2013-11-29, 22:53
Medlem
Så nublire dags att kolla på "Bram Stokers Dracula" av Coppola. En genuint obehaglig och visuellt snygg rulle vars framställning av vampyrer jag föredrar framför "Twiglight" tramset.
Citera
2013-11-30, 14:13
Medlem
StonedSwedes avatar
Haha, nu jävlar! Åh, nu brinner det nästan i fingrarna. Nu ska jag ta och små-recensera Carrie och You're Next. Nu jävlar!

Carrie
Jag går rakt på sak: den här filmen är sämre än alla Platinum Dunes-remakes, tillsammans (kanske inte lika hemsk som The Hitcher, men nästan!). När eftertexterna rullade ville jag gå fram till varenda person i publiken och fråga vad de tyckte - om de hade sagt att de gillade den, skulle jag slå skiten ur dem! Så jävla vidrigt usel är den!

Mobbing är såklart hemskt, men i denna nyversion blir inte Carrie mobbad. Det är snarare Carrie som beter sig som en skitstövel mot alla andra. Hon beter sig som en "jag är bättre än dig"-jobbig bitch, och om det är tänkt att vi nu ska root:a på henne när hon mördar alla ungjävlar på balen, då blir jag fan mörkrädd.
Liksom, i originalet var det ju Carries mamma som var det stora hotet. Hon var ett komplett psykfall som förstörde allt för sin dotter. I remaken beter sig mamman som en, ja, tokig kärring, men inte mycket mer än så. Det känns mer som att hon behöver hjälp, och att det faktiskt är Carrie som förstör för henne. Alltså det är helsnurrigt hur filmskaparna bakom denna film har lyckats att fucka upp Carrie som karaktär så komplett.

Sen kan jag väl nämna bal-scenen också. Finns dock inte så mycket att säga. Är kanske fem personer som dör (max sex). Jag skojar inte. Knappt något blod överhuvudtaget, kunde lika gärna varit en PG 13-film. Och, ja just det, scenen där blodhinken faller ner mot Carrie, det är gjort med CGI.

Nu orkar jag inte tänka på den här jävla skitfilmen längre. Finns inte en enda sak som är bra med filmen. Allt är skit.

You're Next
Ja, den här gillade jag, så den kommer jag inte skriva lika mycket om. Alltid lättare att skriva om sånt man ogillar. Här har vi i alla fall ännu en throwback-skräckis, som påminner om sånt vi redan har sett tusen gånger förut. Den var bra dock. Rolig, cool och riktigt blodig.

Något man bör vara beredd på dock är att den är väldigt amatör:ig när det gäller skådespeleri och foto. Den känns extremt "rough around the edges", men det adderar väl till charmen av filmen, antar jag.

Bra film!
Citera
2013-11-30, 15:58
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som sett lågbudget horrrorn "Jug Face"? Undrar om den är sevärd...
Citera
2013-11-30, 17:38
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Någon som har sett Maniac från 2012? Håller på och tankar den i brist på annat...

Jag har sett halva ungefär, var inte min typ av film. Riktigt psykiskt störd snubbe med en sjukt sjuk relation till kvinnor iaf...

Säg för övrigt No one lives nyligt (ska skriva lite om några andra filmer jag nyligt sett också) http://www.imdb.com/title/tt1763264/?ref_=fn_al_tt_1. Ganska platt film med fruktansvärt efterblivna karaktärer, att det var lite splatter i den lyfte den någorlunda, så ett litet underhållsvärde hade den iaf. 4/10

Även Would you rather http://www.imdb.com/title/tt1999995/. Kul tema, obehaglig på det sätt att det är fullt realistiskt att sånt där kan hända. Även så var den spännande till och från, den får en svag 6/10.

Sen The howling http://www.imdb.com/title/tt0082533/. Magiskt bra effekter för att vara från 1981! Även själva storyn var bra, måttligt obehaglig. 8/10.

... Altered http://www.imdb.com/title/tt0457275/. Långtråkig, den kunde blivit ganska intressant, påminde lite om boken Drömfångare av King (Har inte läst hela boken dock). 4/10.

... Creepshow http://www.imdb.com/title/tt0083767/. Även om det nu är en skräckkomedi så ökade pulsen vissa gånger. Bra underhållsvärde, gillade även att det var olika storys i filmen 7/10.
Citera
2013-11-30, 17:59
Medlem
budadis avatar
Kanske kommer se Just before dawn ikväll. Förväntar jag mig för mycket? Gillar skarpt 80-tals slasher! The burning, Friday 13th, Sleepaway camp m.m
Citera
2013-11-30, 18:55
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Kanske kommer se Just before dawn ikväll. Förväntar jag mig för mycket? Gillar skarpt 80-tals slasher! The burning, Friday 13th, Sleepaway camp m.m

Jorå, den är skitbra. Knappt något blod eller några minnesvärda dödsscener, men väldigt kuslig atmosfär och riktigt läskiga baddies. Ursnyggt foto också!
Citera
2013-11-30, 21:25
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Haha, nu jävlar! Åh, nu brinner det nästan i fingrarna. Nu ska jag ta och små-recensera Carrie och You're Next. Nu jävlar!

