2008-10-28, 19:13
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag såg nån skräckfilm i mitten på 80-talet där sydstatstrupper väcktes till liv igen. Typisk B-film.

I samma veva såg jag en annan film där det enda jag minns är att en tjej faller ner i nån vattentank med en massa upplösta kroppar i. Har fan ingen aning om vad någon av filmerna hette. Men jag har för mig att jag tyckte de var rätt okej.
Citera
2008-10-28, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot

I samma veva såg jag en annan film där det enda jag minns är att en tjej faller ner i nån vattentank med en massa upplösta kroppar i. Har fan ingen aning om vad någon av filmerna hette. Men jag har för mig att jag tyckte de var rätt okej.

Phenomena, Argento´s bästa tillsammans med Suspiria och Inferno.
Senast redigerad av haringet 2008-10-28 kl. 19:32.
Citera
2008-10-29, 21:21
Medlem
Tomte99s avatar
Såg Ginger Snaps 2 : Unleashed idag, älskade den första och jag tyckte att 2an var helt okej ändå, för att vara en uppföljare. Saknade Ginger men gillar ändå Bridgette tillräckligt mycket för att det ska vara lugnt. Nu kommer då min fråga till er, har hört att det finns ännu en uppföljare, är den värd att kolla in eller ska jag låtsas som om den inte finns?
Citera
2008-10-29, 23:11
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Såg Ginger Snaps 2 : Unleashed idag, älskade den första och jag tyckte att 2an var helt okej ändå, för att vara en uppföljare. Saknade Ginger men gillar ändå Bridgette tillräckligt mycket för att det ska vara lugnt. Nu kommer då min fråga till er, har hört att det finns ännu en uppföljare, är den värd att kolla in eller ska jag låtsas som om den inte finns?

Du tänker på Ginger Snaps Back, en prequel som spelades in samtidigt som tvåan. Nej, den är definitivt inte sevärd. Se de två första en gång till istället, speciellt tvåan bara växer tycker jag.. Ghost är ju så sjuk.. men söt.. men sjuk
Citera
2008-10-29, 23:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Du tänker på Ginger Snaps Back, en prequel som spelades in samtidigt som tvåan. Nej, den är definitivt inte sevärd. Se de två första en gång till istället, speciellt tvåan bara växer tycker jag.. Ghost är ju så sjuk.. men söt.. men sjuk

Håller med, nollan har inget existensielt värde överhuvudtaget. Undvik till varje pris!
Citera
2008-10-29, 23:19
Bannlyst
rakii, har du sett denna, dvs. Noroi? http://www.skrackfilm.org/forum/viewtopic.php?t=9825
Citera
2008-10-31, 03:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tror att de flesta i tråden känner till Argento redan.

Nej inte jag! Så ge mig gärna några tips på skräckfilmer som han har gjort.

Jag är nämnligen ute efter en skräckfilm som är originell, alltså inte som alla andra..

Edit: Någon som har någon bra asiatisk skräckis att rekommendera? Jag har "köpt" shutter nu, the grudge samt one missed call.
Senast redigerad av radikal08 2008-10-31 kl. 04:01.
Citera
2008-10-31, 12:51
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08

Jag är nämnligen ute efter en skräckfilm som är originell, alltså inte som alla andra..

Edit: Någon som har någon bra asiatisk skräckis att rekommendera? Jag har "köpt" shutter nu, the grudge samt one missed call.

Med Argento så bör du kanske börja med Tenebre, och om du gillade den så kan du gå vidare och se Suspiria
Citera
2008-10-31, 18:26
Medlem
fire it ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08

Förutom de som Tomte99 nämnde så rekommenderar jag Phenomena och Inferno.
Citera
2008-10-31, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fire it up
Förutom de som Tomte99 nämnde så rekommenderar jag Phenomena och Inferno.

Det gör även jag och hänvisar till min recension av Inferno som efter lång övervägan fått priset som min Argento favorit, http://www.filmtipset.se/recension/6...erno-1980.html

Rekommonderar även en titt på denna rec. av Inferno, http://moviemix.nu/filmrec.asp?ID=383 ser ni några likheter mellan dom två skrifterna?
Senast redigerad av haringet 2008-10-31 kl. 18:36.
Citera
2008-10-31, 19:45
Medlem
Tenebre är rätt bra, den bör du se.

Toskala
Citera
2008-10-31, 20:27
Medlem
moviemovies avatar
Vilken tycker ni är Argentos bästa film?
Senast redigerad av moviemovie 2008-10-31 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in