2021-02-13, 14:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag ser faktiskt inte hypergami/hypogami som något fult. Det är vad det är, helt enkelt. Folk gifter sig uppåt eller nedåt. Ok. Vissa kör Volvo, andra kör Saab. Vissa bo i villa, andra i hyresrätt. Det är vad det är.

Parbildar inte gifter sig. Det en femenistisk förvanskning (du vet , könsmaktsperspektivet igen)

Citat:
Vad jag däremot är skeptisk till är de olika hypoteserna kring att kvinnor "tänder" på män med högre socioekonomisk status än kvinnorna själva. Och att alla kvinnor anses göra detta. Jag vill som du vet, gärna se intervjuer av kvinnorna kring detta.

Jo, men det är ju en meningslös aktivitet evulutionsbilogiskt, lite som att Coco den talande gorillen skulle påverka vetenskapen kring gorillors sexuel selektion.

Citat:
Sen ser jag begränsningar för bägge könen om man måste gifta sig uppåt/nedåt beroende på könstillhörighet. Som sagt: ibland finner man ett guldkorn där man kanske inte brukar "leta" guld. Om Både män och kvinnor är fria i detta, skulle de ha större möjligheter att finna en bra partner.

De är fria i det, iafall i den industraliserade västvärlden. Det betyder ju inte att de beter sig annorlunda än andra kvinnor i stort snare tvärtom.. Även om sumobrottare inte höjden av subjektiv skönhet i vår kultur. Så är de ju det i japansk kultur.
Citera
2021-02-13, 14:42
Avstängd
Citat:
Valfrihetsparadoxen drabbar alla människor. Även män. Med individuella skillnader hos bägge könen såklart. Men klart det måste ge viss skillnad att ha kanske 10-15 år på sig att hinna gör olika val och genomföra valen mot att ha kanske 20-30 år på sig att göra olika val och genomföra valen.

Jo. Men då spekulerar du ju fritt utan att pröva din hypotes i två olika kontexter. Testa bägge på kvinna på 50 talet och en kvinna på 00 talet (från samma socioekonomiska grupo) och ta hänsyn till att utfallet ska förklaras , dvs att 00 kvinnan är mycket olyckligare i jämförelse med en man från resp period.

Det är ju en paradox, så idiologiska övningar har inte kunnat förklars den.
Senast redigerad av slö 2021-02-13 kl. 14:48.
Citera
2021-02-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är inte ok enligt Merapi. Hon vill också kontrollera vad kvinnor gör med sina kroppar, precis som männen hon anklagar för att göra samma sak.
Fel, jag skiter i vad du väljer att göra med din kropp, vill du sälja sex, eller ha sex med 20 män per dag så go ahead!
Det jag vill ha lagar mot är vad människor ska ges för rättigheter mot andras kroppar. Dvs nä du får inte tvinga, manipulera utnyttja andra för att få sex, eller köpa andra för sex .

Enorm skillnad där, men vissa verkar ju ha enorma problem förstå.
Citera
2021-02-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jo. Men då spekulerar du ju fritt utan att pröva din hypotes i två olika kontexter. Testa bägge på kvinna på 50 talet och en kvinna på 00 talet (från samma socioekonomiska grupo) och ta hänsyn till att utfallet ska förklaras , dvs att 00 kvinnan är mycket olyckligare i jämförelse med en man från resp period.

Det är ju en paradox, så idiologiska övningar har inte kunnat förklars den.

På 50-talet hade folk inte lika många val. Vi lever i en väldigt speciell tid nu. Med snabb teknologisk utveckling, många valmöjligheter osv. På 50-talet var det fortsatt vanligt att kvinnor kunde vara hemmafruar.

Jag är övertygad om att folk kommer finna sätt att hantera valfrihetsparadoxen, men det tar tid.
Citera
2021-02-14, 13:05
Avstängd
Citat:
På 50-talet hade folk inte lika många val. Vi lever i en väldigt speciell tid nu. Med snabb teknologisk utveckling, många valmöjligheter osv. På 50-talet var det fortsatt vanligt att kvinnor kunde vara hemmafruar.

så det är kvinnors ökade möjlighter till val som gör dem olyckliga?

