Fullständigt vidriga gamla vin-tanter som sitter i sina fina villor någonstans, myser upp framför sin brasa, tar fram sin laptop, klär på sig offerkoftan och skriver ihop massa rappakalja som de sedan sprider vidare på nätet för att få det bekräftat genom Facebook likes att de är kämpar i den goda kampen. För det är det som allting verkar handla om, Likes på nätet. Bekräftelse från andra människor. Inte att faktiskt hjälpa dessa personer som möjligtvis farit illa. Den här Agneta Bravelius såg nog det här fallet som inget annat än ett bra sätt att göra reklam för sig själv, det var nog allt hon brydde sig om och varför hon så blint fortsätter att stå bakom sina metoder även fast hon bevisligen inte har gjort ens ett halvdant arbete.
"Titta här vad duktigt jag är som hjälper den här kvinnan och hennes son. Titta vad rätt jag har!"
"Ja, men du har ju bara läst en pytteliten del av materialet innan du formade din åsikt"
"Va? Jaha, ja men det spelar ingen roll. Vem har tid för att läsa sådant strunt? Jag ska ju ut på Facebook och få massa Likes och Delningar. Titta här, vad duktigt jag varit: 83000 delningar på det här. Det betyder att jag har rätt!"
Sedan hela den här foliehatts grejen om konspirationer och pedofilnätverk i rättsystemet eller i alla nivåer av samhället (om det nu är det som menas) är ju nästan sjukdomlig. Människor som är bipolära har en tendens att se konspirationer där de inte finns. Kanske dags att göra en undersökning?
Inte för att döma ut någon på deras utseende, men jag tycker man ser i ögonen på samtliga av de tre BRY aktörerna att något inte ritkigt står rätt till i huvudkontoret. Det var mitt första intryck i den första scenen de var med i, innan dokumentären ens lagt fram någonting om det här fallet, och jag fick rätt väldigt fort. Ljuset är på, men det är knappt någon hemma. Man skulle inte låtit dessa gamla tanter och farbröder använda internet, se bara hur fel det blir.
Skulle inte förvåna mig om de var QAnon följare också.
Senast redigerad av NotNowMadame 2025-07-12 kl. 03:11.