2020-05-22, 10:37
Medlem
Fettsugnings avatar
Skummjölkspulver. En blandning av skummjölkspulver och vanlig mjölk sägs vara en av Anders Gärderuds framgångsrecept. Minns inte var jag läst detta, men det har iaf fastnat i minnet av oklar anledning.
Citera
2020-05-22, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Skummjölkspulver. En blandning av skummjölkspulver och vanlig mjölk sägs vara en av Anders Gärderuds framgångsrecept. Minns inte var jag läst detta, men det har iaf fastnat i minnet av oklar anledning.

Ja fast det kan endå inte vara det som dom menar. Då hade boken förmodligen skrivit något om antal mg pulver man skulle dricka. Nu stod det bara "lägg till 2-3 glas skim milk". Och skim milk vet jag går att köpa i affärerna där rakt av.

Såg dock att skummjölkspulver skulle gå att hitta med 1% fetthalt och att man fick ut en jäkla massa mer proteiner. Men det kan fortfarande inte vara det.
Citera
2020-05-22, 12:29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Näring, kost och kosttillskott --> Matredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
2020-05-22, 12:39
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Ja fast det kan endå inte vara det som dom menar. Då hade boken förmodligen skrivit något om antal mg pulver man skulle dricka. Nu stod det bara "lägg till 2-3 glas skim milk". Och skim milk vet jag går att köpa i affärerna där rakt av.

Såg dock att skummjölkspulver skulle gå att hitta med 1% fetthalt och att man fick ut en jäkla massa mer proteiner. Men det kan fortfarande inte vara det.
Skummjölkspulver är ju pulver gjort av skummjölk och det närmaste du kommer "skim milk".
Citera
2020-05-22, 12:56
Medlem
Jagozars avatar
Drick getmjölk istället. Det har bäst proteinupptag och proteinkvalitet av i stort sett allt protein som finns att få tag på. Kostar dock runt 25kr/l och smakar lite lätt av ladugård.
Citera
2020-05-22, 13:51
Bannlyst
Citat:
Skummjölkspulver är ju pulver gjort av skummjölk och det närmaste du kommer "skim milk".

Nja, verkar inte som det. Tror faktiskt att gul mjölk är helt korrekt. Näringsvärdena verkar stämma överens med allt det andra.

Dom rekommenderar skimmed milk (vilket har 0,1% fett) inte ens skummjölkspulver verkar ha det, utan ligger närmare 0,8-1%. Så gul mjölk verkar faktiskt stämma.

Tråkigt dock att den jag hittade inte verkar innehålla någon vitamin A. Den där skånemejeriers verkar vara the shiznit!
Citera
2020-05-22, 14:17
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Nja, verkar inte som det. Tror faktiskt att gul mjölk är helt korrekt. Näringsvärdena verkar stämma överens med allt det andra.

Dom rekommenderar skimmed milk (vilket har 0,1% fett) inte ens skummjölkspulver verkar ha det, utan ligger närmare 0,8-1%. Så gul mjölk verkar faktiskt stämma.

Tråkigt dock att den jag hittade inte verkar innehålla någon vitamin A. Den där skånemejeriers verkar vara the shiznit!
Fetthalten på skummjölkspulver är ju beräknat på torrvaran. Utspädd är fetthalten under 0,1 %.

Skummjölkspulver är precis som det låter, torkad skummjölk, d v s skim milk i pulverform.
Citera
2020-05-22, 14:43
Bannlyst
Citat:
Utspädd är fetthalten under 0,1 %.

Det beror ju helt på antalet milligram man tar.

Nej sa jag. Det jag letade efter var gul mjölk.
Citera
2020-05-22, 14:57
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Det beror ju helt på antalet milligram man tar.

Nej sa jag. Det jag letade efter var gul mjölk.
Nej. Du kanske ska läsa din egen trådstart igen.

Skummjölkspulver är pulver av skummjölk. Om du blandar detta med vatten får du skummjölk.

Minimjölk är i princip samma sak.

En fördel med "minimjölk i pulverform" är den betydligt längre hållbarhetstiden.
Senast redigerad av Fettsugning 2020-05-22 kl. 15:00.
Citera
2020-05-22, 15:08
Bannlyst
Citat:
Nej. Du kanske ska läsa din egen trådstart igen.

Skummjölkspulver är pulver av skummjölk. Om du blandar detta med vatten får du skummjölk.

Minimjölk är i princip samma sak.

En fördel med "minimjölk i pulverform" är den betydligt längre hållbarhetstiden.

Kan göra det sen. Men vet inte om jag kanske redigerade bort det i trådstarten? Isåfall förstår jag om du har missat det. My bad.

Skrev iaf att något mjölkpulver vill jag absolut inte ha. Utan jag vill komma så nära det bara går att gå till affären och plocka upp en mjölk direkt ur hyllan.

Tänker inte ställa mig och krångla. Dessutom tycker jag inte mjölkpulver låter direkt nice. Tankarna dras åt kreatin hållet och det tycker jag absolut inte är gott.
Citera
2020-05-22, 15:13
Medlem
Citat:
Gul alltså? Aye aye! Tack så mycket.
Mini mjölken kan du vispa tjock som grädde med och smaksätta med bär o sånt så får du efterrätt light.
Citera
2020-05-22, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Mini mjölken kan du vispa tjock som grädde med och smaksätta med bär o sånt så får du efterrätt light.

Nej du skojar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in