Såg om den för några veckor sedan bara och måste säga att den håller sig än idag, riktigt hög klass både med spänningen och ämnet kring "urban legends". Blev också väldigt sugen på att läsa novellen av Clive Barker i samma stund, gillar verkligen hans böcker.
Vad är det för mening med att leta efter en skräckfilm som inte är obehaglig?
Jag gillar rätt många skräckfilmer trots att de inte lyckas skrämma mig. Balla monster/störda mördare och förståelse för att kvinnor bara duger till att bli våldtagna och mördade räcker långt.
Senast redigerad av Ficktjuven 2009-11-18 kl. 23:06.
Jag gillar rätt många skräckfilmer trots att de inte lyckas skrämma mig. Balla monster/störda mördare och förståelse för att kvinnor bara duger till att bli våldtagna och mördade räcker långt.
Så gör även jag. Men i grund och botten måste väl den främsta anledningen till att man ser på en skräckfilm vara att bli skrämd då det är filmens syfte. Sedan är det helt klart subjektivt vad som skrämmer var och en.
Såg om den för några veckor sedan bara och måste säga att den håller sig än idag, riktigt hög klass både med spänningen och ämnet kring "urban legends". Blev också väldigt sugen på att läsa novellen av Clive Barker i samma stund, gillar verkligen hans böcker.
Jag har aldrig läst något av barker men jag gillar hans manus och är imponerad av Hellraiser där han även regisserar. Candyman är en av få filmer som är lika läskig som när man såg den när man var yngre