2020-05-20, 21:05
Medlem
greviss avatar
Har tagit en CT röntgen med kontrast via Prevcare då jag har mått dåligt en längre tid med bla förhöjt kortisol som påverkat kroppen med bla kraftig viktuppgång mm ingen ork och smärtor i mellangärdet/revben.
Blodtryck är väldigt högt konstant och det ska iaf nu medicineras.
Blodvärden ok förutom alltid lätt förhöjt LPG och även CPR.
Har svårt att få gehör från läkare men en övre buk mrt är gjord och där var det ok.
Eftersom jag har konstant tryck/smärta i mellangärdet/revben och alla dessa symptom är jag oroad över småcellig lungcancer.
Slätröntgen är gjord men den syns inte alltid på det så tog beslutet om att bekosta en egen CT med kontrast och själva rönken är gjord på Aleris som prevcare har samarbete med.

Svaret blev att inget syntes förutom ett litet magmunsbrock.
Det jag undrar över är om prevecare är så seriösa rönkenläkaren sitter i Lettland och jag kan inte hitta någon person vid det namnet och vid kontakt med läkaren på prevecare var det enda att dom är mycket professionella.

Ska få läkarutlåtande och CD skivor med posten men jag ska kolla imorgon om jag kan hämta ut bilderna iom att det är Aleris som gjort rönken.
Nu kan ju inte jag bedöma något sånt överhuvudtaget själv men allt känns bara väldigt fel.
Är det någon som har erfarenhet av prevacare här?
Citera
2020-05-21, 14:00
Medlem
Hej jag har också gjort en stor helkropps scanning genom Prevcare på aleris och jag mådde fruktansvärt illa och hade mycket svårt att äta och massa andra symtom som finns i mina andra trådar om mitt mående. Men sen hade jag en genomgång med läkaren och dom såg inte något alls allt såg bara bra ut förutom en liten inflammation på prostatan som jag inte hade märkt. Men det som är så konstigt i mitt fall är att jag kan må så illa och tappa aptiten ständigt och framförallt att känna att något är fel i magen eller i kroppen och det inte syns på en sådan stor undersökning det tycker jag är väldigt konstigt. Och det var inte direkt små pengar vi pratar om 27500 kr.
Citera
2020-05-21, 20:34
Medlem
greviss avatar
Aleris sköter ju sin bit så att röntken blir rätt gjort tvivlar jag inte på.
Men däremot resten när det kommer till prevcare verkar inte ok.
Ska se om det går att lösa på något vis så att rönken som finns kan granskas via remiss VC istället.
Citera
2020-05-23, 16:31
Medlem
Jag har även gjort en vanlig dt buk och då såg dom inte heller något. Men vad jag har läst kan tex vissa delar av magen och buksportkörteln och tex gallan och gallgångarna vara väldigt svår att se på tex röntgen av magen eller ett ultraljud över buken. Framförallt tex små cystor i buksportkörteln eller det värsta tänkbara cancer i buksportkörteln.
Citera
2020-05-25, 15:33
Medlem
greviss avatar
Rotat lite och det är Aleris radiologer som bedömer bilderna.
Blir akut sämre så vet inte hur det här ska lösas.
Måste ju få en ny granskning iaf har bilderna nu men att som lekman avgöra sådana avancerade bilder är ju inte möjligt överhuvudtaget .
Citera
2020-05-26, 15:31
Medlem
Hej jag funderar på att köpa en röntgen av magen på aleris framöver 3500 kr kostar det och jag har även köpt ett ultraljud på magen. Och där såg dom heller inte något men jag känner fortfarande obehag från magen.
Citera
2020-06-03, 23:12
Medlem
greviss avatar
Nu är allt fixat och klart och det var vården som krånglade så förbannat och det visade sig att prevecare kom med lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in