2015-03-04, 17:11
Medlem
Rakiis avatar
Laddade hem en ny extremfilm igår som heter Amerikan Holokaust, vette fan vad jag ska tro, ser den nog snart.

http://www.imdb.com/title/tt2933968/
Citera
2015-03-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Grejen är att den bygger på videoklipp som regissören själv filmade under den tiden då han umgicks med Familjen, vilket ger en helt annan kontext till filmen jämfört med andra filmer om Manson, plus att filmen är en enda lång voice-over av regissören som berättar om sitt möte med Manson och Familjen.

Oerhört intressant att se bilder från en som kom dom så pass nära och filmade allt, otäck som fan emellanåt också, men det kommer du märka själv sen.

Lite i stil med HST Gonzo-journalistik?
Citera
2015-03-04, 20:55
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Jag tyckte att den var ganska kass. Väldigt, väldigt, väääldigt dålig regi och fullkomligt horribel klippning. Inte ett dugg läskig, heller. Riktigt bra make-up på Clownmonstret dock.
Gillade den långsamma och imponerande förvandlingen, riktigt bra gjort faktiskt!
Citera
2015-03-04, 21:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Lite i stil med HST Gonzo-journalistik?

Ingen dålig jämförelse, alls faktiskt, men du borde helt klart ta och se den!
Citera
2015-03-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ingen dålig jämförelse, alls faktiskt, men du borde helt klart ta och se den!

Har laddat ner den från CG, så blir nån dag framöver!
Citera
2015-03-04, 22:25
Medlem
Carnage.s avatar
Har aldrig varit ett fan av The Howling, men ska se om den ikväll och se om jag kanske ändrar uppfattning. Och förresten, är någon av uppföljarna värda att se? Femman låter ju jävligt lovande handlingsmässigt, och en del menar att den är jäkligt underskattad.
Citera
2015-03-04, 22:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Har aldrig varit ett fan av The Howling, men ska se om den ikväll och se om jag kanske ändrar uppfattning. Och förresten, är någon av uppföljarna värda att se? Femman låter ju jävligt lovande handlingsmässigt, och en del menar att den är jäkligt underskattad.

Bara sett första filmen men den är verkligen inte alls någon höjdare som jag minns den som, och har inga planer på att se om den eller se resten av serien.
Citera
2015-03-04, 23:25
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Jag gillade ettan. Inte sett alla uppföljarna bara upp till 4an.

Alla är skit, 4an är en remake på ettan. Det enda vedervärdiga i tvåan är Christopher Lee men inte ens han räddar den. Undvik uppföljarna med all rätt. Enda positiva är effekterna som man ser allt för sällan av.
Men som sagt bara sett upp till 4an, vet inte hur de andra är.
Citera
2015-03-05, 14:55
Medlem
Carnage.s avatar
The Howling V var fan ganska bra ändå! Typ sjutusen gånger mer underhållande än ettan (som var så tråkig att jag stängde av den, igen)! Sure, regin är ganska tafflig, och scenografin rysligt billig, men skådespeleriet var bra och atmosfären redigt tät och läskig. Hoppade till flera gånger.

En skön varulvsfilm med en mystery-twist, helt klart värd att se!
Citera
2015-03-05, 15:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
The Howling V var fan ganska bra ändå! Typ sjutusen gånger mer underhållande än ettan (som var så tråkig att jag stängde av den, igen)! Sure, regin är ganska tafflig, och scenografin rysligt billig, men skådespeleriet var bra och atmosfären redigt tät och läskig. Hoppade till flera gånger.

En skön varulvsfilm med en mystery-twist, helt klart värd att se!

Så man kan se den och hoppa över alla andra uppföljare?
Citera
2015-03-05, 16:55
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Så man kan se den och hoppa över alla andra uppföljare?

Yes, den har absolut nada att göra med de andra filmerna. Nästan till filmens nackdel att den heter Howling "5".
Citera
2015-03-05, 17:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Yes, den har absolut nada att göra med de andra filmerna. Nästan till filmens nackdel att den heter Howling "5".

Tack för feedback, ser den ikväll då kanske!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in