• 1
  • 2
2020-05-19, 13:45
Medlem
Om man åker dit så är man en torsk förstås...men man kallas ju det även om man inte åker dit.

Är det inte kvinnan som är förlorare, och borde kallas torska? Hon blir utnyttjad och mår dåligt. Mannen sägs det, njuter av att förnedra henne och går sen nöjd därifrån. Då är ju han en vinnare.

Så uppfattar jag att det är när jag läser om det.
Citera
2020-05-19, 13:53
Medlem
Kanske för att man luktar fisk efter besöket????????

Näe, det är för långsökt, det är nog för att kunden anses ha fastnat i nätet.
Citera
2020-05-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Om man åker dit så är man en torsk förstås...men man kallas ju det även om man inte åker dit.

Är det inte kvinnan som är förlorare, och borde kallas torska? Hon blir utnyttjad och mår dåligt. Mannen sägs det, njuter av att förnedra henne och går sen nöjd därifrån. Då är ju han en vinnare.

Vet inte var uttrycket torsk kommer ifrån kanske Paolo Roberto vet.
För övrigt tycker jag Paolo kan slå sig ihop med Martin Timell och flytta ut till någon farm ut i skogen, kan dom sitta och skrika äntligen hemma.
Citera
2020-05-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
http://fulaordboken.se/Ordboken?ord=torsk

"Mannen torskar dit, dvs blir lurad även han, enligt kvinnans sätt att se. För hon ger inte något av sig själv."

"Någon som är lätt att lura, som torskar dit."

" torska; förlora, åka dit. "

"fånga en kund; om prostituerad"

"Ordet ger inte bara uttryck för kvinnans allmänna syn på mannen, utan visar också det dubbla perspektiv som finns när det gäller den som utnyttjar och den som utnyttjas"

"I Tyskland kallas torsken för Freier; friare. Mannen uppvaktar, friar till en kvinna. Ett betydligt mer positivt uttryck än svenskans nedvärderande torsk. ”Torskar som inte betalar för sig och andra olydiga slamkrypare riskerar att hamna finfördelade i Stockholms Ström till övriga fula fiskars stora glädje.”"

Det här ju ytterst märkligt.
Citera
2020-05-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
http://fulaordboken.se/Ordboken?ord=torsk

Torsk känns som det betyder: Ha,ha vad korkade och lättlurade dom är. Betala för sex liksom..Det ska vi utnyttja.

Alltså tvärtemot vad man anser hur det ligger till idag.
Citera
2020-05-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseOrm
Kanske för att man luktar fisk efter besöket????????

Näe, det är för långsökt, det är nog för att kunden anses ha fastnat i nätet.

Exakt...man viftar lite på rumpan sen kan man håva in fångsten och få den att öppna plånboken.

(jag förstår mycket väl att tjejer utnyttjas och mår dåligt) Men själva ordet tyder på motsatsen.
Citera
2020-05-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven

Jag tror att de kallas för torskar för att de inte får det de är ute efter. Sex utan kärlek är ju inte värt så mycket. Och efter besöket hos är de fortfarande lika ensamma som innan.
Citera
2020-05-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Jag tror att de kallas för torskar för att de inte får det de är ute efter. Sex utan kärlek är ju inte värt så mycket. Och efter besöket hos är de fortfarande lika ensamma som innan.

ok..men då är de ju offer som man utnyttja för och tjäna pengar..
Citera
2020-05-19, 19:35
Medlem
AbsolutGregers avatar
Den stirrande, trånande blicken hos prostituerade kunder påminner säkerligen om torskens. Radiostyrd av pitten. Kan se Paolo irra omkring med sina torskögon framför mig.
Citera
2020-05-20, 23:03
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldo
Vet inte var uttrycket torsk kommer ifrån kanske Paolo Roberto vet.
För övrigt tycker jag Paolo kan slå sig ihop med Martin Timell och flytta ut till någon farm ut i skogen, kan dom sitta och skrika äntligen hemma.

Du vet att Martin Timell är frikänd? du tar alltså lögnaktiga feminister i försvar som bygger på manshat.
Citera
2020-05-20, 23:03
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter

Så säger bara en kvinna, en man behöver inte kärlek för bra sex.
Citera
2020-05-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du vet att Martin Timell är frikänd? du tar alltså lögnaktiga feminister i försvar som bygger på manshat.

Du vet att frikänd endast innebär att åklagaren inte kunde bevisa bortom rimligt tvivel att Martim Timell begått ett brott? Varje tänkande människa förstår att MT är en tafsande skitstövel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in