2020-08-19, 15:09
Medlem
tuggishs avatar
De bästa männnen struntar i kvinnan 😄

Brukar vara en stämpel på det motsatta. De sämsta männnen som inte ens in gå till jobbet för att där finns kvinnor, som sedan ist sitter och spelar tv-spel, såna män måste vi slå ut från genpoolen. De är uppenbarligen undermänniskor.

Ta med samma incel-loosers i samma veva. Låt skiten dö bort.
Citera
2020-08-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Definiera jämställdhet för mig, så vi pratar om samma sak.
Lika kommer vi aldrig bli.

"Lika barn leka bäst" är ett ordspråk:

"Lika barn leka bäst.
1.människor med liknande utseende eller åsikter har en tendens att sluta sig samman, bilda par, slå sig ihop Grammatik: Ordet "leka" är en stelnad arkaisk pluralform, enligt aktuell grammatik skulle ordspråket lyda "Lika barn leker bäst." " Källa. Wiktionary.

Detta stämmer in på de par jag känner. Och det stämmer in med den forskning psykologen diskuterar i länken jag skickade. Därav jag uttrycker mig med "lika barn leka bäst". De har ungefär lika långa utbildningar, tjänar ungefär lika mycket, har liknande värderingar etc.

"Jämställdhet är ett politiskt begrepp som betonar jämlikhet mellan kön. Jämställdhet brukar definieras som att kvinnor och män ska ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter inom livets alla områden. För att uppnå jämställdhet kan kvinnor och män behandlas lika, eller olika. Till exempel kan kvinnor och män ha lika lön för likvärdigt arbete eller så kan kvinnor och män behandlas med olika läkemedel och metoder inom sjukvården för att den ska vara jämställd." Källa Jämställ NU.

Ovan visar ganska bra på hur jag definierar jämställdhet. Ganska självklart för mig del att det ska vara så. Håller du inte med?
Citera
2020-08-19, 21:56
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du hade tjänat mer om din fru inte vårdat sjuka.

Kvinnor gör mest nytta när de inte gör någonting. Jag börjar göra nytta idag.

Lagomt kryptiskt svar, så jag antar att du inte har något konkret att komma med.

Så kvinnor gör nytta när de inte gör någonting? Menar du att kvinnor är negativa inslag i sina yrkesroller?

Jag försöker verkligen förstå vad du menar, för du verkar tänka mer svart och vitt än rutorna i ett schackbräde
Citera
2020-08-20, 03:28
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Afan att det inte är barmhärtigt att överge sitt barn, det är ju det jag säger.
Jag tror nog att du förstår vilken skillnad det är på att vara gravid och föda ett barn och att vara den som har befruktat ägget.
Ingen överger sina barn som mammor...
De tar gärna ut hatet mot sina män mot dem också.
Speciellt pojkar.
Citera
2020-08-20, 05:18
Medlem
Jackdawcrests avatar
Tror det först och främst har med att det är svårare att komma in i samhället idag. "Unga" blir erbjuden sin första lägenhet när de närmar sig 30, man ska studera tills man är 25 och sen göra karriär tills man är 30.

Och det är under förutsättningen att du ställer dig i bostadskö när du är 18, klarar studierna, och hittar ett jobb...vilket inte alls är självklart med alla dessa flumutbildningar.

Folk blir inte självständiga lika tidigt idag. Och när man väl blir det så är kvinnor och män så pass gamla att det är svårt att hitta någon som matchar alla de krav man nu har.
Citera
2020-08-20, 05:55
Medlem
Ensamma män o kvinnor beror till stor del på hur samhället är utformat i Sverige. Familjen står tillbaka till fördel för individen, kvinnor skall se ut som män, dagis och att vara i systemet är viktigast, staten tar hand om dig, män spelar TV spel löjligt, tatueringar på folk är underklass osv...
Citera
2020-08-20, 06:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ensamma män o kvinnor beror till stor del på hur samhället är utformat i Sverige. Familjen står tillbaka till fördel för individen, kvinnor skall se ut som män, dagis och att vara i systemet är viktigast, staten tar hand om dig, män spelar TV spel löjligt, tatueringar på folk är underklass osv...

Kvinnor ska inte se ut som män, den förväntas bara inte se ut som späkade Barbiedockor.
Citera
2020-08-20, 06:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ingen överger sina barn som mammor...
De tar gärna ut hatet mot sina män mot dem också.
Speciellt pojkar.

Knappast troligt. Skulle säga tvärtom, erfarenheten är att de kvinnor som har söner pratar betydligt varmare om män och pojkar än de som inte har det.
Citera
2020-08-20, 06:09
Medlem
Citat:
Kvinnor ska inte se ut som män, den förväntas bara inte se ut som späkade Barbiedockor.
Hur kommer det då att man ser svenska kvinnor totalt otränade, osminkade, rör sig minsta sagt icke elegant, tatueringar överallt,...har inte med Barbie att göra men jmf med hur många utländska kvinnor är eleganta, välklädda, otroligt snygga... jag pratar om smarta o seriösa kvinnor med stil och elegans...
Citera
2020-08-20, 06:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Hur kommer det då att man ser svenska kvinnor totalt otränade, osminkade, rör sig minsta sagt icke elegant, tatueringar överallt,...har inte med Barbie att göra men jmf med hur många utländska kvinnor är eleganta, välklädda, otroligt snygga... jag pratar om smarta o seriösa kvinnor med stil och elegans...

Ursäkta men var ser du dessa utländska kvinnor med elegans? Givetvis finns de, men måååååånga i förorten går omkring i joggingbrallor och liknande.

Sen förstår jag inte vad ditt problem är? Om inte kvinnor vill sminka sig eller "röra sig elegant", låt så vara. Är väl var och ens ensak!
Citera
2020-08-20, 06:14
Medlem
Stil, elegans, vett o etikett, bildning o utbildning...om svenska kvinnor kunde fundera på vad jag menar skulle det framförallt underlätta deras eget liv. Tycker egentligen synd om dagens kvinnor som är fullständigt hjärntvättade av det svenska systemet o dess normer.
Citera
2020-08-20, 06:16
Medlem
Citat:
Ursäkta men var ser du dessa utländska kvinnor med elegans? Givetvis finns de, men måååååånga i förorten går omkring i joggingbrallor och liknande.

Sen förstår jag inte vad ditt problem är? Om inte kvinnor vill sminka sig eller "röra sig elegant", låt så vara. Är väl var och ens ensak!
Du ser dessa kvinnor absolut inte i någon förort självklart. Du måste bege dig till mer elaganta ställen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in