2020-05-24, 15:46
Medlem
Hej,

Skulle behva hjlp av ngon som r kunnigare i Hyper-V Manager.
Hller p att labba lite(Skoluppgift) och stter upp virtuella servrar och maskiner i Hyper-V.

Problemet som jag sttt p r att prestandan r i princip noll i jmfrelse med nr jag anvnder WMware Workstation.

Har tilldelat samma antal CPU,RAM,Diskutrymme etc i bda programmen men nd r Hyper-V extremt seg. r det ngot jag behver aktivera/avaktivera? I Wmware installerar man ju wmware tools fr att f en bttre prestanda och lite andra funktioner. Finns det sdant i Hyper-V?
Citera
2020-05-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Hej,

Skulle behva hjlp av ngon som r kunnigare i Hyper-V Manager.
Hller p att labba lite(Skoluppgift) och stter upp virtuella servrar och maskiner i Hyper-V.

Problemet som jag sttt p r att prestandan r i princip noll i jmfrelse med nr jag anvnder WMware Workstation.

Har tilldelat samma antal CPU,RAM,Diskutrymme etc i bda programmen men nd r Hyper-V extremt seg. r det ngot jag behver aktivera/avaktivera? I Wmware installerar man ju wmware tools fr att f en bttre prestanda och lite andra funktioner. Finns det sdant i Hyper-V?

Kr du 1 maskin med samma uppsttning
I bda ? Vad har du fr ngon dator ?
Citera
2020-05-24, 16:09
Medlem
Just nu har jag installerat en maskin i Hyper-V med samma tilldelning av resurser som i WMWARE.

Min datorspec

i7-4790k
16gb ram
SSD 500gb

Det borde bara samma prestanda om jag bara kr en VM i taget. Som sagt i WMware fungerar det hur bra som helst medan nr jag kr i Hyper-V s gr det riktigt segt.
Citera
2020-07-20, 02:59
Medlem
Vad kr du fr OS p maskinerna och vad har du tilldelat fr hrdvara till dem?
Generellt stt om inte alltid s fungerar Vmware bttre n Hyper-V. Vet att vissa IT-fretag som driver datacenter hller p att avveckla sina Hyper-V miljer just drfr.

Hyper-V r ju dock inte vrdelst och med din dator s br du kunna kra tminstone tv maskiner som fungerar helt OK. Men som sagt, behver veta vad du har tilldelat i resurser och vilket/vilka OS du kr.

/0kand
Citera
2020-07-20, 04:53
Medlem
Hyper-V Integration Services installeras automatiskt till Windows klienter via Windows Update.

Om det gller Linux klienter s fr du ladda ner filerna frn Microsoft.

https://www.microsoft.com/en-us/down....aspx?id=55106
Citera
2020-07-20, 05:40
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
nr jag kr i Hyper-V s gr det riktigt segt.

Vad r "segt" enligt dig? Konkretisera grna, t.ex CPU-testet singeltrdat i PassMark gav resultat 1978 mot 2103 fr vmware.
Citera
2020-08-11, 22:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Hyper-V Integration Services installeras automatiskt till Windows klienter via Windows Update.

Om det gller Linux klienter s fr du ladda ner filerna frn Microsoft.

https://www.microsoft.com/en-us/down....aspx?id=55106

Tror det r fr ngra f distributioner, typ Red Hat och ngon till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in