2013-10-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har sett den men har inget direkt starkt minne av den förutom att den var godkänd men ingen Angst direkt!
Absolut inte någon Angst eller Henry: En massmördare. Filmen förstördes mycket på grund av att vissa sekvenser skulle visas om gång på gång och att en del scener aldrig tog slut. Den hade vissa moment som var rätt obehagliga och fanns mycket mer berätta om karaktären, men istället så såg han på porr och inspelade spelshower. Visst, det skapar ett visst obehag, men det var alldeles för mycket av det, så det blev bara segt.
Citera
2013-10-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Vart lite besviken på The Raven, de blev utdraget och trist efter 15 minuter och humorn gjorde sig inte särskilt bra. Men det var kul att se Nicholson i tidig roll. Hoppas dock du uppskattar den, det ska bli kul att se vad du tycker om Tales of Terror med .
The Raven är inte alls bra, så otroligt fånig film. Men Corman ville väl inte ens göra den och manuset var väl inte ens klart under inspelningen. Vilket märks.
Citera
2013-10-17, 22:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Vart lite besviken på The Raven, de blev utdraget och trist efter 15 minuter och humorn gjorde sig inte särskilt bra. Men det var kul att se Nicholson i tidig roll. Hoppas dock du uppskattar den, det ska bli kul att se vad du tycker om Tales of Terror med .

Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
The Raven är inte alls bra, så otroligt fånig film. Men Corman ville väl inte ens göra den och manuset var väl inte ens klart under inspelningen. Vilket märks.

Trist om det är så, fånig buskishumor har jag otroligt svårt för, som koreanerna hela tiden envisas med att ha i sina filmer, och det var evigheter sedan som jag läste dikten så, men ska ge filmen en chans. Ska försöka att beta av så mycket med Vincent Price som möjligt, riktigt sugen på House of Wax, den med Charles Bronson som Igor i en tidig biroll innan han slog igenom.

Nu ska jag se på Mark of the Devil, hörs i morgon alla!
Citera
2013-10-17, 22:43
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
House of Wax

Vad tycker du om remaken, om du har sett den? Själv så tyckte jag att den var riktigt bra. Blodig och läskig som fan. En lyckad modern remake, för en gångs skull!
Citera
2013-10-17, 22:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Vad tycker du om remaken, om du har sett den? Själv så tyckte jag att den var riktigt bra. Blodig och läskig som fan. En lyckad modern remake, för en gångs skull!

Och så blir ju Paris Hilton pålad på ett annat sätt än vanligtvis...
Citera
2013-10-18, 08:48
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Själv ska jag se The Conjuring på fredag. Den har äntligen dykt upp i bra kvalitet och jag ska släcka ned lägenheten och kräma på lite ljud ur högtalaren så att det bli känsla över det hela. Den gick aldrig upp på bio här hos oss i obygden, så det var bara att snällt sitta och vänta. Om jag orkar skriver jag ett omdöme efteråt och känner jag mig själv rätt så kommer min åsikt differentiera från de flesta av er.

Då blir vi två! Ska också se den ikväll med ett par vänner.

Vet inte om jag ser fram emot det eller ej.. Känns som en film som egentligen är lite för läskig för mig så jag hoppas jag kan sova efteråt. Ska bli kul att höra vad du tycker om den

Jag har i alla fall väldigt svårt att se att jag inte skulle gilla den. Men å andra sidan hade jag väldigt höga förhoppningar på Mama också och det slutade ju ja.. lustigt.
Citera
2013-10-18, 10:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede

Har enbart sett den en gång och det var då den var ny, störde mig på att Hilton och Chad Michael Murray ifrån One Tree Hill skulle vara med, enbart snygga människor i filmen vilket kändes enbart krystat och dåligt. Det behöver vara en ratio på skådespelarna också, och Hilton är ju verkligen ingen skådespelerska i världsklass.

Kommer en recension på Mark of the Devil om någon timme då jag ska iväg nu och senare ska jag se remaken av We are what we are, gillade inte det mexikanska originalet så värst mycket, så hoppas denna är bättre.
Citera
2013-10-18, 12:50
Medlem
Rakiis avatar
Mark of the Devil (1970) - http://www.imdb.com/title/tt0065491/

Hade väl egentligen inga eventuella förväntningar på filmen sedan innan och valde att se den mest för att den var tillgänglig på Internet, Udo Kier spelar en av sina tidigaste roller och att den handlar om inkvisitionen, ett ämne som jag har snöat in mig på lite i dagarna, och annan ockultism från sjuttiotalet. Kier gör ett bra jobb till den grad som man kan ta till sig det, dubbningen känns väldigt mycket i vägen och förstör en hel del, samt att det förekommer väldigt tydliga bodydoublescener i vissa av tortyrscenerna där det framkommer nakna bröst. Annars så gillade jag denna, stark inledning med bra musik komponerat ihop med en häxbränning och vad som sen följer är olika tortyrmetoder på löpande band, flera mer kreativa än andra, och uppfinningsrikedomen i filmen överraskade mig mycket. Bortser man från dubbningen så är det en bra film, en hel del grisigheter för att vara en film från -70, kändes som en Hershell Gordon Lewis-film ibland också, det är ett plus.

3/5
Citera
2013-10-18, 13:51
Medlem
Citat:
Trist om det är så, fånig buskishumor har jag otroligt svårt för, som koreanerna hela tiden envisas med att ha i sina filmer, och det var evigheter sedan som jag läste dikten så, men ska ge filmen en chans. Ska försöka att beta av så mycket med Vincent Price som möjligt, riktigt sugen på House of Wax, den med Charles Bronson som Igor i en tidig biroll innan han slog igenom.

Nu ska jag se på Mark of the Devil, hörs i morgon alla!
Dikten och filmen har knappt något gemensamt, en korp är med i båda, det är nästan allt.
Citera
2013-10-18, 13:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Dikten och filmen har knappt något gemensamt, en korp är med i båda, det är nästan allt.

Som sagt, jag ska ge den en chans som jag gör med de flesta filmer som jag känner ett behov av att se. Har du sett flera Poe-filmer av Corman?
Citera
2013-10-18, 14:10
Medlem
Citat:
Som sagt, jag ska ge den en chans som jag gör med de flesta filmer som jag känner ett behov av att se. Har du sett flera Poe-filmer av Corman?
Bara House of Usher och Pit and the Pendulum som jag kommer på på rak arm. Gillade båda rätt mycket, betydligt bättre än The Raven. Har Tales of Terror och nån mer film på datorn som jag ska se så småningom.

Men jag gillar House on the Haunted Hill och House of Wax mest när det kommer till skräckfilmer med Vincent Price.
Citera
2013-10-18, 14:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Men jag gillar House on the Haunted Hill och House of Wax mest när det kommer till skräckfilmer med Vincent Price.

Gillar också House on the Haunted Hill och House of Wax ska jag se någon dag framöver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in