Citat:
Ursprungligen postat av
ADD-jag
Såg ditt inlägg längre upp i tråden. Det jag inte förstår är hur byta tankesätt och att se världen ur ett annat perspektiv ska ändra det faktum att man är genuint ointresserad gentemot livet. Om möjligheten att få lov att utforska livet funnits men att det hela tiden visat sig att man är lite identitetslös av den enkla anledningen att där inte funnits något man brinner för, hur ett annat tankesätt eller synsätt ska kunna hjälpa. Är så okunnig inom så pass mycket att det tär på min självkänsla extremt hårt.
Respekterar din input i tråden vill jag klargöra.
Din självkänsla är på botten och den måste upp först innan du kan börja jobba på självförtroendet.
När självkänslan är på botten så blir ditt serotonin lågt vilket gör att du blir "skör" typ.
När självkänslan är hög så bryr du dig inte lika mycket vilket är viktigt då du ska öva upp ditt självförtroende då man måste ta risker när man övar upp självförtroendet.
Så tips 1. Få upp ditt serotonin med antidepp som hämmar serotonin receptorerna
Funkar inte det så är tips 2. En antipsykotisk medicin på låg dos som kan hjälpa din självkänsla lite på traven.
Om detta inte funkar så kan de va nått annat som spökar i hjärnan, kanske dopaminet? Dopaminet gör att du får motivation.
Isåfall e de dags att kolla upp om du har ADD eller ADHD.
Man får ta grejerna stegvis. När dessa grejjer ovan e fixat så e de dags att dra igång din personliga utveckling där du ska ändra om hur hjärnan tänker, tolkar och reagerar på omvärlden.
Hoppas du fick nått tips som kan hjälpa dig!