2013-05-24, 20:35
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Yes! Så hette den. Någon som sett?
Japp, tycker du skall se den. Jag gillar den. Visst är den enkel och så, men den har mystik och en skön atmosfär vad jag minns.
Citera
2013-05-24, 20:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Japp, tycker du skall se den. Jag gillar den. Visst är den enkel och så, men den har mystik och en skön atmosfär vad jag minns.

Ja, atmosfären är riktigt bra och kuslig i den.
Citera
2013-05-24, 20:40
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, atmosfären är riktigt bra och kuslig i den.
Hoppades på att Vittra skulle vara något åt det hållet fast lite mer "professionell", men nu verkar den ju bara vara en jävla splatter.
Citera
2013-05-24, 20:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hoppades på att Vittra skulle vara något åt det håller fast lite mer "professionell", men nu verkar den ju bara vara en jävla splatter.

Synd bara att det inte görs mera skräckfilm i Sverige, och splatter med för den delen så jag är ändå relativt hoppfull inför Vittra. Har dock inte sett trailern och undviker så jag inte har sett någonting ifrån filmen före jag ser den på bio sen i augusti.
Citera
2013-05-24, 20:53
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Synd bara att det inte görs mera skräckfilm i Sverige, och splatter med för den delen så jag är ändå relativt hoppfull inför Vittra. Har dock inte sett trailern och undviker så jag inte har sett någonting ifrån filmen före jag ser den på bio sen i augusti.
Menade inget ont om splatter (fastän jag inte är direkt förtjust i det). Men, då jag längtat efter att någon skulle ta sig an våra forna sägner och historia (häxor, troll, vittra, skrömta, näcken, etc.) och göra en skräckfilm, så såg jag verkligen fram mot Vittra. Dock är det inte riktigt en splatter-rulle jag hade hoppats på.
Senast redigerad av Zaxxon 2013-05-24 kl. 20:56.
Citera
2013-05-24, 20:56
Medlem
PlanetCaravans avatar
På tal om Svenska skräckfilmer, jag funderar på att se Camp Slaughter. Den är så förbannad löjlig, framförallt med de svenska skådespelarna som av nån anledning pratar engelska under hela filmen. Det var dock ett tag sen och jag blev sugen nu!
Citera
2013-05-24, 20:58
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:

Om jag någonsin slår igenom så ska jag göra en splatterrulle! Vore kul att göra en svensk monsterrulle, liknande Critters eller Deadly Spawn. Tror att det skulle kunna funka!
Citera
2013-05-24, 21:02
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Om jag någonsin slår igenom så ska jag göra en splatterrulle! Vore kul att göra en svensk monsterrulle, liknande Critters eller Deadly Spawn. Tror att det skulle kunna funka!
Du lär nog göra splatter-rullen först och sen slå igenom, pga av den.
Citera
2013-05-24, 21:07
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Du lär nog göra splatter-rullen först och sen slå igenom, pga av den.

Hahaha, sant! Någon måste fan komma upp på scenen och sparka bort alla Ruben Östlund-fjantar från rampljuset. Vi behöver inga mer djupa, kalla dramafilmer - vi behöver underhållande filmer, föfan!
Citera
2013-05-24, 21:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Menade inget ont om splatter (fastän jag inte är direkt förtjust i det). Men, då jag längtat efter att någon skulle ta sig an våra forna sägner och historia (häxor, troll, vittra, skrömta, näcken, etc.) och göra en skräckfilm, så såg jag verkligen fram mot Vittra. Dock är det inte riktigt en splatter-rulle jag hade hoppats på.

Första gången som jag hörde talas om den blev jag glad över att det antagligen skulle vara en skräckfilm med fornnordisk mytologi som tema, men tackar inte nej till en svensk splatterfilm i stil med Evil Dead heller.
Citera
2013-05-24, 21:16
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Första gången som jag hörde talas om den blev jag glad över att det antagligen skulle vara en skräckfilm med fornnordisk mytologi som tema, men tackar inte nej till en svensk splatterfilm i stil med Evil Dead heller.
Finns det några bra skräckfilmer om fornnordisk mytologi? Finns ju en väldans massa läskigheter i vår mytologi, så man tycker väl att det borde finnas några.
Citera
2013-05-24, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Finns det några bra skräckfilmer om fornnordisk mytologi? Finns ju en väldans massa läskigheter i vår mytologi, så man tycker väl att det borde finnas några.

Thale ifrån Norge finns ju, som nämndes ett par sidor bak i tråden.

http://www.imdb.com/title/tt2112287/

Sen har du Valkoinen peura som bygger på en finsk folksägen, minns den som bra.

http://www.imdb.com/title/tt0045283/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in