2015-04-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Återkommer när jag sett ikväll!

den innehåller
dock en av de
osexigaste av
"sexscener/
kärleksscener"
någonsin.

/HA
Citera
2015-05-01, 01:40
Medlem
Blev av någon anledning Suspiria istället då jag läst en del om den. Var inte så jättebra som jag hoppats, kändes onödigt seg i vissa segment även om den var snyggt filmad.
Citera
2015-05-01, 02:54
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Blev av någon anledning Suspiria istället då jag läst en del om den. Var inte så jättebra som jag hoppats, kändes onödigt seg i vissa segment även om den var snyggt filmad.

Obegriplig och dötrist, men läckert foto som du skriver. Deep Red är Argentos mästerverk, bästa thrillern genom tiderna!

The Town that Dreaded Sundown gick tyvärr inte hem hos mig. Regin, klippningen och manuset var under all kritik, och den var aldrig spännande eller ett dugg otäck.
Det American Horror Story-liknande fotot och klippningen passade inte alls, gjorde bara att filmen kändes extremt billig och amatörmässig.
Senast redigerad av Carnage. 2015-05-01 kl. 03:02.
Citera
2015-05-01, 11:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Det var en 15+ år sen jag såg den, så jag bör helt klart ta och se om den. Återkommer!

Jag har inte heller sett om den sen jag såg den första gången, men då tyckte jag att den kändes rätt överhypad och överskattad, ärligt talat, men det är typ 13 år sen jag såg den tror jag.
Citera
2015-05-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Obegriplig och dötrist, men läckert foto som du skriver. Deep Red är Argentos mästerverk, bästa thrillern genom tiderna!

Gillar bägge filmerna mycket. Vad tycker du om hans andra verk?
Citera
2015-05-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.

Ungefär så skulle jag beskriva den ja.

Har en stor kärlek till skräckfilmer med bra atmosfär som exempelvis The Thing, Alien, Dawn of The Dead. Med andra ord ska det vara trångt och förhållandevis öde i miljön runtom.

Skulle ni kunna ge mig några bra tips på såna skräckfilmer?
Senast redigerad av AzorAhai 2015-05-01 kl. 13:09.
Citera
2015-05-01, 13:21
Medlem
Situationss avatar
Citat:

Har en stor kärlek till skräckfilmer med bra atmosfär som exempelvis The Thing, Alien, Dawn of The Dead. Med andra ord ska det vara trångt och förhållandevis öde i miljön runtom.

Jag vet inte riktigt om det räknas till skräck, men danska Nattevagten (1994) utspelar sig till stora delar på ett sjukhus under natten och är jävligt läskig (som jag minns det). Tror att von Triers miniserie Riget från samma år är lite samma sak.

Annars kanske The Mist från 2007 vore något? Regisserad av Frank Darabont (The Shawshank Redemption och The Green Mile) och precis som Shawshank och Green Mile baserad på en Stephen King-roman.
Citera
2015-05-01, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Jag vet inte riktigt om det räknas till skräck, men danska Nattevagten (1994) utspelar sig till stora delar på ett sjukhus under natten och är jävligt läskig (som jag minns det). Tror att von Triers miniserie Riget från samma år är lite samma sak.

Annars kanske The Mist från 2007 vore något? Regisserad av Frank Darabont (The Shawshank Redemption och The Green Mile) och precis som Shawshank och Green Mile baserad på en Stephen King-roman.

Tack för tipsen, men har redan sett dom. Nattevagten gillade jag skarpt. Att se en ung Nikolaj Coster-Waldau bli halvt ihjälskrämd i bårrummet var fantastiskt.

Men hala gärna fram fler tips med bra atmosfär.
Citera
2015-05-01, 13:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Intruder ifrån 1989 utspelar sig i en affär och har en riktigt bra atmosfär. Den borde du se.
Citera
2015-05-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Intruder ifrån 1989 utspelar sig i en affär och har en riktigt bra atmosfär. Den borde du se.
Den verkar bra, ska fixa den, tack!

Sökte även på listor om bra atmosfäriska filmer och hittade tre stycken som verkade bra:Repulsion , Possession och Kill List (som var från 2011 förvånansvärt).

Ska testa dessa fyra och se om de lever upp till mina förväntningar.
Citera
2015-05-01, 16:40
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Den är skön.
Citera
2015-05-01, 16:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Jäkligt underhållande och härligt upplägg på en slasher, plus att Bruce Campbell är med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in