2020-05-19, 16:00
Medlem
Från recension av denna Donken: ”Det blir bara sämre och sämre. Är det personalbyte så ofta att kvalitén dyker eller?”

Kanske nu dags för lite mera personalomsättning?
Citera
2020-05-19, 16:12
Medlem
Är de någon med FB eller Insta som kan kolla om McDonalds kommenterat detta? Man skulle ju önska någon slags reaktion även om detta säkerligen är franchise så vill man inte att sitt varumärke ska associeras med våld och hot
Citera
2020-05-19, 16:24
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimus5
Den donken har haft stora problem med "raggare" m.m under många år. som bråkat och stökat. Shell som ligger bredvid har fått ändra sina tider då de blivit hotade av "volvoraggare" och annat patrask.

Verkar vara störande fjortisar som förmodligen förtjänar att bli uppläxade.

Här är mer om dessa incidenter:

https://www.nwt.se/2020/04/07/helgst...-ar-katastrof/

Stor eloge till personalen!

De får väl ta in en ordningsvakt om det nu är problem ? Det får ju andra restauranger göra
Citera
2020-05-19, 16:34
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
De får väl ta in en ordningsvakt om det nu är problem ? Det får ju andra restauranger göra

En ordningsvakt? Du menar ytterligare en kaos-blatte?
Otroligt vanligt man ser s.k ordningsvakter som hänger med alla kaosare och pratar walla, walla bruuchan språket.
Citera
2020-05-19, 16:57
Awaiting Email Confirmation
Om man bytte rollerna här och hade två etniska svenskar som slogs på arbetstid mot en 16-årig invandrare och kallade kunden för "hora" och sa att man skulle knulla kundens mamma, så skulle faktiskt absoluta merparten som nu står på 16-åringens sida även ha tyckt att det var fullständigt oprofessionellt agerat från svenskarna även om man nog hade misstänkt 16-åriga invandraren för att vara någon stöddig förortsbabbe.

Men i vänstermänniskors verklighet finns ingen sådant försökt till objektivitet. Det här är statusbesatta, lögnaktiga och IQ-befriade rasister som hyser ett hat mot vita och vi ser i tråden hur argaangelica, optimus5 m.fl. tycker det är helt i sin ordning att slåss och använda ord som "hora", "knulla din mamma" osv. på arbetstid just därför att här var offret en vit svensk pojke och det passar inte in narrativet om hur araber alltid är offer för den stygge svenske mannen.

Känner du någon sådan hycklare som argaangelica, så radera rasisten ur ditt liv.
Senast redigerad av JohnGottiSr 2020-05-19 kl. 17:00.
Citera
2020-05-19, 17:00
Medlem
Ser mer ut som att personalen försöker avlägsna en bråkstake från sitt jobb.

Nån enstaka knuff..
Theodor borde inte vart så kaxig framför sina tjejpolare så han börja säga rasistiska saker som triggade killen som jobbade.

Han trodde väl aldrig att en i personalen skulle agera som han gjorde.
Väl gjort av personalen, man ser allt för ofta mcdonaldspersonal som blir nedvärderade av alkoholpåverkade idioter. Tyvärr främst unga tjejer som får ta emot skiten då menar jag sliskiga män som ska flörta och ha sig.

Vi bör ju istället uppskatta dom för att de faktiskt jobbar där och gör att både Theo och hans vänner kan äta där. Men Theo skulle spela allan ballan och sedan gråta med en anmälan då han var den som blev hånad framför sina tjejpolare.
Citera
2020-05-19, 17:09
Citat:
Ursprungligen postat av Cocolele
Ser mer ut som att personalen försöker avlägsna en bråkstake från sitt jobb.

Nån enstaka knuff..
Theodor borde inte vart så kaxig framför sina tjejpolare så han börja säga rasistiska saker som triggade killen som jobbade.

Han trodde väl aldrig att en i personalen skulle agera som han gjorde.
Väl gjort av personalen, man ser allt för ofta mcdonaldspersonal som blir nedvärderade av alkoholpåverkade idioter. Tyvärr främst unga tjejer som får ta emot skiten då menar jag sliskiga män som ska flörta och ha sig.

Vi bör ju istället uppskatta dom för att de faktiskt jobbar där och gör att både Theo och hans vänner kan äta där. Men Theo skulle spela allan ballan och sedan gråta med en anmälan då han var den som blev hånad framför sina tjejpolare.

Ingenstans här finns några bevis för att den här Theodor ska ha uttryckt sig rasistiskt och ändå tar du automatiskt våldsamma killars parti som uttrycker sig extremt oprofessionellt om att man ska knulla en kunds mamma och så vidare.

Anledningen till varför du gör det är ju just därför att det faktiskt är du som är rasist. Det här narrativet passar inte in i din världsbild om araber som oskyldiga försvarslösa offer mot den vite mannen, så du lyckas käppvända på vad vi faktiskt ser här och få de våldsamma killarna som ropar okvädningsord till att bli offrena och den fjuniga 16-årigen till förövare.

