2010-03-01, 23:10
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hela inledningen med just bilen som jagar dem är ju som tagen ur Duellen av Spielberg. Annars är det en väldigt bra film, helt klart.
Det vet jag inte om jag tycker. Duellen är dessutom en otroligt tråkig film. Jeppers Creepers har precis som Joy Ride en fantastisk början men båda spårar ur på slutet, fast i varsin riktning.
Citera
2010-03-01, 23:11
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Lågvattenmärket var ju fan dokusåpaserien på MTV, där dom skulle hitta nästa "stjärna" till SAW-filmerna..
Då vet man om inte annat att franchisen är körd i botten...Dokusåpa på MTV?..Jösses!

//The Idol
HAHA! Allvar? Det var det jävligaste. Iofs. blir man sugen att se på resultatet .

Saw-serien på slutet minns jag bara som en röra, förutom storyn med Jigsaws fru i 5:e? Saw 4 = grisslakt. Saw 3 och 6 = ?
Citera
2010-03-01, 23:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det vet jag inte om jag tycker. Duellen är dessutom en otroligt tråkig film. Jeppers Creepers har precis som Joy Ride en fantastisk början men båda spårar ur på slutet, fast i varsin riktning.

Duellen är väl ändå en helt okej film om man tänker efter, perfekt tidstypisk sjuttiotals rysare med ett dåvarande nyskapande tema. Jeepers Creepers är fortfarande en bra film men då jag såg om den nyligen så föll lite utav charmen man uppskattade i tonåren, mestadels för just monstret som dannywtf redan nämnde. Joy Ride är också en riktigt jävla bra (och underskattat) film!
Citera
2010-03-01, 23:20
Medlem
Rakiis avatar
Angående Saw-serien så är nog uteslutande favoriten efter ettan ändå fyran i min mening.
Citera
2010-03-01, 23:23
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Att den magnifika Duellen inte passar smaken kan med lite förståelse köpa, men varför spårar "Joy Ride" ur? Alltså, urspårningen i Jeepers Creepers är inte ens i närheten en eventuell urspårning i Joy Ride.
Citera
2010-03-01, 23:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Alltså, urspårningen i Jeepers Creepers är inte ens i närheten en eventuell urspårning i Joy Ride.

Håller jag med om! Paul Walker och Steve Zahn är riktigt bra i filmen förövrigt!
Citera
2010-03-01, 23:31
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller jag med om! Paul Walker och Steve Zahn är riktigt bra i filmen förövrigt!
Vad anser du om att:

Citera
2010-03-02, 00:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Vad anser du om att:

Är rätt länge sedan som jag såg filmen så kan inte direkt ge en rättfärdig kommentar.
Citera
2010-03-02, 00:18
Medlem
VampireLestats avatar
Fick för mig att se Jeepers Creepers, (som jag av någon anledning glömt att se under åren som gått sen jag först fick höra talas om den) och den var ju riktigt festlig! Skitsnygg scen där i början när dom kör förbi röret med Mr Creeper ståendes med ryggen mot dom, där han kastar ned något suspekt och sedan vänder sig om för att bara stirra på dom.

Slutet var också ganska oväntat. Dock helfestlig med den sköna musiken som spelades medan man såg, ja.. Ni vet vad jag syftar på
Citera
2010-03-02, 00:29
Medlem
CrimsonIdols avatar
Rakii kan säkert ge ett bra omdöme...Verkar ju sett allt
Men såg en film som hette "The Burning" eller nåt när jag var typ 8(heter den så Rakii?), den gav mig många sömnlösa nätter..tillsammans med Fredagen 13:e del 3...
Chockerande för en liten knåd att se Jason utan mask där i ladan...
Det är kanske svårt att förstå för dagens avtrubbade ungdomar, men DÅ runt 83 var det jobbigt...
Jason finns fortfarande i mina mardrömmar

//Crimson
Citera
2010-03-02, 00:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Rakii kan säkert ge ett bra omdöme...Verkar ju sett allt
Men såg en film som hette "The Burning" eller nåt när jag var typ 8(heter den så Rakii?), den gav mig många sömnlösa nätter..tillsammans med Fredagen 13:e del 3...
Chockerande för en liten knåd att se Jason utan mask där i ladan...
Det är kanske svårt att förstå för dagens avtrubbade ungdomar, men DÅ runt 83 var det jobbigt...
Jason finns fortfarande i mina mardrömmar

//Crimson

Japp, den heter så och kom 1981. Handlar om en slags vaktmästare på ett sommarläger som jävlas med ungdomarna på något vis och blir sedan av en "olyckshändelse" bränd levande i sitt lilla hus. Kanske inte den bästa slasher som har gjorts men den besitter onekligen en del bra scener och är väl en klassiker av dagens mått betraktat.
Citera
2010-03-02, 00:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Slutet var också ganska oväntat. Dock helfestlig med den sköna musiken som spelades medan man såg, ja.. Ni vet vad jag syftar på

Ja, den minns jag än idag. Justin Long fungerar förvånansvärt bra i skräckfilmer, han har en slags neutral charm utan överdrifter och känns relevant i de filmer han medverkat i. Gillade honom mycket i Drag me to hell också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in