Så då är det din idologiska övertygelse att det är bra och att kvinnor gått kan må sämre eftersom det "låter" bra.

Citat:
Jag är övertygad om att folk kommer finna sätt att hantera valfrihetsparadoxen, men det tar tid.

trist för alla kvinnor som mår dåligt tycker jag, och ungefär lika "obra" som att döda bebisar för att det är ju det bästa för dem.....
Senast redigerad av slö 2021-02-14 kl. 14:00.
Citera
2021-02-15, 13:46
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fel, jag skiter i vad du väljer att göra med din kropp, vill du sälja sex, eller ha sex med 20 män per dag så go ahead!
Det jag vill ha lagar mot är vad människor ska ges för rättigheter mot andras kroppar. Dvs nä du får inte tvinga, manipulera utnyttja andra för att få sex, eller köpa andra för sex .

Det säger du bara för att du antar att han är man.
Hade du antagit att han var kvinna, hade du gett dig på alla som ville köpa tjänsterna, utan att se ditt hyckleri alls.

Ingen ges rättigheter till någon annans kropp. Man hyr ut den för rekreation i en akt som båda tycker om.

Vad du tycker att andra ska få göra med sina kroppar är ditt problem. Du har ingen rätt att bestämma över deras huvuden.
Citera
2021-02-15, 13:59
Medlem
Apropå den sjuka sexköpslagen i ett egalitärt jämställt samhälle där kvinnor redan idag gått om män vad gäller samhällelig status: om kvinnor inte är förmögna att själva avgöra vad dem ska göra med sina kroppar och varför, utan behöver pappa Statens hjälp att göra livsval, bör kvinnor omedelbart förbjudas rösträtt och maktpositioner. Så enkelt är det. Jämlikhet innebär lika mycket ansvar, inte bara lika rättigheter. Det får vara slutgråtet från Sveas sessor någon gång. Gå och raka fittorna!
Citera
2021-02-15, 14:29
Avslutad
Citat:

Ok. Om två knullar och gör en film och en betalar för ena partens insats så är det ok?
Citera
2021-02-15, 15:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Nej det är inte alls bara att go ahead ditt dumhuvud. Det är inte fritt fram att sälja sex om du samtidigt gör det olagligt att köpa. Det måste väl till och med du begripa. Du klarar verkligen inte av att se hur köpförbudet begränsar den som vill sälja sex? Inte bara begränsar du deras inkomstmöjligheter utan även, och kanske framförallt deras säkerhet och trygghet. Hade du skitit i om någon vill sälja sex hade du också skitit i om någon vill köpa tjänsten. Försök inte.

Som det fascistiska och totalitära kontrolltörstande as du är så vill du införa lagar över de inblandades huvuden enbart för att tillfredsställa dina egna känslor och ditt eget kontrollbehov. Tror du sexsäljare vill att det ska vara olagligt att köpa deras tjänster? Är du dum i huvudet?

Och "manipulera" . Du inser att varje man som någonsin haft sex med en kvinna på något sätt har manipulerat henne till det? Jag antar att du vill ha lagar mot "game/pickup" också? Förbud för män att försöka förföra (dvs manipulera) kvinnor? Var i HELVETE drar du den gränsen?

Eller ska du förbjuda kvinnor från att använda smink och högklackade skor också eftersom de är verktyg som används för att manipulera män? Eller ska det bara vara förbjudet för män att manipulera kvinnor, medan män som blir manipulerade av kvinnor får skylla sig själva?

Den enda som har enorma problem att förstå skillnader här är du. Kan du inte skilja på tvång och sexköp är du en idiot. Det är ett extremt förminskande och omyndigförklarande av sexsäljande kvinnor, och ett stort hån mot alla som blivit utsatta för tvång och våldtäkt.

Du är en vidrig hycklare och du begriper ingenting om människor, män, kvinnor och deras natur.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-15 kl. 15:44.
Citera
2021-02-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så det är kvinnors ökade möjlighter till val som gör dem olyckliga?

