Citera
2011-04-30, 00:34
Medlem
FruGondols avatar
Jag har ej läst samtliga inlägg i tråden, men kommer någon
ihåg gamla hederliga -Flugan- (1958) som på sin tid var mycket
omtalad och genererade rysningar hos många, som hos mej.
Dock har måhända tidens tand tärt på yr-fäet , ty när jag visade
den för mina barn-barn häromsistens, så började dom asgarva
åt den makabra slutscenen. / Help meeee - help meeee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in