Carrie
Jag går rakt på sak: den här filmen är sämre än alla Platinum Dunes-remakes, tillsammans (kanske inte lika hemsk som The Hitcher, men nästan!). När eftertexterna rullade ville jag gå fram till varenda person i publiken och fråga vad de tyckte - om de hade sagt att de gillade den, skulle jag slå skiten ur dem! Så jävla vidrigt usel är den!

Mobbing är såklart hemskt, men i denna nyversion blir inte Carrie mobbad. Det är snarare Carrie som beter sig som en skitstövel mot alla andra. Hon beter sig som en "jag är bättre än dig"-jobbig bitch, och om det är tänkt att vi nu ska root:a på henne när hon mördar alla ungjävlar på balen, då blir jag fan mörkrädd.
Liksom, i originalet var det ju Carries mamma som var det stora hotet. Hon var ett komplett psykfall som förstörde allt för sin dotter. I remaken beter sig mamman som en, ja, tokig kärring, men inte mycket mer än så. Det känns mer som att hon behöver hjälp, och att det faktiskt är Carrie som förstör för henne. Alltså det är helsnurrigt hur filmskaparna bakom denna film har lyckats att fucka upp Carrie som karaktär så komplett.

Sen kan jag väl nämna bal-scenen också. Finns dock inte så mycket att säga. Är kanske fem personer som dör (max sex). Jag skojar inte. Knappt något blod överhuvudtaget, kunde lika gärna varit en PG 13-film. Och, ja just det, scenen där blodhinken faller ner mot Carrie, det är gjort med CGI.

Nu orkar jag inte tänka på den här jävla skitfilmen längre. Finns inte en enda sak som är bra med filmen. Allt är skit.

You're Next
Ja, den här gillade jag, så den kommer jag inte skriva lika mycket om. Alltid lättare att skriva om sånt man ogillar. Här har vi i alla fall ännu en throwback-skräckis, som påminner om sånt vi redan har sett tusen gånger förut. Den var bra dock. Rolig, cool och riktigt blodig.

Något man bör vara beredd på dock är att den är väldigt amatör:ig när det gäller skådespeleri och foto. Den känns extremt "rough around the edges", men det adderar väl till charmen av filmen, antar jag.

Bra film!

Det här är ord jag redan planerat in att jag ska skriva om denna remake när jag sett den! För se den ska jag. Originalet är en av mina favoritfilmer och jag är väldigt intresserad av att se hur de betett sig för att göra den rättvisa. Men som med alla remakes så förväntar jag mig ALLTID en storflopp. Så några förväntningar på "en bra film" det har jag då absolut inte.
Citera
2013-12-01, 10:35
Medlem
1.1s avatar
Nosferatu (1922) har ju släppts på blu-ray. Men inte i Sverige som vanligt! Hoppas den kommer till Sverige. Tänk att få se Max Schreck i HD!
Citera
2013-12-01, 11:23
Medlem
Citat:
You're Next

Bra film!
Såg också You're Next för någon dag sedan och gillade den rätt mycket. Blodig underhållning rakt igenom, och det var riktigt skönt att dom använde sig av praktiska effekter. Kul att Ti West hade en roll!
Citera
2013-12-01, 14:50
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Sidste time

En dansk skräckfilm som utspelar sig i en skola, där en grupp ungdomar blivit instängda med en död lärare och en mördare. Filmen var väldigt intensiv och hade inte en enda seg stund. Att den utspelade sig i en enda byggnad hjälpte mycket i att skapa en tight stämning. Storyn var bra och intressant, och bjuder på några spännande stunder.
En av mina absoluta favoriter!
Citera
2013-12-01, 17:15
Medlem
budadis avatar
Citat:
Jorå, den är skitbra. Knappt något blod eller några minnesvärda dödsscener, men väldigt kuslig atmosfär och riktigt läskiga baddies. Ursnyggt foto också!

Jag kan skriva under på att den var skitbra! Mycket fint foto, jäkligt fina inspelningsplatser de använde sig av.

Nu gäller det bara att försöka hitta någon liknande film, man inte sett!
Citera
2013-12-01, 18:31
Medlem
CaptainFreedoms avatar
Jag vill slå ett slag för klassikern "Masque of the red death" från 1964. Regisserad av Roger Corman och baserad på Edgar Allan Poes novell med samma namn. Skräckmästaren Vincent Price i huvudrollen.

Den är inte ett dugg skrämmande med dagens mått mätt. Men atmosfären är oslagbar. Likaså storyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in