Så då är det din idologiska övertygelse att det är bra och att kvinnor gått kan må sämre eftersom det "låter" bra.

trist för alla kvinnor som mår dåligt tycker jag, och ungefär lika "obra" som att döda bebisar för att det är ju det bästa för dem.....

Min hypotes är att det är stressande att göra goda val för framtiden om man har begränsat med tid att göra dessa val på. Och denna stress mår många säkert inte väl av.
Citera
2021-02-16, 10:04
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det är inte alls bara att go ahead ditt dumhuvud. Det är inte fritt fram att sälja sex om du samtidigt gör det olagligt att köpa. Det måste väl till och med du begripa. Du klarar verkligen inte av att se hur köpförbudet begränsar den som vill sälja sex? Inte bara begränsar du deras inkomstmöjligheter utan även, och kanske framförallt deras säkerhet och trygghet. Hade du skitit i om någon vill sälja sex hade du också skitit i om någon vill köpa tjänsten. Försök inte.

Som det fascistiska och totalitära kontrolltörstande as du är så vill du införa lagar över de inblandades huvuden enbart för att tillfredsställa dina egna känslor och ditt eget kontrollbehov. Tror du sexsäljare vill att det ska vara olagligt att köpa deras tjänster? Är du dum i huvudet?

Och "manipulera" . Du inser att varje man som någonsin haft sex med en kvinna på något sätt har manipulerat henne till det? Jag antar att du vill ha lagar mot "game/pickup" också? Förbud för män att försöka förföra (dvs manipulera) kvinnor? Var i HELVETE drar du den gränsen?

Eller ska du förbjuda kvinnor från att använda smink och högklackade skor också eftersom de är verktyg som används för att manipulera män? Eller ska det bara vara förbjudet för män att manipulera kvinnor, medan män som blir manipulerade av kvinnor får skylla sig själva?

Den enda som har enorma problem att förstå skillnader här är du. Kan du inte skilja på tvång och sexköp är du en idiot. Det är ett extremt förminskande och omyndigförklarande av sexsäljande kvinnor, och ett stort hån mot alla som blivit utsatta för tvång och våldtäkt.

Du är en vidrig hycklare och du begriper ingenting om människor, män, kvinnor och deras natur.
Det är ett av de bästa exemplen på kognitiv dissonans feministiska beslutsfattare gjort. Fullkomligt ologiskt, men de vägrar se det själva.

DET borde räcka för avgång.
Att de inte är i kontakt med verkligheten.
Citera
2021-02-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är ett av de bästa exemplen på kognitiv dissonans feministiska beslutsfattare gjort. Fullkomligt ologiskt, men de vägrar se det själva.

DET borde räcka för avgång.
Att de inte är i kontakt med verkligheten.

Det beror på hur man ser på saken. Om man ser sexköp som att skada andra människor och att sälja sex som ett självskadebeteende (många gånger är att sälja sex ett självskadebeteende eller ett nödvändigt ont för att få till det med ekonomin). Så är det fullt logiskt. Så ser alla våra lagar ut:

- Olagligt att skada andra.
- Inte olagligt att skada sig själv.

Sexsäljarna ser förmodligen inte det som att de skadar de prostituerade. Och naturligtvis finns det undantag, där en person som säljer sex tycker att det är ett bra sätt att tjäna pengar på och mår bra av det hela. Och naturligtvis kan sexköpare säkert tro att de prostituerade vill ha sex med köparna, de prostituerade kan ju inte tjura sig igenom sexköpet precis... Men många gånger är de prostituerade personer som varit utsatta för sexuella övergrepp som barn och som aldrig hade sålt sex om de sluppit dessa upplevelser. Det blir en förlängning av övergreppen de utsatts för i sin barndom, där de kan känna att de har "kontroll" eftersom de "tar betalt" för övergreppen. mot denna bakgrund så är det ju så: sexköparna skadar de prostituerade (vilket de antingen känner till, men väljer att blunda för alternativt inte alls känner till) och de prostituerade självskadar. Och vad skrev jag förut, jo att det är:

- Olagligt att skada andra.
- Inte olagligt att skada sig själv.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-02-16 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in