2013-07-11, 00:10
Medlem
Kan någon snabbt och rent spontant nämna ett par(nämner ni en har jag förmodligen sett den) bra skräckfilmer från 2006+ som jag kan avnjuta ikväll, inga vampyr eller sombie-filmer. Ren skräck på amerikansk engelska, slashers har jag typ sett alla.
Citera
2013-07-11, 00:21
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadoralive
Kan någon snabbt och rent spontant nämna ett par(nämner ni en har jag förmodligen sett den) bra skräckfilmer från 2006+ som jag kan avnjuta ikväll, inga vampyr eller sombie-filmer. Ren skräck på amerikansk engelska, slashers har jag typ sett alla.
Kärringen i Svart, Mamma, etc.
Citera
2013-07-11, 00:26
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som sett "Would You Rather (2012)" ? Sevärd eller skit?
Citera
2013-07-11, 01:49
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadoralive

1408 är jävligt bra, och läskig. Den bästa amerikanska skräckfilmen sedan Session 9, fan i mig.
Citera
2013-07-11, 02:10
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Fantastiska filmer allihopa! Utan bredband hade man nog missat en väldans massa guldkorn!

Absolut, till och med Critters!
Man är så otroligt bortskämd nuförtiden och bara tar för givet att man skall ha ett himmelrike fyllt av film på daglig basis. Otroligt när man tänker på det!

Vad jag älskar denna man i Dead Meat! http://www.youtube.com/watch?v=RvWS2y006Q8
Senast redigerad av Kalender-mannen 2013-07-11 kl. 02:12.
Citera
2013-07-11, 07:30
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
1408 är jävligt bra, och läskig. Den bästa amerikanska skräckfilmen sedan Session 9, fan i mig.

Jag är expert på att loota "2/3 för 99:-"-lådorna i diverse butiker och 1408 har alltid funnits där, ändå har jag aldrig köpt den. Jag ska faktiskt ta och köpa den, och se om den, bara för att den nämnts av en främlig på ett forum, i samma mening som Session 9. Och för att jag ändå inte skulle spendera pengarna på något vettigare.
Citera
2013-07-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Absolut, till och med Critters!
Man är så otroligt bortskämd nuförtiden och bara tar för givet att man skall ha ett himmelrike fyllt av film på daglig basis. Otroligt när man tänker på det!

Vad jag älskar denna man i Dead Meat! http://www.youtube.com/watch?v=RvWS2y006Q8
Critters är underbar, hur kan man inte älska dom små jävlarna som rullar omkring och äter på människor! Måste se om den snart!

Köper rätt så mycket film också, men tyvärr så finns inte alla filmer man vill se att köpa i Sverige och blir jättedyra att köpa från något annat land, så då har man inte så mycket val! En del filmer är även riktigt svåra att hitta en torrent på, och finns inte ens utgiven på DVD.
Citera
2013-07-11, 11:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som sett "Would You Rather (2012)" ? Sevärd eller skit?

Om det är filmen med Sasha Grey i en av rollerna så tycker jag att den var sevärd, påminner om japanska Red Room-filmerna som också är sevärda.
Citera
2013-07-11, 11:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Missade tyvärr hela VHS-eran när det kommer till skräckfilmer (född 93). Måste varit helt underbart att slänga in Terror Firmer i VHS-spelaren med en ljummen folkis i handen!

Jag är ett par år äldre än dig och jag hyrde VHS fortfarande efter 2000-talet, var kring 2005 som det började att försvinna helt ifrån affärerna här. Terror Firmer bland annat gick varm i bandaren, tillsammans med House on the Edge of the Park och en del annat.
Citera
2013-07-11, 12:05
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Säkert har frågan ställts redan men frågar ändå!

Gissar att dom flesta som skriver regelbundet i den här tråden är stora skräckfilms-älskare så jag undrar vilka filmer var det som fick in er att börja fördjupa er i skräckfilmer?

För min del så började det med Frankenstein på TV. Jag var någonstans mellan 7-11 år och gick efter filmen hem ensam genom några kilometer mörk urskog. Sedan blev det sjättegenerationens VHS-fulkopior av filmer som The Evil Dead och Basket Case på pojkrummet.
Citera
2013-07-11, 13:46
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Säkert har frågan ställts redan men frågar ändå!

Gissar att dom flesta som skriver regelbundet i den här tråden är stora skräckfilms-älskare så jag undrar vilka filmer var det som fick in er att börja fördjupa er i skräckfilmer?
Mycket var det de klassiska 80-talsserierna Terror on Elm Street och Friday 13th som fick mig att börja älska skräck. Speciellt Elm Street med Freddy Krueger i spetsen. Vet inte hur många gånger jag sett den filmserien även om det främst är 1:a,3:e och 4:e som är speciellt bra. Peter Jacksons splatterkomedier Bad Taste och Braindead såg jag också väldigt tidigt. Ringu och Blair Witch var väl ganska aktuella när jag var i en ålder att jag precis börjat titta på lite skräck och de skrämde skiten ur mig och det fanns väl något fascinerande och effektfullt i det som man inte fick från andra filmgenrer, i alla fall inte då.

Edit: typo i vilka elm street som är bra.
Senast redigerad av BlackMetal 2013-07-11 kl. 14:45.
Citera
2013-07-11, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag är ett par år äldre än dig och jag hyrde VHS fortfarande efter 2000-talet, var kring 2005 som det började att försvinna helt ifrån affärerna här. Terror Firmer bland annat gick varm i bandaren, tillsammans med House on the Edge of the Park och en del annat.
Hyrde mycket VHS när jag var yngre med mina föräldrar då det fanns en kiosk bara nåt kvarter från mitt hus där jag bor som hade ett rätt stort utbud av videofilmer om jag kommer ihåg rätt (nu är det dock en pizzeria). Men var mest disney-filmer och annat tecknat jag ville se då, Peter Pan och Basil Mus hyrde jag många gånger som helst!

House on the Edge of the Park är en av mina favoritskräckisar, David Hess var otroligt bra på att spela badguy! Hitch-Hike och Last House on the Left hör också till favoriterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in