2014-11-29, 03:17
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Den populära Youtube-kanalen WatchMojo gjorde en lista över de 10 läskigaste filmerna, vad tycker ni om den?
Känns som en slumpmässigt vald lista skräckfilmer. Att The Exorcist var först gillade jag i alla fall.
Citera
2014-11-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T

....

Avslutningsvis skulle jag vilja be ett par-tre frekventa skribenter i denna tråd att lista tio sevärda skräckrullar från 2013, skulle uppskattas stort och som tack för att ni tar er tid PMar jag några väl valda visdomsord signerad undertecknad. Har nämligen ramlat ifrån filmtittandet i förmån för mitt eget musicerande och frekventa bokläsande på sistone att jag missat så mycket nytt som kommit inom skräckgenren.

Nå, gott folk?
Senast redigerad av Stockton.T 2014-11-30 kl. 22:44.
Citera
2014-12-01, 00:29
Medlem
Hirvis avatar
Såg precis The Babadook, är en av dom sämre filmerna jag sett. Ge mig Jump-scares tillbaka. För det här var fan vidrigt.

Överspelande mediokra skådespelare, en jobbig djävla unge, klyscha på klyscha som staplas.

Jag tycker den använder mer eller mindre alla "säkra kort" som en film har, och slutet är ett sånt jävla antiklimax att jag övervägde att dumpa min flickvän som jag såg filmen med, bara av ren frustration.

Och inget jävla bullshit om metaforer och djup, för det är långsökt skit. Rubbet.
Maskar liksom, alltså. Nej. Jag hoppas regissören dör.
Senast redigerad av Hirvi 2014-12-01 kl. 00:33.
Citera
2014-12-01, 00:33
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Såg precis The Babadook, är en av dom sämre filmerna jag sett. Ge mig Jump-scares tillbaka. För det här var fan vidrigt.

Överspelande mediokra skådespelare, en jobbig djävla unge, klyscha på klyscha som staplas.

Jag tycker den använder mer eller mindre alla "säkra kort" som en film har, och slutet är ett sånt jävla antiklimax att jag övervägde att dumpa min flickvän som jag såg filmen med, bara av ren frustration.

Hehe, gillade hon den?
Citera
2014-12-01, 00:51
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Hehe, gillade hon den?
Nej, annars hade jag tamefan gjort det.
Jag känner att jag förlorat mitt hopp för film som medieform. Det är en död bransch.
Citera
2014-12-01, 00:53
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Nej, annars hade jag tamefan gjort det.
Jag känner att jag förlorat mitt hopp för film som medieform. Det är en död bransch.

Tur då att det görs väldigt mycket bra serier
Citera
2014-12-01, 11:27
Medlem
Knasibass avatar
Citat:

Och inget jävla bullshit om metaforer och djup, för det är långsökt skit. Rubbet.
Maskar liksom, alltså. Nej. Jag hoppas regissören dör.
Jag tyckte den var helt okej, och jag gillade det lite oväntade slutet.
Citera
2014-12-01, 12:16
Medlem
despondencys avatar
Ang. The Babadook. Slutet är inte oväntat (möjligtvis utförandet isf) och metaforen jag utgår från att man talar om här är inte långsökt, den är uppenbar. Jag kan förstå problem med skådespel osv, även om jag tror att en del av överspelet är medvetet för att skapa en ton av hysteri. Det är en tolkning, inte påstådd fakta. Det fungerade för mig. Jag har inga problem med att folk inte gillar en Australisk extrem lågbudget-film men kritiken är svag. Förstår man inte metaforer är det en sak, ogillar man det sättet att förmedla en historia en annan.

Och tappar man tron på film-mediet efter att ha sett en extrem-lågbudget skräck så trodde man nog inte särskilt mycket på mediet från början.
Citera
2014-12-01, 23:18
Medlem
BlackMetals avatar
Vad tyckte folk om Starry Eyes? Hade ganska höga förväntningar och den levde kanske inte riktigt upp till dem men bra var den i alla fall. En av få ljusglimtar i dessa tider.
Citera
2014-12-02, 01:34
Bannlyst
Såg också The Babadook nyss och hade förväntat mig lite mer. Var övertygad om att modern skulle mörda sonen och sig själv som det förutspåddes i boken.
Citera
2014-12-02, 01:43
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Såg också The Babadook nyss och hade förväntat mig lite mer. Var övertygad om att modern skulle mörda sonen och sig själv som det förutspåddes i boken.

DET hade varit ett helt okej slut
Citera
2014-12-02, 19:43
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Kanske hade varit värt att köra spolier-tag på det? En moderator får fixa det om han känner för det. Men som svar;

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in