2015-03-20, 05:23
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Det enda jag gillade var fotot - briljant användande av shaky cam. Men sen, va fasen, From Dusk Till Dawn är mega-bra juh! Kungrulle!

Har någon här sett Stuart Gordons Dagon förresten? Klart ni har, men vad tycker ni om den? Äckligt underskattad och förbisedd i mina ögon. Atmosfären är hyper-mysig (påminner starkt om Resident Evil 4, faktiskt!), splattret slaskigt och klibbigt, och huvudkaraktären är obeskrivligt charmig och originell. Att den känns galet billig till och från, samt att CGI-effekterna är pinsamma gör liksom ingenting.

Dagon är en av de absolut bästa Lovecraft-filmatiseringarna som producerats. Den är inte särskilt skrämmande men den fungerar ändå på så många andra nivåer att det, ihop med det underbara slutet, gör filmen riktig bra. Ja, den är billig men vissa filmer har man lätt att förlåta och Dagon är absolut en utav dessa.
Citera
2015-03-20, 11:16
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Lyssnade på podcasten The Human Centipod om found footage tidigare ikväll och snubblade över en australiensisk film som heter Apocalyptic ifrån 2014 som lät väldigt bra, så den tankar jag hem nu.

Se det som ett tips i all välmening!
Tackar tackar! Uppdatera gärna när du sett den!

Tänkte själv att jag skulle se The Sacrament.Har inte sett den nämligen... Jag undrar också om The Green Inferno. Varför kan jag inte hitta den? Finns den inte ute ännu eller? Jag fattar ingenting...
Citera
2015-03-20, 12:23
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag undrar också om The Green Inferno. Varför kan jag inte hitta den? Finns den inte ute ännu eller? Jag fattar ingenting...
Nej produktion/distribution hamnade i limbo men vad läst hoppas Roth få den utgiven till hösten.
Citera
2015-03-20, 12:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nej produktion/distribution hamnade i limbo men vad läst hoppas Roth få den utgiven till hösten.
Aha, då förstår jag. Trist, men då får man hoppas att den dyker upp tills dess då! Tackar för infon! Tyckte väl att det var skumt att så några som 1000 stycken betygsatt den på IMDb.
Citera
2015-03-20, 14:35
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Tänkte själv att jag skulle se The Sacrament.

Antagligen min största besvikelse från förra året. Filmen hanterar mockumentär/found footage-stilen otroligt dåligt, under många scener sitter man bara och tänker "jaha, vem är det som filmar det här då?"
Citera
2015-03-20, 15:09
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Antagligen min största besvikelse från förra året. Filmen hanterar mockumentär/found footage-stilen otroligt dåligt, under många scener sitter man bara och tänker "jaha, vem är det som filmar det här då?"

Hjälper heller inte att den inte en endaste gång är läskig alls. Den är ju inspirerad av Jonestown det går inte att undkomma. Men har man sett dokumentären som är betydligt läskigare så är ju filmen ingenting då det bara är fiction medan det andra har faktiskt inträffat. Så Ti West sköt sig lite grann i foten där.
Tråkigt då jag verkligen gillar Ti West väldigt mycket, men han har inte gjort något bra sedan 2011 The Innkeepers. Ser dock fram emot hans western som kommer ut detta året. Den tror jag kommer gilla!
Citera
2015-03-20, 15:19
Medlem
sim-man92s avatar
The Sacrament är i särklass Ti west bästa film efter The House of the Devil. Tillika en av de bättre filmerna från (2013)
Citera
2015-03-20, 15:31
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hjälper heller inte att den inte en endaste gång är läskig alls. Den är ju inspirerad av Jonestown det går inte att undkomma. Men har man sett dokumentären som är betydligt läskigare så är ju filmen ingenting då det bara är fiction medan det andra har faktiskt inträffat. Så Ti West sköt sig lite grann i foten där.
Tråkigt då jag verkligen gillar Ti West väldigt mycket, men han har inte gjort något bra sedan 2011 The Innkeepers. Ser dock fram emot hans western som kommer ut detta året. Den tror jag kommer gilla!

Nej precis, vill man se något otäckt på riktigt så bör man kolla på riktiga dokumentärer om Jonestown-massakern. Fattar inte ens varför denna film existerar, för den är fullständigt poänglös.

Tycker att The Innkeepers är hans bästa, sen kommer The House of the Devil. Ska bli svinkul med hans kommande westernrulle!
Citera
2015-03-20, 16:05
Medlem
Tjyvass avatar
Det enda som var bra med The House of the Devil var att den var 80-talsretro. Innkeepers var bra rätt igenom fram till slutet då den säckade ihop totalt. Sacrament... Irriterade mig också på det väldigt liberala användandet av "found footage"-genren.
Citera
2015-03-20, 16:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Aha, då förstår jag. Trist, men då får man hoppas att den dyker upp tills dess då! Tackar för infon! Tyckte väl att det var skumt att så några som 1000 stycken betygsatt den på IMDb.

Den har cirkulerat på festivaler i Nordamerika så det är därför som den har fått röster, tror att den visades på Sundance b.la också!

Gillar din nya avatar också, Meiko!
Citera
2015-03-20, 18:05
Medlem
JoeL431s avatar
Någon som sett Clown (2014) med Eli Roth?

http://www.imdb.com/title/tt1780798/
Citera
2015-03-20, 18:10
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Någon som sett Clown (2014) med Eli Roth?

http://www.imdb.com/title/tt1780798/

Yes, and it's not verry godd. Hypercoola-monstereffekter, men tempot är ursegt och den är aldrig speciellt otäck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in