• 3
  • 4
2020-05-22, 08:03
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskentorskensson
Jo det är mycket klokheter du skriver ner här. Jag tror inte jag kommer komma upp i någon lön värd namnet om jag inte själv sätter min lön. Dvs jag måste driva eget, behöver inte vara något unicorn-bolag men jag behöver driva det lönsamt och ha anställda som jobbar under mig så att jag kan profitera på deras blod svett och tårar. Ju fler desto mer kan jag roffa åt mig tänker jag. Målet är ganska enkelt. 150k/mån innan 40-årsdagen, det kanske är lite lågt satt men borde gå med lite tur och hårt arbete. Vägen dit, som sagt, starta egen lönsam verksamhet inom min bransch eftersom jag kan det bäst.. Största svårigheten kan nog vara att eventuellt startkapital kan behövas för att starta verksamheten men för det kanske man kan ordna med företagslån?

Ja, men du tänker fortfarande lite fel. Du ska aldrig se någon anställd där du jobbar eller i ditt eget företag som "under" dig. Tvärtom ska du se dig själv som en tjänare åt andra, oavsett om du är VD eller längst ner på lönestegen. Du ska aldrig heller tro att du är fullärd, det finns alltid plats för att lära mer och göra bättre, oavsett om du är praktikant eller VD. ALLT är ett samarbete, lyfter du andra och gör ditt yttersta för att tjäna andra, oavsett var i hierkin ni befinner er, så kommer det skapa positiva effekter som gagnar alla.

Du måste skapa dig en större mental bild av dig själv och din omgivning innan du kommer lyckas, därför rekommenderar jag dig att börja med böcker på ämnet. Du har drivet, men du har fel mentalitet för att lyckas helt enkelt. Men du kan enkelt ändra det, genom att ta till dig kunskap.

Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
Jag tjänar 0 kr/månad och jag ser ned på får som jämför sig med andra. Jag tjäna mindre än dig, men jag står ändå över dig. Det sitter i skallen, inte på någon löneslip.

Glosögda horungar som aldrig fått knulla som jag gick i gymnasiet med tjänar över 100 lax i månaden nu, men man kan fortfarande se på 100 meters avstånd att de bär på samma mentalitet som de hade som mobboffer.

Du har en poäng även om du är otrevlig
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in