2020-06-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Okay, missförstod.

Angående hans engagemang i Elias och hans pappa, i stället för sin egen avkomma, handlar det väl om en klassisk projicerar, där han ser sitt eget sjuka jag, i Elias Pappa i stället för i sig själv. Då framstår också Elias som någon som måste räddas till varje pris, så att detta barn inte tar skada och växer upp och blir som Cagnells egen son.

Förutom det då drömmer han även om att få doppa..

Både Hans och Agneta tycks drivas av sina egna agendor. De försöker kompensera sitt egna misslyckade föräldraskap genom att peka på andra.

Vad det f.d. polisen Monica har i garderoben - det borde någon gräva i.

"Advokaten" kanske också hör till kvinnomisshandlare med tanke på f.d. fruns anklagelser?

Ett troligtvis gäng av rättshaverister och misslyckade föräldrar som har hittat en livsuppgift i att trakassera andra.
Citera
2020-06-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Jag förstår mig inte på den där föredetta polisen riktigt, Monica Dahlström Lannes. Varför slutade hon vara polis? Slutade hon frivilligt eller fick hon sparken?

Bedrev hon sina utredningar på samma sätt som hon har... eh, "utrett" detta fall förstår jag att hon kanske fick sparken.

Något måste ju ha slagit slint i huvudet på henne med, precis som alla andra som har slagit sig ihop i BRY.
Hennes chef under många år var kapten klänning som hon jobbade tätt ihop med planeringar av utbildningar. Hon uttryckte aldrig någon kritik mot honom så hon verkar inte kunna identifiera förövare på nära håll så bra.
Citera
2020-06-06, 20:28
Medlem
Är det någon mer än jag som inte tror att mamman själv tror på anklagelserna? Jag tycker mig höra både i dokumentären och se i många inlägg att många tror att hon själv tror på det hon säger och sen olyckligt utnyttjas av BRY.

Jag tycker det emotsägs av att hon gång på gång skickar tillbaka pojken på umgänge med pappan fast hon påstår att han kommer hem och berättar om dessa hemska övergrepp. Vilken mamma gör så?

Nej, jag satar mina kort på att hon själv vet att honbluffar samt att hon förmår pojken att säga vissa saker genom att tex hota med att han annars inte kommer få träffa mamman mer, eller liknande.
Citera
2020-06-06, 20:57
Medlem
kulturstofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det har diskuterats om det på Bj*rkl*nds Facebook men han vägrar svara. Så den verkar inte existera.

Ja, kanske är det så... Men då är han ju inte fil. lic!
Citera
2020-06-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritik
Är det någon mer än jag som inte tror att mamman själv tror på anklagelserna? Jag tycker mig höra både i dokumentären och se i många inlägg att många tror att hon själv tror på det hon säger och sen olyckligt utnyttjas av BRY.

Jag tycker det emotsägs av att hon gång på gång skickar tillbaka pojken på umgänge med pappan fast hon påstår att han kommer hem och berättar om dessa hemska övergrepp. Vilken mamma gör så?

Nej, jag satar mina kort på att hon själv vet att honbluffar samt att hon förmår pojken att säga vissa saker genom att tex hota med att han annars inte kommer få träffa mamman mer, eller liknande.

Du har nog missat en del. Det var Nello som hade vårdnaden när Anna försvann med Elias. Anna hade bara umgänge med Elias varannan helg.

Den 13 mars 2017 bestämdes det att Elias tills vidare skulle bo hos Nello. Anna fick då umgängen med Elias varannan helg. Senare så gav tingsrätten han formellt vårdnaden av Elias. Innan dess så var det Anna som hade vårdnaden om Elias. Då fick inte Elias träffa Nello under långa tider trotts att han hade rätt till det.

Anna rymde med Elias hösten 2018. Dvs efter att hon tappade vårdnaden.
Citera
2020-06-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstofilen
Ja, kanske är det så... Men då är han ju inte fil. lic!

