Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-01, 22:18
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Det är mer hitchcock inspirerade filmer. Då gillar du nog inte hans lite senare filmer

Stendahl Syndrome är bra men Waxmask, näääe.
Fan jag har faktiskt inte hunnit med att se någon av hans andra filmer, som inte är med i boxen då mao
Citera
2010-02-01, 22:19
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Stendahl Syndrome är bra men Waxmask, näääe.
Fan jag har faktiskt inte hunnit med att se någon av hans andra filmer, som inte är med i boxen då mao

Det är en av en del dåliga saker med boxen, han har inte ens gjort waxmask.
Citera
2010-02-01, 22:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife

Då är det på tiden att du gör det!
Citera
2010-02-01, 22:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Och hans The Phantom of the Opera ska vi inte ens snacka om, dock den första Argento-filmen jag såg...
Citera
2010-02-01, 22:21
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:

Nä just jävlar!
Jag hade väl för mig att det var en hake med hela den där grejen!

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då är det på tiden att du gör det!

Det är ju det va?

Door into darkness, är det något att ha?

ang, Phantom of the opera - det enda den har är ju egentligen Asia.. Iofs, bra skit bara en sån sak
Citera
2010-02-01, 22:22
Medlem
NirvanAs avatar
Hur många har egentligen lidit sig igenom drygt 4timmar Philosophy of a Knife...är det några sjyssta scener eller är det bara plågeri för sinnet?
Citera
2010-02-01, 22:22
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Och hans The Phantom of the Opera ska vi inte ens snacka om, dock den första Argento-filmen jag såg...

Katastrof. Men som rakii sa satsa på anchor bay/blue underground utgåvor. Vill updatera min deep red anchor bay till den svenska som verkar väldigt fin.
Citera
2010-02-01, 22:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Katastrof. Men som rakii sa satsa på anchor bay/blue underground utgåvor. Vill updatera min deep red anchor bay till den svenska som verkar väldigt fin.

Anchor Bay hade för en del år sedan även en sjukt fin utgåva av Suspiria, tror det var en trippeldisc t.o.m. Klart att du ska köpa Studio S utgåva av Profondo Rosso, stöd svensk filmdistribution!
Citera
2010-02-01, 22:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur många har egentligen lidit sig igenom drygt 4timmar Philosophy of a Knife...är det några sjyssta scener eller är det bara plågeri för sinnet?

Det finns en del smaskigt och magstarkt innehåll, men hellre att du betar av filmen i två sittningar för att supa in allt lättare.
Citera
2010-02-01, 22:30
Medlem
wernblom88s avatar
Citat:
Anchor Bay hade för en del år sedan även en sjukt fin utgåva av Suspiria, tror det var en trippeldisc t.o.m. Klart att du ska köpa Studio S utgåva av Profondo Rosso, stöd svensk filmdistribution!

Jag har trippel discen. Kanske min finaste ägodel hahaha. Så nice med goblins soundtrack och allt. Limiterad i 50000 ex, borde ändå gå och fixa men det kostar lite.
Senast redigerad av wernblom88 2010-02-01 kl. 22:33.
Citera
2010-02-01, 22:30
Medlem
wernblom88s avatar
dubbel
Senast redigerad av wernblom88 2010-02-01 kl. 22:33.
Citera
2010-02-01, 22:32
Medlem
Rakiis avatar
Soundtracket är inte alls fyskam, även om jag tycker att Claudio Simonetti har presterat en hel del bra och lyssningsvärt på egen hand. Buio Omega har bra soundtrack, såväl Profondo Rosso och La Terza Madre, finfint! Men, i ärlighetens namn är jag svagare för Fabio Frizzi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in