En klassisk rasistisk hycklare är den enda du är. Ett avskyvärt svin.
Citera
2020-05-19, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Om man bytte rollerna här och hade två etniska svenskar som slogs på arbetstid mot en 16-årig invandrare och kallade kunden för "hora" och sa att man skulle knulla kundens mamma, så skulle faktiskt absoluta merparten som nu står på 16-åringens sida även ha tyckt att det var fullständigt oprofessionellt agerat från svenskarna även om man nog hade misstänkt 16-åriga invandraren för att vara någon stöddig förortsbabbe.

Men i vänstermänniskors verklighet finns ingen sådant försökt till objektivitet. Det här är statusbesatta, lögnaktiga och IQ-befriade rasister som hyser ett hat mot vita och vi ser i tråden hur argaangelica m.fl. tycker det är helt i sin ordning att slåss och använda ord som "hora", "knulla din mamma" osv. på arbetstid just därför att här var offret en vit svensk pojke och det passar inte in narrativet om hur araber alltid är offer för den stygge svenske mannen.

Känner du någon sådan hycklare som argaangelica, så radera rasisten ur ditt liv.

Objektivitet hade väl snarare funnits när man inte var införstådd med inblandades etniciteter. Faktumet att du måste lägga det i färgschematiska fack talar emot att du har mycket mer att skylla på än just etnicitet. Fattigt,fegt och enkelt sätt att styra debatten. Det känns föga troligt att du den dagen Sverige bestod av lingon, blondt hår och knäckebröd inte skulle hitta någon annan att beskylla för alla problem. "Dom jävla lingonplockarna letar bär i skogen så jag måste ha under tre promille innan jag skjuter mot dolt mål. Jävla lingonplockare!" "Knäckebröderna försöker förbjuda mitt rostbröd!!"
Citera
2020-05-19, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Sen när blev en liten knuff misshandel?
När juridiken klev in i bilden. Det är inte tillåtet att gå runt och knuffas hursomhelst.
Citera
2020-05-19, 17:11
Medlem
Hänger man överhuvudtaget på samnytt, så vet man ju att man är en sorglig individ, det här var förövrigt inget farligt alls...
Citera
2020-05-19, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av Gahot-Ola
Objektivitet hade väl snarare funnits när man inte var införstådd med inblandades etniciteter. Faktumet att du måste lägga det i färgschematiska fack talar emot att du har mycket mer att skylla på än just etnicitet. Fattigt,fegt och enkelt sätt att styra debatten. Det känns föga troligt att du den dagen Sverige bestod av lingon, blondt hår och knäckebröd inte skulle hitta någon annan att beskylla för alla problem. "Dom jävla lingonplockarna letar bär i skogen så jag måste ha under tre promille innan jag skjuter mot dolt mål. Jävla lingonplockare!" "Knäckebröderna försöker förbjuda mitt rostbröd!!"

Min syn på den här incidenten styrs av det vi ser på videoklippet där vi ser två arbetare på Mcdonalds knuffa en 16-årig pojke mot halsen ett par gånger och skrika att man ska knulla hans mamma osv.
Jag menar, aldrig att jag i mitt i yrkesliv skulle uttryckt mig som de här Mcdonalds-arbetarna eller vara så pass våldsam och hade jag haft en anställd som gjort så skulle jag avskeda dem direkt då det är synnerligen oprofessionellt.

Det är bara sunt förnuft, så där uppträder man ju naturligtvis inte på sitt jobb. Där borde historien vara slut men här börjar du istället blanda in SD och NMR som inte har någonting med händelsen att göra, andra här menar på att det var helt rätt att agera så sjukt oprofessionellt och slåss därför att risken finns att den där 16-åringen provocerade, vilket det heller inte finns några bevis för.
Sen kommer du med någon sjuk sorts kavalkad av halmdockor om blont hår, lingonsylt och knäckebröd eftersom du blivit så pass indoktrinerad i ditt svenskhat. Vad är ens poängen?
Senast redigerad av JohnGottiSr 2020-05-19 kl. 17:40.
Citera
2020-05-19, 17:38
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
När juridiken klev in i bilden. Det är inte tillåtet att gå runt och knuffas hursomhelst.

Det är för övrigt en rejäl knuff mot halsen mot en fjunig tonårskille medan de ser ut att vara i 20-års åldern, vilket ju är något annat än någon liten stöt mot armen.

Oavsett vad så är det ju helt sinnesjukt oprofessionellt att bete sig så när man befinner sig där i egenskap av arbetare som ska representera företaget. Det är ju bara att fråga sig själv ifall man skulle vilja ha någon anställd som började knuffa kunder mot halsen och skrika att man ska knulla deras morsa mitt bland folk?

Ja, då lär man nog snart inte ha särskilt många kunder kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in