Precis och med tanke på att folk tvivlar på hans utbildning både här och på hand Facebook sida så vore det enkelt för honom att stoppa dessa tvivel genom att bara skriva titeln på sin avhandling.
Citera
2020-06-06, 22:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag förstår mig inte på den där föredetta polisen riktigt, Monica Dahlström Lannes. Varför slutade hon vara polis? Slutade hon frivilligt eller fick hon sparken?

Bedrev hon sina utredningar på samma sätt som hon har... eh, "utrett" detta fall förstår jag att hon kanske fick sparken.

Något måste ju ha slagit slint i huvudet på henne med, precis som alla andra som har slagit sig ihop i BRY.

Hon fick sparken. GW har skrivit en del om anledningen:

*"En person som uppmärksammats i de här sammanhangen är den före detta kriminalinspektören Monica Dahlström-Lannes, som flyttades från Polishögskolan på grund av att hon inte ansågs bedriva en seriös undervisning. Med henne var det ju så att oavsett ärende så hittade hon alltid styrkta incestanklagelser. Några av dem var sanna, andra var det inte. Det är ett kolossalt stigma för den som utpekas för ett sådant brott."

https://artikel19.blogspot.com/2008/...lstrm.html?m=1
Citera
2020-06-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

*"En person som uppmärksammats i de här sammanhangen är den före detta kriminalinspektören Monica Dahlström-Lannes, som flyttades från Polishögskolan på grund av att hon inte ansågs bedriva en seriös undervisning. Med henne var det ju så att oavsett ärende så hittade hon alltid styrkta incestanklagelser. Några av dem var sanna, andra var det inte. Det är ett kolossalt stigma för den som utpekas för ett sådant brott."

Det här gänget tycks ha en sak (minst) gemensamt: de vill alla framställa sig som något de inte är..

"Förhör med Robert Wells
Robert Wells berättade också om Monica Dahlström-Lannes. Enligt Wells presenterade hon sig som åklagare och expert på sexualbrott."
Citera
2020-06-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Ojdå.

Ja då är det högst osmakligt av henne att ens försöka leva på hennes förflutna. Även fast hon säger att hon är en ex-polis så ger det henne mer förtroende än vad hon bör få.

Folk som inte känner till hennes förflutna och vem hon är litar ju undermedvetet mer på hennes ord just bara för att hon är en "ex-polis". Mycket skadligt.
Citera
2020-06-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Du har nog missat en del. Det var Nello som hade vårdnaden när Anna försvann med Elias. Anna hade bara umgänge med Elias varannan helg.

Den 13 mars 2017 bestämdes det att Elias tills vidare skulle bo hos Nello. Anna fick då umgängen med Elias varannan helg. Senare så gav tingsrätten han formellt vårdnaden av Elias. Innan dess så var det Anna som hade vårdnaden om Elias. Då fick inte Elias träffa Nello under långa tider trotts att han hade rätt till det.

Anna rymde med Elias hösten 2018. Dvs efter att hon tappade vårdnaden.

Aha okej, så då försökte mamman hålla pojken ifrån pappan så länge hon själv hade vårdnaden och därefter när det inte gick längre (för att vårdanden mestadels skrevs över på pappan), så rymde hon med pojken? Då kan det förstås vara så att hon själv tror på sin historia.
Citera
2020-06-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritik

Det är klart att hon inte tror på anklagelserna. Hon har ju hittat på alltihopa själv av två anlednigar:

1) för att straffa pappan

2) för att själv få vårdnaden av pojken.
Citera
2020-06-06, 23:56
Medlem
Citat:

Hon fick kicken. Hade många lustiga saker för sig. Bla att småbarn kunde kollas om de utsatts för incest genom att se om de gillade filmjölk. Gw sa det var bland de stolligare han mött.

Sen medverkade hon i diverse fall . Med övergrepp. Påstådda. Vissa vart ändrade då många uppgifter inte stämde. Manshatare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in