Citat:
Ursprungligen postat av
Gahot-Ola
Objektivitet hade väl snarare funnits när man inte var införstådd med inblandades etniciteter. Faktumet att du måste lägga det i färgschematiska fack talar emot att du har mycket mer att skylla på än just etnicitet. Fattigt,fegt och enkelt sätt att styra debatten. Det känns föga troligt att du den dagen Sverige bestod av lingon, blondt hår och knäckebröd inte skulle hitta någon annan att beskylla för alla problem. "Dom jävla lingonplockarna letar bär i skogen så jag måste ha under tre promille innan jag skjuter mot dolt mål. Jävla lingonplockare!" "Knäckebröderna försöker förbjuda mitt rostbröd!!"
Min syn på den här incidenten styrs av det vi ser på videoklippet där vi ser två arbetare på Mcdonalds knuffa en 16-årig pojke mot halsen ett par gånger och skrika att man ska knulla hans mamma osv.
Jag menar, aldrig att jag i mitt i yrkesliv skulle uttryckt mig som de här Mcdonalds-arbetarna eller vara så pass våldsam och hade jag haft en anställd som gjort så skulle jag avskeda dem direkt då det är synnerligen oprofessionellt.
Det är bara sunt förnuft, så där uppträder man ju naturligtvis inte på sitt jobb. Där borde historien vara slut men här börjar du istället blanda in SD och NMR som inte har någonting med händelsen att göra, andra här menar på att det var helt rätt att agera så sjukt oprofessionellt och slåss därför att risken finns att den där 16-åringen provocerade, vilket det heller inte finns några bevis för.
Sen kommer du med någon sjuk sorts kavalkad av halmdockor om blont hår, lingonsylt och knäckebröd eftersom du blivit så pass indoktrinerad i ditt svenskhat. Vad är ens poängen?