2020-08-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och hur ska en oskuld lyckas bli av med oskulden om ingen vill ha honom för att han är oskuld?

Ett jävla moment 22 det där.

Precis och han får inte köpa en sexuell tjänst av en kvinna som frivilligt säljer heller.
Citera
2020-08-26, 21:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Killar kan inte bli gravida...
Givetvis.

Hänger inte rättigheter ihop med skyldigheter? Tex förlorar en grov brottsling rätten att röra sig fritt.

Har tjejer samma skyldigheter som killar, och vad innebär det i så fall i praktiken?
Citera
2020-08-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Frasen "allas lika värde" har sin grund i Bibeln, fast har omformulerats. Jag har lärt mina barn den korrekta meningen.

... Men nu gällde saken att min son fick höra i skolan att tjejer är lika mycket värda som killar. Du kanske kan förklara vad detta innebär?
Alla är lika mycket värda betyder: det är inte sant att vissa är värda mer än andra.
Citera
2020-08-26, 22:12
Medlem
Citat:
Det är klart att det förekom, men långt ifrån i samma utsträckning som idag.
Tvärtom, prostitution var långt mer förekommande förr.
Citera
2020-08-26, 22:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Frasen "allas lika värde" har sin grund i Bibeln, fast har omformulerats. Jag har lärt mina barn den korrekta meningen.

... Men nu gällde saken att min son fick höra i skolan att tjejer är lika mycket värda som killar. Du kanske kan förklara vad detta innebär?

Frasen "allas lika värde" är en floskel enligt mig. Aldrig i hela människans historia har alla haft samma värde. Tex i nyhetssammanhang går det 10 svarta afrikaner på en vit amerikan. Vi äter grisar som ligger på en 3 årings nivå, men vi äter inte hundar. Vi människor delar in och rangordnar allt. Vår möjlighet att byta mobiltelefon 2 ggr per år väger tyngre än inbördeskriget i Kongo och kongolesernas omänskliga lidande. Bara exempel.

I din sons klass däremot är tjejerna lika mycket värda som killarna. De är barn, de skyddas alla av barnkonventionen, med mera. De är, antar jag, någorlunda jämbördiga och jämlika. Liknande bakgrunder osv.
Citera
2020-08-26, 22:19
Medlem
Citat:

”Allas lika värde” begreppets innebörd kommer från div. deklarationer över mänskliga rättigheter ex den amerikanska independence.....

Knappast från bibeln.
Den ” korrekta” innebörden är således som den står i dag i ex FNs deklaration över de mänskliga rättigheterna och inte vad du tycker.
Citera
2020-08-26, 22:24
Medlem
Citat:
Problemet är att kvinnor premierar dessa män annars skulle de försvunnit pga naturlig urval.
Nej kvinnor ”premierar” inte våldsamna män.
Och sluta för helvete försöka lägga skulden för någons våldsanvändning på offren.
Citera
2020-08-26, 22:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
1. Vad spelar det för roll? Vi vet alla att hon hyser dessa åsikter om män generellt också. Och frågan är varför sexism skulle vara mer "fint" här än någon annanstans.

2. Att 100% av idioterna höll med är inte direkt något att skryta med.

3. Det handlar inte om bara om under 18. 20-åringar, dvs vuxna kvinnor är inte heller ok att röra enligt "M".

4. Precis, det är inte okej att röra. Med andra ord, det är inte ok för män över en viss ålder att ha sex med unga kvinnor, enligt "M". Alla män, oavsett ålder, vill ha sex med unga kvinnor. Föraktar man män som har sex med unga kvinnor så föraktar man mäns sexualitet. Detta har jag förklarat många gånger nu. Men du förstår inte va?

Suck. Hur kan man ens ha så många fel i ett såpass kort inlägg...

Btw, det handlade inte alls bara om män på forumet. Läs hela inlägget jag citerade från. Ännu ett fel från din sida alltså.

1. Stämmer inte.

Sexism är inte mer fint här än någon annanstans. Men lika mycket som "antifeministerna" får uttala sig nedsättande om kvinnor och gör det också, lika mycket får man uttala sig nedsättande om män.

2. De som höll med är inga idioter, tvärtom.

3. Du klarar verkligen inte av att någon ifrågasätter sexköpande män och prostitution.

4. I denna diskussionen handlade det om tonåringar.

Du har så pass många fel för att du misstolkar något så fruktansvärt mycket och ofta.
Citera
2020-08-26, 22:28
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Och hur ska en oskuld lyckas bli av med oskulden om ingen vill ha honom för att han är oskuld?

Ett jävla moment 22 det där.

Vi har alla varit oskulder.

Och hade jag fallit för någon som råkade vara oskuld så hade jag såklart legat med honom ändå, herregud it's no big deal.
Citera
2020-08-26, 22:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tvärtom, prostitution var långt mer förekommande förr.
Så var det det där med läsförståelse...
Citera
2020-08-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej kvinnor ”premierar” inte våldsamna män.
Och sluta för helvete försöka lägga skulden för någons våldsanvändning på offren.

Många kvinnor tycker om farliga män, tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vi har alla varit oskulder.

Och hade jag fallit för någon som råkade vara oskuld så hade jag såklart legat med honom ändå, herregud it's no big deal.

Varför skrev du att du inte kunde tänka dig en oskuld?
Citera
2020-08-26, 22:39
Medlem
Citat:
Många kvinnor tycker om farliga män, tyvärr.

Varför skrev du att du inte kunde tänka dig en oskuld?

Inte speciellt många, och verkligen inte så många att det på något vis går generalisera så som du gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in