2020-05-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför får en kvinna orgasm under en våldtäkt då? Pga ren fysiologisk stimulering eller pga någon djupt liggande psykologisk orsak enligt de professionella som du hört/läst? Kan du nämna några eller länka?
Om kring 20% av kvinnor regelmässigt får orgasm av penetration under samtyckande, kärleksfulla former, hur många procent av kvinnor tycker du det vore rimligt att anslå får orgasm under våldtäkt, enbart på grund av fysisk stimulering?

Om det verkligen är så att orgasm under våldtäkt endast grundas på fysisk stimulering, borde det väl vara långt färre kvinnor som får orgasm under våldtäkt än under samtyckande samlag?
Citera
2020-05-25, 17:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Finns många studier som visar det motsatta också.
Är detta alltså det bevis vi behövde för att fastslå en sanning?

Är du helt säker på att du skulle vilja gifta dig med en man som är precis som du?
Tror att det skulle hålla?

Där ser du.

Yes.
Citera
2020-05-25, 17:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0rrb4gg
Om kring 20% av kvinnor regelmässigt får orgasm av penetration under samtyckande, kärleksfulla former, hur många procent av kvinnor tycker du det vore rimligt att anslå får orgasm under våldtäkt, enbart på grund av fysisk stimulering?

Om det verkligen är så att orgasm under våldtäkt endast grundas på fysisk stimulering, borde det väl vara långt färre kvinnor som får orgasm under våldtäkt än under samtyckande samlag?

Jag tror att i stort alla kvinnor som får orgasm under våldtäkt får det enbart pga en fysiologisk reaktion.
Citera
2020-05-25, 18:31
Medlem
Citat:

Det är ju möjligt att chocken och skräcken försätter nervsystemet i ett tillstånd där fysisk stimulering lättare leder till orgasm. Jaha, och? Vad är det du drar för slutsatser som gör dig så intresserad av ämnet?
Citera
2020-05-25, 23:23
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Du menar att det är manligt att köpa luder ? (utnyttja människor som prostituerar sig för att de är hotade till döden). Hur kan man missförstår fundamentala saker som dessa ?

Ja, det är åtminstone inte kvinnligt att köpa sexuella tjänster. Det krävs ju mod att köpa sex, och det är ingenting för feminiserade fjantar och fåntrattar.

Dessutom är vi många kvinnor som ibland behöver snabba stålar, och då behövs det starka män som vågar betala för sig.
Citera
2020-05-26, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det är ju möjligt att chocken och skräcken försätter nervsystemet i ett tillstånd där fysisk stimulering lättare leder till orgasm.
Jo, det kan möjligen vara en förklaring. Men vad är mekaniken bakom denna tillstånden? Går det att reproducera tillstånden utan att någon behöver vara rädd och chockad? Sådant tycker jag är intressant.

Citat:
Jaha, och? Vad är det du drar för slutsatser som gör dig så intresserad av ämnet?
Jag har inte dragit några slutsatser. Jag är intresserad av ämnet för att jag är intresserad av att få kvinnor att komma och förstå kvinnlig sexualitet.
Citera
2020-05-26, 09:26
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ett uttalat mål av feminismen. Krossa kärnfamiljen och kalla den en kvinnofälla.

Vi är olika redan från grunden. Vi har olika behov och evolutionen och vår programmering i hjärnan är långt ifrån så modern att den underkastar sig sociologins varje nyck för den är inte ens hundra år gammal.
För i precis varje tid före det är det kvinnorna som haft hand om hem och barn, medan män stått för att skydda de yttre parametrarna och sett till att ni har tak över huvudet och mat på bordet.
Med de intjänade pengarna han kommit hem med har detta utvecklats så långt att du vid vilken tidpunkt som helst kan testa min tes om jämställdhet genom att gå ut på gatan där du bor och titta efter vad som gör ditt liv och din levnadsstandard möjlig. Vägen in anlades och byggdes av män. Lyktstolparma med ljuset = män. Elen både in i huset och utanför i det stora nätet över hela stan = män, vatten och avlopp i de intrikata näten till dig och dina grannar byggde och anlades av män. Husgrunden i betong och armeringarna i den byggdes av män. De bärande strukturerna i väggar och tak = bara män. Taket och väggarna byggdes av män. Vitvarorna, kranarna och varje uttag sattes dit av män osv. Dina sopor hämtas av män. Maten till din affär körs dit av män. Ditt internet och din dator. Du gissade rätt = män, liksom din fiffiga telefon. Går något av det sönder är det män som fixar det åt dig.
Säg till när du tycker att detta låter som jämställdhet, för det är vad männen gör när de inte är hemma och leker med barnen, städar en timme och sen går ut på lattekaffe med de andra mammorna i solskenet med den superpraktiska barnvagnen män uppfann och serieproducerade.
Så vackert, så modigt, så progressivt, sååååå jämställt.
Utmärkt skrivet!
Media, som huvudsakligen ägs och styrs av en etnisk grupp, trycker på med feminism för att krossa alla nationalstater i Europa.
Detta medan det land som dessa journalister och ägare till media anser vara deras "riktiga hemland" är det mest konservativa, religiösa och patriarkaliska av alla.
Kan vi härvid skönja Machiavellis gamla tema söndra och härska?
En etnisk grupp skall styra över alla andra och feminismen är endast ett vapen i detta krig?
Citera
2020-05-26, 11:27
Medlem
Citat:
Jo, det kan möjligen vara en förklaring. Men vad är mekaniken bakom denna tillstånden? Går det att reproducera tillstånden utan att någon behöver vara rädd och chockad? Sådant tycker jag är intressant.

