2020-05-25, 19:33
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Ja och vi ska inte heller lita på våra satans lögnare till ögon, förstår jag dig rätt då?

Du har rätt i det du implicerar. Men du måste tänka på vad du kämpar mot. Decennier av kvällspress där dom dikterar hur vi tänker och vilka nyheter vi eventuellt nås av.

Sen kommer alternativmedia, med en massa objektiva saker som hade blockats från oss likt gamla sovjet. Men även en massa påhittat skit - bara för att dom kan - vilket på inget sätt hjälpte deras färd. Så nu har vi massor med media, där ingen vet vad som är sant eller inte.

Så vad gör vi? Jag förstår att det gör ont, men vi måste tänka själva! Saker DN skriver är inte med säkerhet sant. Givet Wolodarski, skulle jag nog våga hävda nåt annat. Det är vänster .. men inte sant. Men saker alternativmedia skriver är inte heller sant - ibland, oftast, etc.

Så du måste tänka själv. Sätt igång.
Citera
2020-05-29, 14:21
Medlem
Rätt otrevligt ställe det där att besöka. Jag sätter inte min fot där igen förrän personalen är utbytt. Nu grinar han i media också för att rädda sitt skinn eftersom han blev avstängd. Ser hellre att dom stänger än att ägaren ska tro på snyfthistorian och ha kvar dom.
Citera
2020-05-29, 16:10
Medlem
Desiree-A-Scheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfikensBrud
Rätt otrevligt ställe det där att besöka. Jag sätter inte min fot där igen förrän personalen är utbytt. Nu grinar han i media också för att rädda sitt skinn eftersom han blev avstängd. Ser hellre att dom stänger än att ägaren ska tro på snyfthistorian och ha kvar dom.

Vilken media? Har du nån länk?
Citera
2020-05-29, 16:19
Medlem
timeistheseasons avatar
Hur kan en trådstart med en video där någon blir knuffad på donken få 22 sidor? Nu bidrar jag ioförsig men en ärlig fråga.
Citera
2020-06-06, 13:29
Medlem
Svartapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNyfikensBrud

Kan inget mindre än att hålla med ovanstående, Att personalen på McDonald på Nobelplan i Karlstad är under all kritik.

Det är inte första gången personalen är gör utfall och är aggressiva. Och alla gånger detta hänt är det anställda med utländskbakgrund.

Att all trash hamnar där är väldigt konstigt, då ägaren av just den restaurangen äger ju samtliga i Karlstad + någon mer.

Han verkar ha låga krav på att få en anställning där, mycket är det väl kompis å familj som glider in och folk lovordar dom osv.

Man behöver inte ha gjort något mot personalen utan dom blir aggressiva och utåtagerande, Detta är fan löjligt hur denna restaurangen går runt med just denna personalen som jobbar där. Man får oftast fel beställning där, och påtalar man detta att något saknas eller är fel, ja då blir det liv i luckan kan ja säga dig och dom blir sura å irriterade på kunden som inte gjort något fel utan bara vill ha det dom betalar för.

Men Patrik Hjelte som ägaren heter kan ju ta tag i sin personal å rensa den å sluta ta in folk med utländsk härkomst då många av dom som jobbar på McDonalds där är helt å hållet tappade å krigsskadade.
Citera
2020-07-20, 15:36
Medlem
diseuses avatar
Någon som vet något mer? Jobbar personerna kvar? Åtal? Målnummer? Dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in