2017-02-14, 13:50
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewcifer
The autopsy of jane doe tyckte jag var hyffsad.

Såg den för några dagar sedan. Bra film. Blev positivt överraskad.
Citera
2017-02-14, 15:17
Medlem
Black.Lipss avatar
Till slut såg jag The Autopsy of Jane Doe, och det var en medioker historia. Jag förstår inte alls er hype.
Det hela var väldigt ointressant. Synd, för jag hade lite förhoppningar gällande den.
Citera
2017-02-14, 15:34
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Till slut såg jag The Autopsy of Jane Doe, och det var en medioker historia. Jag förstår inte alls er hype.
Det hela var väldigt ointressant. Synd, för jag hade lite förhoppningar gällande den.

Början är bra, men slutet är piss.

En film som jag har fått upp ögonen för är Get Out. Har några vänner som har sett den och de är smått lyriska. Verkar heltokig.
Citera
2017-02-14, 19:17
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
En favoritscen från In The Mouth Of Madness. Vet inte riktigt varför men det är nåt i den som ger mig hurven.
https://www.youtube.com/watch?v=y_x4mc7kQqE

Konstig och creepy. Märklig film. Måste undersöka.

Annat klickrent exempel på det jag gillar är detta klipp från Paranormal Activity 3. Älskar såna här minimalistiska scener som funkar utan musik. Det räcker med övervakningskamerans olycksbådande rörelse för att man ska sitta på nålar.
Citera
2017-02-15, 00:07
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Under the Shadow (2016) har fått goda omdömen på forumet men jag har inte sett den så kan inte uttala mig. Den ligger tacksamt nog uppe på Netflix också.

Jag såg Under the Shadow i veckan och uppskattade den även om den inte är en perfekt film. Den föll mig mer i smaken än dess deformerade och skrikande tvilling The Babadook. Jag ville tycka om den men det gick bara inte. Under the Shadow var bra mycket mera sympatisk i mina ögon.
Citera
2017-02-15, 09:38
Medlem
Brewcifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Jag såg Under the Shadow i veckan och uppskattade den även om den inte är en perfekt film. Den föll mig mer i smaken än dess deformerade och skrikande tvilling The Babadook. Jag ville tycka om den men det gick bara inte. Under the Shadow var bra mycket mera sympatisk i mina ögon.

Under the shadow blev jag överraskad av, väldigt bra film.
Citera
2017-02-15, 09:39
Medlem
Brewcifers avatar
Någon som har sett A Girl Walks Home Alone At Night?
Citera
2017-02-15, 14:47
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips

Vi var en del som sågade den rätt hårt för ett tag sen sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag blev rätt duktigt besviken på The Autopsy of Jane Doe.

Spoiler om varför;

Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Japp. Build-up:en var grym, med riktigt bra skådespeleri av Hirsch och Cox, men själva pay-off:en var en redig besvikelse. Generisk (och nästan löjlig) skräck, och snack-scenerna mot slutet var pinsamma rent manusmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
The Autopsy of Jane Doe var inte som jag förväntade mig och jag blev grymt besviken. Jag trodde inte att det skulle vara ännu en övernaturlig overkill-skräck utan mer som en 12 Angry Men, fast skräck. Så jag tyckte att den började jävligt starkt och när obduktionen väl var igång och dom hittade en massa oförklarliga grejer i Jane Doe, darrade jag som ett asplöv i soffan. Sen kickade det övernaturliga igång och ni kan ju mallen så ni kan ju föreställa er. 2/5 för Cox och en stark början.

Och så vidare, så det är inte alla här som gillar filmen direkt.
Citera
2017-02-15, 15:08
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Vi var en del som sågade den rätt hårt för ett tag sen sen.

Och så vidare, så det är inte alla här som gillar filmen direkt.

Point taken. Jag måste helt enkelt bara lagt på minnet att en del verkade gillade den en hel del.
Jag som brukar gilla filmer som berör häxkonst och dylikt, om än som bara snuddar vid ämnet, kände att det inte gjorde till eller från i den här filmen. Jag kände mig inte ett dugg investerad i karaktärerna eller vad som hände med dem, och när slutet kom kände jag att jag helt enkelt inte brydde mig.
Citera
2017-02-15, 22:23
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewcifer
Under the shadow blev jag överraskad av, väldigt bra film.

Schysst att den landa bra hos dig. Detta är en film som jag inte helt ångrade att jag lade tid på. Som sagt inte perfekt men stark på vissa fronter.

Kan någon säga om Bride Of Re-animator är värd att se om man var lite småförtjust i Re-animator?
Senast redigerad av Kalender-mannen 2017-02-15 kl. 22:28.
Citera
2017-02-16, 01:25
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Kan någon säga om Bride Of Re-animator är värd att se om man var lite småförtjust i Re-animator?

Jaa. Den är svinbra! Precis lika rolig och äcklig som ettan. Älskar Brian "Kladdmeister 2000" Yuzna. Bride of Re-Animator, Society och Return of the Living Dead 3 är verkligen fantastiskt bra.
Citera
2017-02-16, 17:30
Bannlyst
Citat:
Schysst att den landa bra hos dig. Detta är en film som jag inte helt ångrade att jag lade tid på. Som sagt inte perfekt men stark på vissa fronter.

Japp! Riktigt rolig och Jeffrey Combs gör som vanligt en helt fantastisk Herbert West!
Den är ganska rejält "far out" och håller hög kvalitet som de andra Re-animator filmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in