2020-05-30, 17:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det "roliga" med dig är att du sitter och slänger dig med ord som "känsloporr" när du själv styrs av principer.

Vi andra har diskuterat fram och tillbaka om problematiken/konsekvenserna med en avkriminaliserad marknad bland mycket annat.

Och det enda du kommer med är principer.

Du skiter ju fullständigt i allt annat bara du får köpa fitta. Nu kanske du förstår varför samhället i övrigt inte kan lyssna på sexköpande män när beslut om detta ska tas. Vilka beslut som nu än måste tas. "Ni" är de sista vi ska lyssna på.

Det jag argumenterar för är både principer och evidensbaserad politik och lagstiftning på området. Principer gällande relationen mellan stat och individ är fundamentala i en demokrati. Gällande prostitutionspolitiken har staten gått in och kränkt de mänskliga fri- och rättigheterna.
Citera
2020-05-30, 17:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Klart att samtyckande vuxna ska få ha sex!!

Ja, och betalning för en tjänst är ett belägg för att det finns ett samtycke. Det är att ingå ett avtal, precis som i vilken affärsverksamhet som helst. När min massör tagit emot betalning för min massage, så har hon samtyckt till att ge mig en timmes massage. Samma sak med sexuella tjänster.
Citera
2020-05-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det jag argumenterar för är både principer och evidensbaserad politik och lagstiftning på området. Principer gällande relationen mellan stat och individ är fundamentala i en demokrati. Gällande prostitutionspolitiken har staten gått in och kränkt de mänskliga fri- och rättigheterna.
Nej, det är ingen mänsklig rättighet att få lov köpa sex, eller ha sex med människor som inte är intresserade.
Citera
2020-05-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, och betalning för en tjänst är ett belägg för att det finns ett samtycke. Det är att ingå ett avtal, precis som i vilken affärsverksamhet som helst. När min massör tagit emot betalning för min massage, så har hon samtyckt till att ge mig en timmes massage. Samma sak med sexuella tjänster.
Nej, att betala för något är snarare bevis för att ett genuint samtycke INTE finns, utan det måste betalas för.

Du betalar för din mat, bostad m.m. just för att bönder ex. INTE vill producera mat till dig gratis, eller arbeta utan ersättning.

När du betalar för sex så KÖPER du någons samtycke, dvs det fanns inget ömsesidigt samtycke där från början.
Citera
2020-05-30, 18:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Sex är ett grundläggande behov. Därför kan man utveckla en störd personlighet om man inte får sex.

"får sex" som om det i andra änden finns någon som är skyldig att ge sex. Eller överhuvudtaget finns någon som ska ge sex.
Citera
2020-05-30, 18:21
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Jag tror att du har rätt. Det är ett väldigt hårt drev mot Paolo. Hans liv som han har byggt upp under decennier håller på att raseras totalt pga något som egentligen är ganska trivialt. Otroheten mot tjejen var ju det sviniga i detta, men sexköpet verkar sno rubrikerna. Sverige i ett nötskal.

Paolo har alltid varit ett svin som levde på att vara hårdig och slå ner oskyldiga på stan för att få lite status bland polarna. Att han sedan togs om hand av diverse TV profiler som hjälpte in honom i TV och torkadee av hans "värsting stämpel" är väl inget han skulle klarat utan hjälp från sosseriet och packet på SVT. Att han sedan utnyttjat detta till att driva diverse suspekta företag och myglat med fakturor och skatt är det ingen som, nämner..

Han har alltid varit trash och ny kommer verkligheten ifatt honom och TV folket och feministerna/blattekramarna har tröttnat på honom och hans kriminalitet..
Citera
2020-05-30, 18:56
Medlem
Ett-forumtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, att betala för något är snarare bevis för att ett genuint samtycke INTE finns, utan det måste betalas för.

Du betalar för din mat, bostad m.m. just för att bönder ex. INTE vill producera mat till dig gratis, eller arbeta utan ersättning.

