2015-01-16, 11:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Bättre än många andra filmer från 2013 men inget som direkt föll mig i smaken.

Har du sett The Guest av Wingard ännu?
Citera
2015-01-16, 11:52
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett The Guest av Wingard ännu?

Nej det har jag inte. Är det en liknande film?
Citera
2015-01-16, 11:56
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Switchblade Romance (haute tension), frontiers och inside är några som brukar nämnas med Martyrs. Är det någon av dem?

Nej ingen av dom.
Tror det va Livide - http://www.imdb.com/title/tt1727516/?ref_=tt_rec_tti

Men är lite osäker...
Citera
2015-01-16, 12:03
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nej det har jag inte. Är det en liknande film?

Nej. Men det är en väldigt bra film. En film som i sin ton är lite utav en B-film. Väldigt bra skådespel ifrån huvudpersonen och börjar lite som First Blood och allt är lite lugnt men man är ändå skeptisk innan allting går helt galet. Riktigt schyst soundtrack dessutom!
Kan se en trailer här:
https://www.youtube.com/watch?v=y0E2Qh6wLS4
Citera
2015-01-16, 12:38
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Den tackar jag för. Fanns många godbitar där jag inte har sett. Värt att notera är också trailern i slutet med Asian Top Horror 2013.

Det va så lite såå.. och jag såg oxå den där Asian Top Horror 2013.
Citera
2015-01-16, 13:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Riktigt schyst soundtrack dessutom!

Soundtracket är ruggigt bra, och 2014 var verkligen synthens år vad gäller filmmusik!
Citera
2015-01-16, 13:24
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Soundtracket är ruggigt bra, och 2014 var verkligen synthens år vad gäller filmmusik!

Riktigt jobbigt att man inte kan hitta soundtracket på spotify
Citera
2015-01-16, 13:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Riktigt jobbigt att man inte kan hitta soundtracket på spotify

Riktigt synd, men vi får kompensera det med The Lost Works av John Carpenter som släpps den tredje februari.
Citera
2015-01-16, 14:09
Medlem
kanelipullas avatar
Nu har jag sett in i filmen Pulse 28 minuter och än så länge har det inte funnits en enda scen som är skrämmande. Undrar om jag slösar bort min tid på den där filmen. Asså.. för att skrämma upp mig eller att jag ska tycka att en specifik scen är otäck krävs mycket mer än det där.. som i filmen Pulse. hmmm.. blir mest bara irriterad över hur dåligt skådespelare spelar i filmen. Voi PERKELE!!
Citera
2015-01-16, 16:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Nu har jag sett in i filmen Pulse 28 minuter och än så länge har det inte funnits en enda scen som är skrämmande. Undrar om jag slösar bort min tid på den där filmen. Asså.. för att skrämma upp mig eller att jag ska tycka att en specifik scen är otäck krävs mycket mer än det där.. som i filmen Pulse. hmmm.. blir mest bara irriterad över hur dåligt skådespelare spelar i filmen. Voi PERKELE!!

Det kanske var lite överkurs att rekommendera den till dig då det krävs lite av tittaren (vad jag minns) att känna till japansk kultur och socialantropologiska aspekter. Såg den på bio (den enda visningen som gick i Sverige) då den var relativt ny och är glad för det, men Kurosawas filmer är nog inget för dig då!
Citera
2015-01-16, 16:10
Medlem
kanelipullas avatar
Citat:
Det kanske var lite överkurs att rekommendera den till dig då det krävs lite av tittaren (vad jag minns) att känna till japansk kultur och socialantropologiska aspekter. Såg den på bio (den enda visningen som gick i Sverige) då den var relativt ny och är glad för det, men Kurosawas filmer är nog inget för dig då!

Näee.. det e sant.. filmen va absolut inget för mig. Kände inget obehag eller inte enda scen som va otäck i filmen. I mina ögon va filmen dålig. Tyckte mer att filmen va som en konst-film. Dålig handlig och samtidigt typiskt dåligt asiatiskt skådespeleri. Näee.. den va inte skrämmande och absolut INTE otäck.
Citera
2015-01-16, 17:33
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
The Innkeepers är galet bra.

Det tycker jag med. Sara Paxton är en väldigt bra skådespelerska. I alla fall i den här filmen. Har inte sett så mycket annat med henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in