Citat:
Ursprungligen postat av
Neofyten
Rakii lär ha hunnit se den nu med tanke på hans inlägg i en annan tråd för några timmar sedan, nååå Rakii några ord här tack.

Ledsen för sent svar men varit upptagen och var även iväg på bio igår kväll och såg
Glass, som jag är osäker på huruvida den platsar i tråden,
Split var mera åt skräckhållet jämfört med uppföljaren.
Nåväl, tillbaka till
Overlord! Jag hade egentligen inga förväntningar på filmen i fråga då jag inte direkt gillade
The Cloverfield Paradox som kom ut för snart ett år sedan, så satt fortfarande med en fadd eftersmak i munnen inför en ny film i serien. Visste ju att den skulle utspela sig under WW2 men det var egentligen det som jag hade koll på, så jag blev rätt förvånad över hur pass "kul" filmen i fråga var att se, påminde mera i krigssammanhang som valfritt spel i Wolfenstein-serien (som jag uppskattar av de jag spelat dvs). Börjar intensivt med D-dagen för ett luftburet kompani soldater, sen en mellanakt som är lite mera nedtonat och sen blir det riktigt roligt i tredje akten. Jag gillade filmen för vad den är, en annorlunda porträttering av WW2, rolig upplevelse och en del våld som jag uppskattade utan att gå över gränsen för vad som vanligtvis visas på bio. På det hela taget en bra film, bättre än föregående film i serien men inte lika bra som
10 Cloverfield Lane.