Citat:
Ursprungligen postat av
trolldatan
Älskar att få komplimanger ... även om någon säger ironiskt typ "du är en fin människa men sluta vara så dum!" så blir jag helt till mig inombords att den personen tycker jag är en fin människa Ha ha ha ...
det händer väldigt sällan att jag får höra sånt men jag vill inte vara en jävla pussy! Jag vill skita i vad folk tycker om mig även om det är fint att få en kompkimang, jag vill vara helt O beroende av andra mänskor! Så hur ska jag göra för att bli känslokall och skita i folk ??
Jag vill leva mitt eget liv utan bekräftelse från andra mänskor då tror jag detta är första steget i rätt riktning! Det gäller att göra en sak i taget i att bli en bättre människa. Så hur avstyr jag mina känslor och slipper bli påverkad av folks fina och fula ord?
Du utvecklas inte genom att styra dig bort från människor. Du utvecklas genom att styras med och igenom det. Förneka inte existensen av dessa känslor, de är väldigt grundläggande och mänskliga. Känn dem och låt dem göra sig hörda, så kan du sedan röra dig bortom dess obehag. Annars blir de kvar där, undertryckta och underutvecklade, som en konstruktion över ett hål.