2019-02-03, 19:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Någon annan som sett Velvet Buzzsaw?

Pretentiös och jävligt innehållsfattig på skräck.
Skådespelarna var väl okej men gäsp.

1/5

Jag såg den i fredags och gillade den, men å andra sidan visste jag knappt någonting om filmen i förväg så det var nog till min fördel. Var en rolig skildring av en pretentiös konstbransch med en riktigt bra Jake Gyllenhaal i huvudrollen, men lika bra som Nightcrawler var den inte, men en rolig och bra stabil 3/5-film. Sen vad man tycker är pretentiös film är ju upp till var och en att bedöma, men denna var då inte det minsta pretto i jämförelse med vad som finns där ute. Sen kan jag hålla med om att det saknades mera skräckelement i filmen, men blev ändå nöjd med då själva branschskildringen lyfte upp saknaden av mera skräck.
Citera
2019-02-03, 19:43
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Någon annan som sett Velvet Buzzsaw?

Pretentiös och jävligt innehållsfattig på skräck.
Skådespelarna var väl okej men gäsp.

1/5
Såg den nyss, skräp.
Citera
2019-02-04, 16:29
Medlem
GonerStoners avatar
Såg att Overlord kommit ut i okej kvalla.
Jag vet inte varför men har höga förhoppningar av den,
någon som sett?

MVH.
Citera
2019-02-04, 16:37
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Såg att Overlord kommit ut i okej kvalla.
Jag vet inte varför men har höga förhoppningar av den,
någon som sett?

MVH.

Rakii lär ha hunnit se den nu med tanke på hans inlägg i en annan tråd för några timmar sedan, nååå Rakii några ord här tack.
Citera
2019-02-05, 05:36
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ja ännu mer skräp från Netflix.
Börjar kännas lite som att hitta kärleken på lokala kvarterskrogen.

MVH.
Ja, jävlar vilken kass film! Netflix satsar mer på form över innehåll och misslyckas så brutalt hårt, som vanligt.
De borde hålla sig till TV-serier, där lyckas de hyfsat fortfarande.
Nästan så man tror att deras svenska översättare sysslar med filmproduktion också. Lika låg kvalitet på filmer som undertexter.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Såg den nyss, skräp.
Kan inte annat än hålla med fullt ut.
Citera
2019-02-05, 06:37
Medlem
sim-man92s avatar
Velvet Buzzsaw gillade jag starkt, riktigt skön och underhållande röra, intressant take på slasher genren, blandat med satir mot konstbranschen. Bra skådisar. Potentiell kultrulle.
Visst något trubbig och lite väl övertydlig i vissa avseenden dock.
Senast redigerad av sim-man92 2019-02-05 kl. 06:41.
Citera
2019-02-05, 20:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Rakii lär ha hunnit se den nu med tanke på hans inlägg i en annan tråd för några timmar sedan, nååå Rakii några ord här tack.

Ledsen för sent svar men varit upptagen och var även iväg på bio igår kväll och såg Glass, som jag är osäker på huruvida den platsar i tråden, Split var mera åt skräckhållet jämfört med uppföljaren.

Nåväl, tillbaka till Overlord! Jag hade egentligen inga förväntningar på filmen i fråga då jag inte direkt gillade The Cloverfield Paradox som kom ut för snart ett år sedan, så satt fortfarande med en fadd eftersmak i munnen inför en ny film i serien. Visste ju att den skulle utspela sig under WW2 men det var egentligen det som jag hade koll på, så jag blev rätt förvånad över hur pass "kul" filmen i fråga var att se, påminde mera i krigssammanhang som valfritt spel i Wolfenstein-serien (som jag uppskattar av de jag spelat dvs). Börjar intensivt med D-dagen för ett luftburet kompani soldater, sen en mellanakt som är lite mera nedtonat och sen blir det riktigt roligt i tredje akten. Jag gillade filmen för vad den är, en annorlunda porträttering av WW2, rolig upplevelse och en del våld som jag uppskattade utan att gå över gränsen för vad som vanligtvis visas på bio. På det hela taget en bra film, bättre än föregående film i serien men inte lika bra som 10 Cloverfield Lane.
Citera
2019-02-06, 00:34
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nåväl, tillbaka till Overlord! Jag hade egentligen inga förväntningar på filmen i fråga då jag inte direkt gillade The Cloverfield Paradox som kom ut för snart ett år sedan, så satt fortfarande med en fadd eftersmak i munnen inför en ny film i serien. Visste ju att den skulle utspela sig under WW2 men det var egentligen det som jag hade koll på, så jag blev rätt förvånad över hur pass "kul" filmen i fråga var att se, påminde mera i krigssammanhang som valfritt spel i Wolfenstein-serien (som jag uppskattar av de jag spelat dvs). Börjar intensivt med D-dagen för ett luftburet kompani soldater, sen en mellanakt som är lite mera nedtonat och sen blir det riktigt roligt i tredje akten. Jag gillade filmen för vad den är, en annorlunda porträttering av WW2, rolig upplevelse och en del våld som jag uppskattade utan att gå över gränsen för vad som vanligtvis visas på bio. På det hela taget en bra film, bättre än föregående film i serien men inte lika bra som 10 Cloverfield Lane.
Overlord är inte en del i Cloverfield-serien.
Citera
2019-02-06, 01:26
Medlem
Hwals avatar
Jag själv kommer nog knappast se den men när jag läste om den tänkte jag att den kan passa några galningar här:

Landmine goes Click (2015)

https://m.imdb.com/title/tt2186848/?ref=m_nv_sr_1

Handlar om en man som råkar ställa sig på en landmina och är då tvungen att se sin flickvän bli trakasserad utav rednecks utan att kunna göra en skit åt saken. Verkar vara en väldigt elak liten film.
Citera
2019-02-06, 08:09
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Jag själv kommer nog knappast se den men när jag läste om den tänkte jag att den kan passa några galningar här:

Handlar om en man som råkar ställa sig på en landmina och är då tvungen att se sin flickvän bli trakasserad utav rednecks utan att kunna göra en skit åt saken. Verkar vara en väldigt elak liten film.
Verkar intressant och brukar gilla high concept-filmer, speltiden gör mig dock lite skeptisk, känns som en film som max kan hålla i 90 minuter.
Citera
2019-02-06, 12:43
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal

Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Verkar intressant och brukar gilla high concept-filmer, speltiden gör mig dock lite skeptisk, känns som en film som max kan hålla i 90 minuter.

Nu såg jag den när den kom så det är ju några år sedan, men vad jag minns uppskattade jag den rätt så mycket. Den var lite udda men på ett positivt sätt. Det kan hända att den kanske var lite för lång för sitt eget bästa men jag har för mig det var ett rivigt slut!
Citera
2019-02-06, 13:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Overlord är inte en del i Cloverfield-serien.

Fick reda på det först igår kväll då jag lyssnade på en podcast där de tog upp filmen, och tydligen hade de dragit tillbaka hela kopplingen till Cloverfield, det hade jag missat helt och hållet. Men så går det om man inte läser filmnyheter etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in