Jag har inte dragit några slutsatser. Jag är intresserad av ämnet för att jag är intresserad av att få kvinnor att komma och förstå kvinnlig sexualitet.
Sexuell upphetsning och stark stress har ju en grundläggande sak gemensamt vilket är just upphetsningen. Det verkar finnas en ganska stor grad av överlappning mellan de reaktioner som ligger bakom sexuell upphetsning och stark stress som adrenalinpåslag, kraftigt ökat blodflöde till hjärnan, ökad sinnesnärvaro, ökad puls osv. Den fysiska stimulering påverkar vilka delar av hjärnan som reagerar och på grund av den allmänt höga graden av upphetsning i kroppen och ökat blodflöde till hjärnan är det förståeligt att även den fysiska stimuleringen har större effekt. Jag känner mig ganska säker på att den gemensamma nämnaren är upphetsning, inte en sexualitet som är anpassad till våldtäkt.

Stark stress kanske ökar sinnesnärvaron i stunden men trauman gör i längden att man blir avtrubbad och har svårare att uppleva intensiva känslor av andra slag än olika grader av stress.
Citera
2020-05-26, 12:07
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

För det första är det ett fullständigt absurt påstående att de bästa männen idag avstår från familjebildning. Familjebildning, dvs reproduktion, är ur ett evolutionärt perspektiv det samma som att vara "bäst". Du är med på din tankevurpa? Du påstår ju att eliten låser in sig själv med porr och tv-spel. News for you: det är precis tvärtom, uppenbarligen.

I övrigt tror jag att du har rätt. Både män och kvinnor lider av att inte kunna vara sig själva. Jag lär mina barn att det är ok och bra att vara "tjejig" och "killig", och man ska ta sina livsbeslut efter magkänsla. Skit i snacket om ojämlikhet och allt prat om att förändra världen.

Jag tror inte att något särskilt behöver göras egentligen. Icke funktionella samhällsnormer kommer att självdö. Vi blir inte "blanka blad", bara för att någon progessiv mellanstadielärare tror det.
Citera
2020-05-26, 14:36
Medlem
Citat:
Sexuell upphetsning och stark stress har ju en grundläggande sak gemensamt vilket är just upphetsningen. Det verkar finnas en ganska stor grad av överlappning mellan de reaktioner som ligger bakom sexuell upphetsning och stark stress som adrenalinpåslag, kraftigt ökat blodflöde till hjärnan, ökad sinnesnärvaro, ökad puls osv. Den fysiska stimulering påverkar vilka delar av hjärnan som reagerar och på grund av den allmänt höga graden av upphetsning i kroppen och ökat blodflöde till hjärnan är det förståeligt att även den fysiska stimuleringen har större effekt. Jag känner mig ganska säker på att den gemensamma nämnaren är upphetsning, inte en sexualitet som är anpassad till våldtäkt.

Stark stress kanske ökar sinnesnärvaron i stunden men trauman gör i längden att man blir avtrubbad och har svårare att uppleva intensiva känslor av andra slag än olika grader av stress.
Tack för en bra förklaring. Det låter rimligt.
Citera
2020-05-26, 19:38
Medlem
mtmmtms avatar
[quote=Liebesraum|71711193]Vad menar du med "bevis"? Lägg fram din sekvens, vänligen.

Du kan ju ta en bild på dig själv där man kan ana att du är kvinna där du skrivit texten Liebesraum och dagens datum på kroppen...
Det är inte jättevanligt med kvinnor som är Nazister. Kvinnor brukar prioritera relationer med andra människor. Just det blir ganska svårt då de flesta inte vill ha med den typen att göra. Hur fungerar det på jobbet ? (eller är du kanske bidragstagare eller parasit ?). Hur bra funkar det att förklara att man är Nazist ? Det bör resultera i avsked då man ofta bryter mot bolagets etiska regler (genom att tex. förespråka massmord).
Citera
2020-05-26, 19:41
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ja, det är åtminstone inte kvinnligt att köpa sexuella tjänster. Det krävs ju mod att köpa sex, och det är ingenting för feminiserade fjantar och fåntrattar.

Dessutom är vi många kvinnor som ibland behöver snabba stålar, och då behövs det starka män som vågar betala för sig.

Jag håller med dig att du har en poäng där..
Det kolliderar väl med mina manliga ideal.
De som köper sex är ju ofta inte direkt en helt framgångsrik kille (i mina tankar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in