2020-05-23, 04:37
Medlem
Tre tonårskillar i åldrarna 15 - 18 år blev vid 18.40-tiden på fredagskvällen rånade av tre killar i ungefär samma ålder. Rånet skedde i området Linsdal i Kalmar. Rånarna ska ha varit beväpnade med knivar. Ett av brottsoffren uppges ha fått en lindrig skärskada. En av rånarna har gripits av polis.

Länk: https://www.expressen.se/kvallsposte...amnarigt-gang/

Någon som vet mer om händelsen? Exakt brottsplats? Vad är Linsdal för typ av område? Signalement på de två rånare som ej gripits? Etnicitet på de inblandade? Var detta ännu ett exempel på hur babbegäng systematiskt ger sig på etniska svenskar?
Citera
2020-05-23, 08:01
Medlem
Folk som bor i Lindsdal brukar vara noga med att påpeka att det är en egen ort och inte en del av Kalmar. På många sätt ger jag dem rätt, inte minst då de har varit förskonade från sådan här skit. Men det är väl dags att även Lindsdal får ta "ansvar" som det brukar heta.
Citera
2020-05-23, 08:17
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Tre tonårskillar i åldrarna 15 - 18 år blev vid 18.40-tiden på fredagskvällen rånade av tre killar i ungefär samma ålder. Rånet skedde i området Linsdal i Kalmar. Rånarna ska ha varit beväpnade med knivar. Ett av brottsoffren uppges ha fått en lindrig skärskada. En av rånarna har gripits av polis.

Länk: https://www.expressen.se/kvallsposte...amnarigt-gang/

Någon som vet mer om händelsen? Exakt brottsplats? Vad är Linsdal för typ av område? Signalement på de två rånare som ej gripits? Etnicitet på de inblandade? Var detta ännu ett exempel på hur babbegäng systematiskt ger sig på etniska svenskar?

Nu är det för tidigt att uttala sig om just det här rånet. Dock finns anledning att påminna om att PK gör vad man kan för att trycka i den svenska befolkningen att när invandrarungdomar (förnedrings)rånar svenska ungdomar så väljs dessa ut därför att svenska ungdomar inte har en massa kusiner etc omkring sig som kommer och ger tillbaka.

Detta kan förklara varför invandrarungdomar VÅGAR ge sig på svenska ungdomar, men inte varför invandrarungdomar VILL ge sig på svenska ungdomar. Den förklaringen är lite för lång för Flashback, men finns här (13 min) https://www.youtube.com/watch?v=yIaQic4lkng
Citera
2020-05-23, 08:30
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Folk som bor i Lindsdal brukar vara noga med att påpeka att det är en egen ort och inte en del av Kalmar. På många sätt ger jag dem rätt, inte minst då de har varit förskonade från sådan här skit. Men det är väl dags att även Lindsdal får ta "ansvar" som det brukar heta.

Lindsdal har väl ändå varit bland den mest vita svenska av alla Kalmars förorter. Jag har dock inte varit i Kalmar på många år så mycket kan vara annorlunda idag.
Nu tror jag på blattegäng, men chansen finns att det även handlar om klassiska WT kriminella snorungar också. Vad som utmärker blattarna är främst åldringsrånen, eller hänsynslösa rån på barn.
Citera
2020-05-23, 09:23
Medlem
Studsbolls avatar
Som den skånska polisen redan konstaterat: babbeluringarna ser de svenska ungdomarna som uttagsautomater.

https://www.expressen.se/kvallsposte...tagsautomater/

I detta fallet har väl GM räknat ut att om man beger sig till ett lite bättre svenskt område så finns det mer cash i automaterna.
Citera
2020-05-23, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Lindsdal har väl ändå varit bland den mest vita svenska av alla Kalmars förorter. Jag har dock inte varit i Kalmar på många år så mycket kan vara annorlunda idag.
Nu tror jag på blattegäng, men chansen finns att det även handlar om klassiska WT kriminella snorungar också. Vad som utmärker blattarna är främst åldringsrånen, eller hänsynslösa rån på barn.
Jag är sällan i Lindsdal men jag jobbar ofta med folk som bor där med sina familjer. Och jo, de är väldigt vita och svenska där fortfarande och väldigt nöjda med att leva och verka i just den kontexten. Men det är inte många hållplatser från en helt annan värld som kryper allt närmare.
Citera
2020-05-23, 11:26
Medlem
Rauno1s avatar
Det handlar troligen om 3 mörkt, klädda annars helt normala ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in