När du betalar för sex så KÖPER du någons samtycke, dvs det fanns inget ömsesidigt samtycke där från början.

Enligt din logik så finns det isåfall ingen människa som jobbar frivilligt, alla gör det för att få ersättning. Bönder är isåfall lika tvingade som sexarbetare.
Citera
2020-05-30, 20:27
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Om en kvinna inte vill ligga innan mannen fixat disken, så finns det alltså inte något samtycke enligt dig.
Citera
2020-05-30, 20:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Enligt din logik så finns det isåfall ingen människa som jobbar frivilligt, alla gör det för att få ersättning. Bönder är isåfall lika tvingade som sexarbetare.

Jag undrar hur många som hade lönearbetat om de inte hade behövt. Jag undrar hur många som hade jobbat heltid om deltidsarbete hade haft samma status och gett samma fördelar/rättigheter som heltidsarbete. Det där med "fri vilja" är intressant.

Men att prostitution inte är som alla andra yrken har vi redan konstaterat. Bara det faktum att "branschen" inte klarat samma reglering och insyn som alla andra branscher säger mycket.
Citera
2020-05-30, 20:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Att stånga pannan blodig är något man får vänja sig i detta forum om man inte vill bli galen.

Jo tack, det är noterat.
Citera
2020-05-30, 21:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Okey, du har rätt. Jag ändrar mig. Sexköpare är patetiska.

https://samnytt.se/oppet-brev-till-annika-strandhall-fran-en-blivande-sexkopare/

Man vill ju bli sedd som tuff och cool när man köper sex, inte som ett handikappat efterblivet mongo.

Mannen i ditt exempel är ett undantag. Genomsnittsköparen är en vanlig familjefar. Som är beredd att ge upp hela sin familj för lite mekaniskt in-ut-sprut utan kärlek. Många prostituerade är så äcklade av hela situationen att de inte ens vill hångla med/kyssa sina "kunder" på munnen till köparnas stora förtret som behöver bekräftelse, om än köpt, för att ens komma med någon de köpt.

För detta vill de ändra hela svenska samhället, för detta är de beredda att öststatsmaffia etablerar sig i samhället, för detta är de beredda att göda gängen än mer, för detta är de beredda att tvingas förklara för sina barn varför de splittrade familjen och varför de satte "Natascha" före sin egen familj. Och så vidare.

Om sexmarknaden avkriminaliseras, vem tror du kommer äga marknaden? Eller ska staten vara hallick och skattebetalarna betala för otrohet och kåta Sonjas och Bertils "rättighet att knulla"?

Som sagt, korruptionen och parallellsamhället är redan utbrett i samhället. Jag vill inte göda det än mer, tvärtom.
Citera
2020-05-31, 00:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det är inte lönt att posta, du kommer bara bli kallad kommunist eller något.

Sexmarknaden i Tyskland omsätter 15 miljarder euro per år. Totalt över hela världen måste det vara en gigantisk summa. De sexköpande männen är så jävla korkade och egoistiska att de inte fattar att det kommer byggas upp en svart marknad/kriminella nätverk osv kring detta även i Sverige. Bara de har tillgång till, helst så billigt som möjligt hål att stoppa den i.

Här i Sverige hade det ju varit guld för de redan etablerade gängen/kriminella nätverken att handla med tjejer och tvätta pengar via laglig bordellverksamhet. De är redan etablerade utomlands och har rutter och kontakter för droger och vapen. De hade kunnat tjäna mer och säkrare pengar på prostitution och bordellverksamhet. Ingen vanlig svenne hade ju gärna gett sig in i den verksamheten.

Jag vet, det är så vidrigt. Jag tänker att det borde vara fullständigt givet för varenda en att begripa att det blir de kriminellas marknad, men som sagt, de sexköpande männen bryr sig knappast om det. De verkar dock tro att de bryr sig.
Självbedrägeriet är enormt hos dessa män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in