• 1
  • 2
2020-05-19, 19:55
Medlem
och min fråga är ifall en förhandlare hade gått med på att jag släpper en halv skolklass för att få prata irl med t.ex en viss politiker.

hade de gått med på utbytet ifall politikern hade gått med på att komma in i skolan och prata med mig?
vill inte skada politikern, bara prata.

kan detta fungera?

ska skjuta mig själv i slutet, fråga ej om detaljer kring planen för kan givetvis inte svara

edit: vet att det är mot reglerna att organisera brottslighet, vilket jag inte vill göra. jag vill bara fråga om det vore möjligt i en situation som den jag beskriver, att lyckas med detta. jag har frågor om på vilket sätt en förhandlare tänker och ifall dem skulle gå med på det som jag i fallet här beskriver.
Senast redigerad av mejalindstr 2020-05-19 kl. 20:47.
Citera
2020-05-19, 19:58
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejalindstr
och min fråga är ifall en förhandlare hade gått med på att jag släpper en halv skolklass för att få prata irl med t.ex en viss politiker.

hade de gått med på utbytet ifall politikern hade gått med på att komma in i skolan och prata med mig?
vill inte skada politikern, bara prata.

kan detta fungera?

ska skjuta mig själv i slutet.

Är det inte lite enklare att bara mejla politikern i fråga?
Citera
2020-05-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt

jag vill verkligen prata irl. då får man garanterat svar och kan hålla en längre konversation.
Citera
2020-05-19, 20:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
jag vill verkligen prata irl. då får man garanterat svar och kan hålla en konversation.

Då kvarstår frågan: är det inte lite enklare att fråga politikern ifråga om h-n kan tänka sig att träffa dig?
Citera
2020-05-19, 20:00
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Hur stor chans tror du det är att politiken i fråga svarar personligt på en mejl från en medborgare?
Citera
2020-05-19, 20:02
Medlem
Citat:
Då kvarstår frågan: är det inte lite enklare att fråga politikern ifråga om h-n kan tänka sig att träffa dig?

jag vet att det inte skulle gå, dessutom finns det lite andra syften bakom detta. jag kan inte gå in på detaljer. jag undrar bara om de skulle gå med på detta? hur troligt är det att det faktiskt skulle fungera?
Citera
2020-05-19, 20:03
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Hur stor chans tror du det är att politiken i fråga svarar personligt på en mejl från en medborgare?

Av typ tio mejl jag har skickat till svenska politiker har jag fått personliga svar på nio. Nu bad jag förvisso inte om en dejt med statsministern, om det är något sådant TS har tänkt sig, men det får man inte om man kidnappar en skolklass heller.
Citera
2020-05-19, 20:04
Medlem
Citat:
Av typ tio mejl jag har skickat till svenska politiker har jag fått personliga svar på nio. Nu bad jag förvisso inte om en dejt med statsministern, om det är något sådant TS har tänkt sig, men det får man inte om man kidnappar en skolklass heller.

så du tror inte de skulle "byta ut" politikern mot halva skolklassen?
Citera
2020-05-19, 20:05
Medlem
mingtians avatar
Citat:

Nej.
Citera
2020-05-19, 20:06
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Nä, de skulle behandla dig som den galning du ärligt talat låter som.
Citera
2020-05-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Nej.

Citat:
Nä, de skulle behandla dig som den galning du ärligt talat låter som.
varför inte? skulle de hellre låta mig skjuta en hel skolklass? vill ha seriösa svar, från personer som allvarligt vet något kring huruvida de skulle gå med på det eller inte.
utförliga svar, och beskriv varför. hur tänker förhandlarna och hur mycket går de med på?
Citera
2020-05-19, 20:08
Medlem
mingtians avatar
Citat:
varför inte? skulle de hellre låta mig skjuta en hel skolklass?

Nej, men det finns andra metoder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in