2006-04-01, 15:06
Medlem
Amoss avatar
Om en tjej har en ring på vänster ringfinger, är det då garanterat en förlovnings/vigselring?
Citera
2006-04-01, 15:22
Medlem
CamillaDYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amos
Om en tjej har en ring på vänster ringfinger, är det då garanterat en förlovnings/vigselring?

Nej.
Citera
2006-04-01, 15:37
Medlem
MissPs avatar
Jag brukar ha en ring på vänster ringfinger, men jag är varken förlovad eller gift. Jag har den där av praktiska skäl.
Citera
2006-04-01, 16:28
Medlem
Amoss avatar
Det låter bra, en tjej jag är intresserad av har nämligen det.
Men jag misstänker ändå tyvärr att det är en förlovnings/vigselring.
Jag hittade ingen likadan när jag sökte lite på internet, men layouten är lite som http://www.miamiweddingfavors.com/Im...-14k-large.gif även om hennes är klart enklare och i guld.

Och ja, jag vet att jag skulle kunna fråga henne. Men nu frågar jag er istället.
Citera
2006-04-01, 22:19
Medlem
Svinpälss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amos
Det låter bra, en tjej jag är intresserad av har nämligen det.
Men jag misstänker ändå tyvärr att det är en förlovnings/vigselring.
Jag hittade ingen likadan när jag sökte lite på internet, men layouten är lite som http://www.miamiweddingfavors.com/Im...-14k-large.gif även om hennes är klart enklare och i guld.

Och ja, jag vet att jag skulle kunna fråga henne. Men nu frågar jag er istället.
Är det bara jag eller är det relativt ovanligt att förlovningsringar har ädelstenar på det där viset? Brukar inte mannens och kvinnans ring vara ganska lika?
Citera
2006-04-01, 22:23
Medlem
Spökets avatar
Lite skön stalker-känlsa över dina inlägg. Att sitta på internet och söka efter ringar som liknar hennes....

Varför inte bara fråga?
Citera
2006-04-01, 22:26
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpäls
Är det bara jag eller är det relativt ovanligt att förlovningsringar har ädelstenar på det där viset? Brukar inte mannens och kvinnans ring vara ganska lika?

Gäller inte det vid vigsel? Har man väl kommit så långt som giftermål behövs det inte längre några glimrande stenar
Citera
2006-04-02, 11:57
Medlem
Amoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spöket
Lite skön stalker-känlsa över dina inlägg. Att sitta på internet och söka efter ringar som liknar hennes....

Varför inte bara fråga?

Tack, jag gör mitt bästa.
Jag kommer inte att träffa henne på nån vecka, därför är det svårt att fråga henne just nu iaf.
Citera
2006-04-02, 16:40
Medlem
Sereenas avatar
Förlovningsringar brukar oftast vara släta, medans vigselringar ofta har sten (är dock ganska vanligt att ha båda ringarna på sig)
Citera
2006-04-03, 09:41
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Förlovningsringar brukar oftast vara släta, medans vigselringar ofta har sten (är dock ganska vanligt att ha båda ringarna på sig)

Det är tvärtom. Förlovningsringen brukar vara flådig värre. Vilket antagligen hänger kvar sen man var tvungen att impa på den tilltänkta bruden med familj och visa att man hade gott om pengar. När hon väl gift sig så behövdes det inte

(Ser du t ex kändisar som förlovar sig så hör du ofta mycket om deras ringar då men sällan eller aldrig något om vigselringen).
Citera
2006-04-03, 09:57
Medlem
Beldarans avatar
I usa är det vanligare med en förlovningsring med sten (sk alliansring). Vid vigsel växlas oftast en enklare. Här i Sverige är det tvärtom.

Att kändisar vill bräcka det vanliga folket och försöka impa på allt och alla är ju ingen hemlighet.

Det blir ju också vanligare med en massa variationer. Ingen har ring, bara en har ring, enkla, dyra, silver, platina, stål. Ja, nu kan vad som helst vara en vigsel/förlovningsring.

Och nej, man måste inte ha en ring bara för att man är gift. Det beror på hur du gifter dig, borgligt eller kyrkligt.

När jag ser någon gå omkring med en ring på vänster ringfinger så antar jag att personen är antingen gift eller förlovad. Det är ju det traditionella och den/dom bärs ju faktiskt för att visa att man är upptagen.
Citera
2006-04-04, 18:14
Medlem
Sara25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
När jag ser någon gå omkring med en ring på vänster ringfinger så antar jag att personen är antingen gift eller förlovad. Det är ju det traditionella och den/dom bärs ju faktiskt för att visa att man är upptagen.

Precis, ser jag en ring på vänster ringfinger känner jag mig 100% säker på att människan är förlovad/gift. Trots detta har jag själv ring där, och jag är visserligen upptagen, men inte förlovad. Har dock en mycket enkel ring på det fingret, medan mina övriga ringar lätt skulle kunna fungera som förlovningsringar pga deras utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in