2020-05-23, 19:37
Medlem
Igår flög telefonen i backen och ser nu mer ut som ett spindelnät på halva skärmen, Den sätts fortfarande på och alarm kan fortfarande ringa. Men skärmen är kolsvart och reagerar inte på när man rör den.
Jag skulle vilja kunna komma åt bilder som finns lagrade på telefonen. Jag kan inte sätta på USB debugging eller göra något annat på skärmen, Försökt googla runt och leta efter olika alternativ men verkar inte direkt finnas något sätt. så undrar om ni har något knep för det här?

Telefonen i fråga är en Huawei p20 pro
Citera
2020-05-23, 19:43
Medlem
montera en ny skärm.. rätt enkelt lagat min p20 lite när den gick sönder och det var varken dyrt eller svårt lite pilligt bara
Citera
2020-05-23, 22:11
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxerino
Igår flög telefonen i backen och ser nu mer ut som ett spindelnät på halva skärmen, Den sätts fortfarande på och alarm kan fortfarande ringa. Men skärmen är kolsvart och reagerar inte på när man rör den.
Jag skulle vilja kunna komma åt bilder som finns lagrade på telefonen. Jag kan inte sätta på USB debugging eller göra något annat på skärmen, Försökt googla runt och leta efter olika alternativ men verkar inte direkt finnas något sätt. så undrar om ni har något knep för det här?

Telefonen i fråga är en Huawei p20 pro

Har du sparat något i molnet?

Om inte, det borde vara det första man aktiverar i en ny mobil...

Google Photo Tex 🙂
Citera
2020-05-24, 11:22
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör du allt på inbyggda SD-kortet eller har du anslutit ett extra SD-kort som du kan plocka ut?
Citera
2020-05-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Har du sparat något i molnet?

Om inte, det borde vara det första man aktiverar i en ny mobil...

Google Photo Tex 🙂

Jo man tycker ju det. Tyvärr är tjejen lite nojjig för moln osv.
Köpte ny idag och första hon gjorde var dock att koppla på molnet. Var inte lika kul när något års värt av foton försvinner.

Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör du allt på inbyggda SD-kortet eller har du anslutit ett extra SD-kort som du kan plocka ut?

Kör allt på inbyggda tyvärr. Borde köpa ett extra som man lagrar saker på i framtiden! Tack för tipset
Citera
2020-05-24, 17:52
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxerino
Jo man tycker ju det. Tyvärr är tjejen lite nojjig för moln osv.
Köpte ny idag och första hon gjorde var dock att koppla på molnet. Var inte lika kul när något års värt av foton försvinner.

Kör allt på inbyggda tyvärr. Borde köpa ett extra som man lagrar saker på i framtiden! Tack för tipset

Ja, molnet är en bra backup.

Ang extra kort i, vissa nya enheter har så stort minne och tar inte externa kort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in