2020-05-24, 18:24
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...stold-uppsala/

Citat:
24 maj 15:45, Stöld, Uppsala

Man misstänkt för stöld gripen efter samarbete mellan väktare och polis.

Väktare skulle envarsgripa en man som hade stulit i en butik i Boländerna. Mannen lyckades dock slita sig och en jakt till fots inleddes där ett flertal väktare jagade efter mannen. Polis tillkallades och när patrullerna anlände hade väktarna lyckat jaga in mannen i ett skogsparti som de höll under bevakning.

Efter att mannen även försökt undkomma patrullerna tog jakten slut genom att mannen blev ikappsprungen och nedlagd på marken.

Mannen, som är i 30-årsåldern, är misstänkt för ringa stöld och greps då han saknar hemvist i Sverige. Åklagare kommer besluta om mannen ska anhållas.

Uppdatering 17:24: Under utredningen har det framkommit att den gripne hade en medgärningsman. Det tillgripna godset består i flera par skor, kött, fisk och energidryck till ett värde av flera tusen kronor. Tillgrepp har skett i flera butiker i Boländerna. Medgärningsmannen är ej identifierad och på fri fot. Brottsrubriceringen är i och med den nya informationen ändrad från ringa stöld till stöld av normalgraden.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-05-24, 20:04
Medlem
Min tiggar-zigenar-radar ger starkt utslag här.

Och svenska samhället (utom SDare) välkomnar ju dessa utländska kriminella, så man kan fråga sig varför polisen ens grep vederbörande?
Citera
2020-05-24, 20:40
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Min tiggar-zigenar-radar ger starkt utslag här.

Och svenska samhället (utom SDare) välkomnar ju dessa utländska kriminella, så man kan fråga sig varför polisen ens grep vederbörande?

Kan vara en polsk arbetare också på besök med enbart arbetstillstånd pga inhyrd i ett polsk ägt bolag i Sverige.
Senast redigerad av Fiddleback 2020-05-24 kl. 20:44.
Citera
2020-05-24, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Kan vara en polsk arbetare också på besök med enbart arbetstillstånd pga inhyrd i ett polsk ägt bolag i Sverige.
Tror jag inte. Polacker drar in mycket pengar genom att jobba här. Låter inte troligt att de skulle stjäla då.
Citera
2020-05-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback

En riktig dum och desperat sådan i såfall då dom har en inkomst medans zigare lever på vadå? Tiggeri? Stjäla? You name it...
Citera
2020-05-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Tror jag inte. Polacker drar in mycket pengar genom att jobba här. Låter inte troligt att de skulle stjäla då.
Jo då, det finns väldigt misslyckade polacker som extraknäcker med bråk och stölder.
Citera
2020-05-24, 23:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke

🤣 Jo visst tjänar de pengar men de tar för övrigt alla verktyg de kommer över på byggena iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in