2012-10-10, 00:18
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Spontant känns denna som en väldigt svår film att bedöma rättvist och ge ett betyg så här direkt efter man har sett den, gillade den i alla fall även om den "spårade ur" mot slutet. Påminde ganska mycket om May ifrån 2002 om någon minns den, lite av samma plotstory och båda huvudkaraktärerna har anpassningssvårigheter och inga vänner. Gillade kombinationen dessutom av drama och mörk komedi sedan som du skriver så gjorde hon ett riktigt bra jobb i huvudrollen också! Minns att jag sett henne i någon säsong av tv-serien Nip Tuck också.
Tycker i alla fall den är värd en 3a i betyg av 5 snudd på högre, men som sagt sista akten drar ner den lite. Har inte sett May men ska nog göra det i framtiden. Tack för tipset. Finns ju förresten en kort film av Excision som man kanske ska kolla in. Dock inte med AnnaLynne i huvudrollen.
Citera
2012-10-10, 00:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tycker i alla fall den är värd en 3a i betyg av 5 snudd på högre, men som sagt sista akten drar ner den lite. Har inte sett May men ska nog göra det i framtiden. Tack för tipset. Finns ju förresten en kort film av Excision som man kanske ska kolla in. Dock inte med AnnaLynne i huvudrollen.

Lutar också åt en stark trea för min egen del till en början, då jag tror att detta är lite av en film som växer precis som Kill List ifrån förra året. May borde du definitivt se, inte sett den själv sedan jag såg den på bio för tio år sedan, men minns den som väldigt speciell och bra!
Citera
2012-10-10, 00:27
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Lutar också åt en stark trea för min egen del till en början, då jag tror att detta är lite av en film som växer precis som Kill List ifrån förra året. May borde du definitivt se, inte sett den själv sedan jag såg den på bio för tio år sedan, men minns den som väldigt speciell och bra!
Jo den har växt lite på mig i alla fall sen igår. Ingen film jag kommer glömma i första taget direkt. Japp får ta och se May någon dag!
Citera
2012-10-10, 00:31
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Gillade Wrong Turn då det begav sig, inte sett den däremot sedan den var ny men känns som en rip-off av klassikern Just Before Dawn om man ser till facit så här i efterhand.
Tycker att de härmar The hills have eyes,tycker att remaken på nämda film var väldigt bra.

Ska fortsäta mitt skräckfilmsmarathon ikväll, jag tänkte att jag skulle se remaken av The amityville horror sen så slog det mig att jag inte har sett orginalet av filmen så då blir det den istället.
Citera
2012-10-10, 00:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92

Citat:

Håller med angående Excision, själv tyckte jag dock slutet var bland det bättre, hon ville ju bara ha lite TLC från morsan ju.
Citera
2012-10-10, 00:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tycker att de härmar The hills have eyes,tycker att remaken på nämda film var väldigt bra.

Antar att du inte sett Just Before Dawn, för om du hade gjort det skulle du ha sett likheterna med Wrong Turn?
Citera
2012-10-10, 00:39
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Antar att du inte sett Just Before Dawn, för om du hade gjort det skulle du ha sett likheterna med Wrong Turn?
Nej har inte sett den,jag kanske ska kolla på den sen .
Citera
2012-10-10, 00:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Nej har inte sett den,jag kanske ska kolla på den sen .

Borde du göra helt klart, tror även Drew Goddard sneglat en smula på den då han regisserade The Cabin in the Woods.
Citera
2012-10-10, 01:14
Medlem
NirvanAs avatar
Rakii, du har sett Tetsuo, the iron man, va? Är den bra? Vad för film påminner den om? Tror du jag kan uppskatta den? Vad för typ av skräck sub-genre är det?

Såg nämligen att den släppts på bluray och kanske ska passa på att se den då jag inte gjort det?
Citera
2012-10-10, 01:37
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Rakii, du har sett Tetsuo, the iron man, va? Är den bra? Vad för film påminner den om? Tror du jag kan uppskatta den? Vad för typ av skräck sub-genre är det?

Såg nämligen att den släppts på bluray och kanske ska passa på att se den då jag inte gjort det?

Nu är ju inte jag Rakii men jag kanske kan förse dig med min åsikt trots det. Tetsuo liknar egentligen ingenting annat jag sett. Bra? Ja, den är intressant. Gillar du udda och surrealistiska filmer så kanske det är något för dig. Genre? Body Horror skulle jag tro att man kallar genren då den i princip endast handlar om hur en kille successivt förvandlas från människa till.. Metall.. De flesta människor jag känner som har sett den antingen älskar den eller hatar den. Känner mig ganska ensam om att anse den vara helt okej.
Citera
2012-10-10, 04:01
Bannlyst
Ser inte mycket på skräckfilmer, tror jag kan räkna dom på mina fingrar.

De jag kommer på är:

The Hills have Eyes
The Ruins
Wrong Turn (möjligen någon uppföljare om det finns)
Någon scream film
och Cabin in the Woods.

Några fler nu när jag börjar tänka men minns inte namnet på dom.

Hur som helst så ska jag nu se "Just Before Dawn", som det skrevs om någon sida bak.

Tips om sevärda "klassiska" skräckfilmer uppskattas.
Citera
2012-10-10, 04:09
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowerrday
Ser inte mycket på skräckfilmer, tror jag kan räkna dom på mina fingrar.

De jag kommer på är:

The Hills have Eyes
The Ruins
Wrong Turn (möjligen någon uppföljare om det finns)
Någon scream film
och Cabin in the Woods.

Några fler nu när jag börjar tänka men minns inte namnet på dom.

Hur som helst så ska jag nu se "Just Before Dawn", som det skrevs om någon sida bak.

Tips om sevärda "klassiska" skräckfilmer uppskattas.
Halloween filmerna
Fredag the 13th filmerna
The shining
The thing
Pet semetary
The exorcist
A nightmare on elm street filmerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto