• 3
  • 4
2023-07-25, 15:37
Medlem
Bump. Nej jag pratade privat med polis. Som skröt om hur mycket de kunde göra och att det bara är brottslingar som vill kryptera
Citera
2023-07-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Bump. Nej jag pratade privat med polis. Som skröt om hur mycket de kunde göra och att det bara är brottslingar som vill kryptera
Vad exakt påstod de att de kunde göra då?
Citera
2023-07-25, 21:30
Medlem
En del som är sant. Typ att återställa hårddisk oavsett hur många ggr den är omformaterad. Nytt sattrr de äntligen fått info från Frankrike och kan knäcka spöktelelefoner ( vissa) Fördomar som att det bara är brottslingar som laddar ner Tor och köper krypto ( just kryptohypen har de äntligen förstått att det även är normala människor)

Jag är orolig för att Sverige någon gång i framtiden blir en diktatur där kontrollen redan finns på plats.

Min poäng var aldrig att någon skulle ge upp i polisförhör ( det går lite för mycket energi och resurser att straffa människor som konsekvent nekar) Varför säga att jag är skyldig och vill bli straffad. Det är ingen som behöver betala böter för att det går till rättegång.

( nu hör inte detta hemma i denna tråd, men ett roligt fall från fartkameror; En ytterligare kontroll i samhället. Ja det är kort på mig i min bil
Det är inte jag som kör. Bilen är från Storbritannien så föraren ( som sitter på fel sida) tänker jag inte berätta om. Underhållande. )

Mer kontrollbehov. En bilägare som inte har körkort där någon sitter och kollar register och stoppar någon gång i månaden. Sambon kör bilen.
Ok nu får väl red radera.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in